Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.896
    18.691
    113
    Vrouw
    Een kinderverjaardag tot 23:00? :oops:
    Ik vind dat erg laat... en lang.
    Hier vanaf de middag welkom, eventueel met avondeten, maar meer gebruikelijk dat iedereen eind van de middag weer vertrekt. En dat is voor mij persoonlijk lang genoeg.

Liekje81, Saartje33, lorreke en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    Onze kinderverjaardag is wel standaard met BBQ, daarna nog watermeloen, thee... dan is het al snel een uurtje of 9 denk ik. En zo nodig komen er dan nog andere drankjes en snackjes op tafel. Mensen gaan soms al wel eerder weg hoor, maar familie blijft ook regelmatig slapen, dan is er geen eindtijd.

Spectre en mamabri vinden dit leuk.
  3. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.296
    4.300
    113
    Vrouw
    Gezellig! Ik maak vaak een buffet of grote pannen soep oid zodat wie wil kan mee eten. Sommigen komen om 14 uur, anderen rond etenstijd, weer anderen s avonds. dan heb ik geen stress over hoe en wanneer wij als gezin moeten eten.

als je er bent kun je mee eten. Ja het is druk en ben ook altijd blij als de rust wedergekeerd is hoor, maar vind het ook gezellig al die mensen

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.896
    18.691
    113
    Vrouw
    Zal een cultuur ding zijn denk ik :D:p
    Zie ik bijv. al bij Surinaamse verjaardag van onze vrienden. Hollandse verjaardagen zijn vrij basic en vind ik zelf helemaal prima haha

Sado en KleineLai vinden dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.317
    28.499
    113
    Het is een cultuurding ja.
    Kinderverjaardagen zijn hier hetzelfde als volwassen verjaardagen behalve dan dat er versiering hangt. Maar iedereen komt op iedereens verjaardag als deze het besluit te vieren want verjaardag = elkaar zien, en veel eten, haha. Er zijn ook geen echte tijden. Vaak komt met voor de lunch en blijft tot middernacht ergens (of blijft (last minute) slapen).

Spectre vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.500
    21.914
    113
    Wij vieren geen verjaardagen, maar ik zie op andere feestjes binnen mijn schoonfamilie (bruiloften, eindexamens, enz) dat dat heel normale tijden zijn :oops: Eigenlijk is 11 uur 's avonds nog aan de vroege kant, haha.
    Scheelt wel dat zulke feestjes altijd 's zomers zijn en dan is het toch schoolvakantie.

Spectre vindt dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.387
    17.327
    113
    Afhankelijk bij wie, wie er nog meer komen en hoeveel.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.116
    14.849
    113
    Vrouw
    Ja ik ook hoor.
    Broers/zussen van man wonen verspreid door het land. We hebben allemaal redelijk grote gezinnen en ern drukke agenda. Maar de verjaardagen van elkaar worden zoveel mogelijk bezocht. Dat zijn soms de enige momenten in een jaar waarop we met een flinke groep gezellig bij elkaar zijn.

mamabri en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.317
    28.499
    113
    Precies dat idd. Grote families en drukke levens. Tijdens een verjaardag juist een mooi moment om samen te komen met zoveel mogelijk. Niet iedereen kan elke verjaardag komen natuurlijk maar omdat iedereen effort doet kom je elkaar toch ten minste een paar keer per jaar tegen op die manier.

mamabri, Spectre, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.189
    3.828
    113
    Hier net zoiets. Of mensen komen in de ochtend, of in de middag. Soms met lunch (als je 's ochtends komt) of avondeten, vaak niet. En ik heb alleen directe familie, meer past ook niet in m'n huis. Na afloop ben ik total loss:roflmao:

Spectre vindt dit leuk.
  11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.387
    17.327
    113
    Hier ook, alleen dan mijn familie. (Schoonfamilie woont ook verspreid maar komen niet oo schoonmoeder en 1 zus na).

En vaak wordt het dan ook wel laat ja

Zxcvb vindt dit leuk.
  12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.231
    6.693
    113
    Ik vind verjaardagen leuk, mits ze kleinschalig zijn. Leuk om iedereen weer dan te spreken, want we wonen niet bij elkaar om de hoek. Max 12 man, meer niet. Ik splitst mijn verjaardag daarom regelmatig op. En ik nodig geen vrienden uit als mijn kinderen jarig zijn. Ik wil zelf ook niet meer naar kinderverjaardagen van vrienden. En nichtjes aan de koude kant ga ik ook niet altijd heen als dat me beter uitkomt.

Ik zie bij mijn zus dat zij altijd haar vrienden uitnodigt en dat al die kinderen dan ook meekomen. Vindt ze leuk. Prima, maar ze vindt het niet leuk om vervolgens ook voor veel kinderverjaardagen uitgenodigd te worden.

Ik heb zelf gewoon heel veel behoefte aan me-time en rust in het weekend. Mij maak je niet blij met een overvol weekend. Moet er niet aan denken om bijna elk weekend een verjaardag te hebben.

Liekje81 vindt dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.635
    113
    Je bent zelf een takkenthee :roflmao::roflmao::roflmao:

14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.947
    5.974
    113
    Vrouw
    Hier komen ze meestal rond een uur of 11, eerst (zelfgemaakte taart) dan eten we soep, grote plank met brood met zelfgemaakte dips/sausjes/smeersels/ kaasjes en hapjes als late lunch en daarna nog wat kleinere simpelere dingen en dan is iedereen weer weg voor het avond eten. Meestal zitten we zelf dan nog zo vol dat we niet meer hoeven te avondeten.

we hebben een woonkamer van 21m2 en een grote schoonfamilie. Op 1 na is iedereen in de herfst/winter jarig, dus ik vind dat dan echt druk genoeg

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, totdat de belasting omhoog gaat. Of de wachtlijsten in de zorg nog langer worden. Of de hypotheekrenteaftrek er helemaal vanaf gaat of de wegenbelasting omhoog. Of kilometerheffing wordt ingevoerd.
    Nou ja, afijn. Mensen willen best gratis OV. Als ze het maar niet zelf hoeven betalen.

nijn37, Cornflake, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.623
    8.748
    113
    Vrouw
    Maar zit jij dan ook altijd van bv 11u tot 16u op alle andere verjaardagen? Pfoe, ik ben eerlijk gezegd toch blij dat iedereen het in mijn omgeving viert zoals we zelf ook doen. En het ook heel normaal is als je bv maar een uurtje komt.

Deel Deze Pagina