Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.646
    31.178
    113
    Vrouw
    Maar wat maakt dat dat je op de verjaardag van sm wel wijn drinkt, maar op de verjaardag van een neefje of nichtje niet?

Over overdag/s' avonds drinken. Ik drink liever op t einde van de middag dan in de avond. Dan slaap ik veel beter.

Crazyplantlady en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.405
    10.339
    113
    Ooh dat je dan wel bijzonder. Dus zit je standaard aan het water. Je zou het bijna zelf meenemen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.819
    18.942
    113
    Vrouw
    Dat is dus triestig.
    Ik zou mijn eigen spullen meenemen dan.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Begrijp ik ook niet helemaal. Drinken is drinken. Thuis drink ik nagenoeg alleen water. Ik zou niet weten waarom ik dan op een verjaardag ineens uit 20 dingen zou moeten kiezen. Zo zonde ook als we dat zelf zouden inkopen en niemand drinkt het.

Diiba, Tegel en Bloempjelief vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Voor mij is een kinderverjaardag gewoon niet de plek voor alcohol. Sowieso vind ik het rommel, maar zie de meerwaarde gewoon ook niet op een kinderverjaardag in de middag. Is dat dan zoveel minder leuk zonder je wijntje? Ik begrijp die behoefte aan alcohol gewoon niet zo.

Ik vind niet drinken op een kinderverjaardag, beetje hetzelfde als dat er geen drank wordt geschonken in de voetbalkantine tot in de middag, wanneer jeugdvoetbal is afgelopen.

Tegel, Beugelbekie en Sado vinden dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.409
    17.367
    113
    Hier ook zo. Groot deel van de familie drinkt sowieso niet. Deel moet nog rijden dus drinkt ook niet. Meestal houdt de alcohol wel op bij wat biertjes.
    En van de vrienden zitten er ook geen "zuigers" tussen.

Ik heb ook geen zin om 5 soorten drank te halen en dan met 5 halve flessen blijven zitten terwijl we het zelf niet drinken.

suus1983 vindt dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.928
    18.709
    113
    Vrouw
    Ja geen idee, omdat daar doorgaans meer kinderen van anderen zijn ofzo?
    Ik heb er ook niets tegen als mensen dat wel doen, maar zelf drink ik eigenlijk nooit alcohol op de verjaardag van bijv. mijn nichtje. Vaak is er dan ook enkel bier voor de mannen en dat drink ik niet.

En afgelopen weekend was het ook meer de setting, ik voelde me goed, het was lekker weer en schoonmoeder had wijn gehaald :p
    Nou dan lust ik wel een glaasje.

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.646
    31.178
    113
    Vrouw
    Dat is wel extreem.
    Ik probeer altijd vooraf een inschatting te maken wat mensen lekker vinden/willen. En dat haal ik in huis.
    En als ik het niet weet dan vraag ik het.

Sowieso vind ik het raar om alleen maar in huis te hebben wat je zelf neemt. Niet iedereen heeft mijn smaak immers.

Dubbelgeluk, Zxcvb en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. Crazyplantlady

Crazyplantlady Actief lid

23 apr 2025
    117
    119
    43
    Vrouw
    Ja dat laatste vind ik ook. Ik drink thuis nooit fris, alleen spa rood en verder thee.
    (En soms wijn)
    Men vind het vaak logisch dat er geen alcohol is als ze dat zelf niet drinken. Maar denk dat mijn visite wel vreemd op kijkt als ze hier alleen kruidenthee en spa rood kunnen kiezen;)

Saartje33, Zxcvb en Mamafiets vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Tja dan kun je de hele winkel wel leegkopen. Ik pas mij gewoon aan als ik ergens kom en ze niet in huis hebben wat ik graag drink.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.646
    31.178
    113
    Vrouw
    Dan heb je bij mij de keus uit water of zuivel wanneer je fris wil drinken. Dat vind ik een wel erg karig aanbod op een verjaardag. Dus voor feestjes haal ik spullen in huis voor mijn gasten. Lijkt me logisch toch?

Hoewel er tegenwoordig meer fris in huis is omdat oudste zoon het weer is gaan drinken. Maar dan nog. Ik weet dat schoonzus liever sap heeft. En mijn broer drinktvdan juist weer graag alcoholvrij bier. Als ik weet dat zij komen dan gaal ik dat in huis.

Leesteken, Dubbelgeluk, Saartje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Mijn moeder belde vroeger iedereen op met de vraag wat diegene wilde drinken en dat kocht ze dan. Ik koop verschillende dingen waarvan ik denk dat de meesten dat drinken. Willen ze iets anders dan dat ik in huis heb, dan lusten ze vast iets anders. Ben geen café met grote drankvoorraad.

Mamafiets en Neuzeke vinden dit leuk.
  13. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.819
    18.942
    113
    Vrouw
    Er is ook niemand die een café voorraad heeft.
    Wel verschillende zaken aanbieden.
    Ergens word daar van gemaakt dat je 20 dingen in huis haalt en hele flessen.
    Maar daar gaat het niet om natuurlijk.
    Je hebt trouwens de dag van vandaag voldoende varriatie in kleine hoeveelheden.
    Als je weet dat er 1tje graag een wijntje drinkt kan je dus prima een klein flesjes kopen.
    Voor heel wat drankjes van toepassing e.
    Zowel met als zonder alcohol.

Zelf moet ik trouwens biet rond bellen.
    Degene waarmee we verjaardagen vieren kennen we voldoende om hun voorkeur en smaken te kennen.
    Dat is bij voeding niet anders e.

Spectre, Luna86, Mamafiets en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Niemand zegt toch dat je niks in huis moet halen? Maar je kunt nooit aan iedereen zijn wensen voldoen en dat hoeft ook niet. En als ik dan een glaasje water moet nemen, dan is dat zo hoor.

Mijn moeder wil fris, maar alleen bepaald merk. Mijn vader wil appelsap, maar mijn moeder haat appelsap. Mijn zussen willen cola, maar de een wil pepsi en de ander coca cola. Het mag absoluut geen light/zero versie zijn, want dat vinden ze vies. De enige hier die cola drinkt is mijn zoon en die drinkt het liefst zero. Mijn zwager drinkt alleen cassis van een bepaald merk etc etc. Ik houd er zoveel mogelijk rekening mee, het is tenslotte mijn visite. Maar eigenlijk vind ik het van de zotte. Ik zou gewoon 1 merk moeten kunnen kopen. Ik zou dus echt nooit bij iemand anders dat soort eisen stellen en gewoon dankbaar zijn dat er wat wordt aangeboden. Vind ik dat niet lekker, dan drink ik gewoon een glaasje water.

15. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.204
    3.851
    113
    Wel duurzaam :)

Ik serveer thee en koffie, en koop meestal een pak sap. Dat drinken we zelf gewoonlijk niet, maar dan hebben de kinderen ook eens geluk en die vinden dat natuurlijk wel feestelijk.

Zxcvb, citroenrasp en suus1983 vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.506
    21.920
    113
    Tja... ik ben ook zo iemand voor wie er nooit wat in huis is: koffie lust ik niet, thee is vaak al inclusief suiker en veel te zoet. Prik lust ik ook niet, en als er sap is, is dat met een beetje pech net het soort waarop ik allergisch reageer :roflmao:
    Vind dat overigens niet erg hoor, ik drink net zo graag water.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. RoosAnne

RoosAnne Actief lid

23 feb 2018
    233
    231
    43
    Vrouw
    #2337 RoosAnne, 12 mei 2025 om 14:12
    Laatst bewerkt: 12 mei 2025 om 14:17
    Wij hebben niet veel mensen op verjaardag, dus ik vraag altijd wat men wil drinken. Dat is niks bijzonders, meestal cola, sap, koffie. Er zijn een aantal verslaafden in de familie die thuis en bij vrienden enorm zuipen. Bij mij krijgen ze de kans niet. Ik koop een six-pack Radler en daar mogen ze het mee doen. Ik heb een gruwelijke hekel aan dronken mensen, komt hier over het algemeen niks goeds van. Oudste dochter is ook getraumatiseerd door drankgebruik, dus haar wil ik er niet teveel aan blootstellen. Tegelijkertijd is ze wel nieuwsgierig, dus zeker niet te veel in huis. Ze mag 1 drankje bij bijzondere gelegenheden. Zelf drink ik zeker niet. Ik vind alcohol zo vies. Ik denk ook dat dochter en ik wel wat verslavingsgevoelig zijn.

18. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.192
    1.383
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat soort 'eisen' hebben we hier ook gehad en ik ben ermee gestopt. Natuurlijk haal ik genoeg, maar ook datgene waarvan ik weet dat het alsnog door ons zelf op gedronken gaat worden. Ik ga ervanuit dat men hier ook voor ons komt en niet alleen als het juiste geschonken wordt. En 'gewoon' eigen merk, is voor onszelf ook goed genoeg :o:

lorreke, Sado, Spectre en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.646
    31.178
    113
    Vrouw
    Klopt. Iedereen aan het water. Meest duurzame keuze.

Maar dat vind ik dan weer niet gastvrij.
    Aangebroken flessen die we zelf niet gaan opmaken geef ik dan gewoon mee op het einde. Net als overgebleven hapjes.
    Maar wat dicht bleef of bijvoorbeeld flesjes bier blijven gewoon goed tot het volgende feestje.

Spectre en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Nou ja precies. Laten we ook even normaal blijven doen. Het slaat nergens op om voor ieder familielid dat op visite komt een eigen fles te halen.

Vogelinnetje, Sado en Indiana vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina