Zeker niet mee eens. Is het de moeite of kom in de buurt dan prima voor een keer. Maar ik ga niet de stad 20min verderop in waar ik nooit kom om het daar op te halen. Ik meld dat gewoon en dan gaat het weer retour.
Mijn onpopulaire mening... Ik las de aantal haat comments betreft de runs die georganiseerd waren afgelopen weekend. Maar dan richting de organisatie. Ik vind dat zo erg. Mensen schrijven zich ergens voor in en de meeste weten waar ze aan beginnen. Het is hun eigen risico. Train zelf ook in weer en wind. Maar als je nooit 15/20 km gerend hebt en je denkt dat je dat wel ff doet terwijl het buite 25 graden is dat klopt je bovenkamer niet helemaal.
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik vroeg me wel af waarom ze toch altijd die marathons organiseren tijdens een van de warmste momenten van het jaar? Waarom niet in oktober of maart of zo...?
Ik loop zelf al meer dan 20 jaar hard. 2 maanden geleden nog een hlave marathon. Maar ik weet van mezelf dat nu de lastige maanden eraan komen voor mij, veel te warm. Dus ik schrijf me expres niet in voor loopjes komende 4 maanden.
Fijn deze reactie, zo gaat dat hier ook. Na een uurtje of 4 wordt het eerste biertje uitgedeeld en een wijntje ingeschonken. Niemand gaat lallend de deur uit, maar hoe lekker is zo’n drankje met dit weer! Wij halen geen 3 soorten cola in huis, maar wel cola/ 7up/ fanta/ bier/ wijn.
Het zijn soms ook de getrainde lopers die zoiets overkomt. Ik snap je punt wel, maar het gaat niet altijd op. Ik ben het wel met je eens dat het onzin is de organisatie de schuld te geven, je weet dat het in mei warmer kan zijn en daar moet je je als loper op aanpassen.
Mei is toch niet een van de warmste maanden. Het is typisch Nederlands weer. Van heel koud naar heel warm ... Maar goed doe je het in oktober "klagen" ze dat het te koud of te nat is...
Wij halen dat ook niet zomaar in huis hoor. Maar frisdrank zo nu en dan is echt wel lekker. Ijs thee, cola, 7up of sinas gaan er wel in zo nu en dan hoor. Dus dat vind ik geen probleem maar bier en wijn stinkt ook gewoon. En sterke dranken kosten toch snel net even meer. Dus zonde om te kopen. (Mee nemen mag ook maar daar passen ze vaak voor). Koop dan liever een taartje dat wat meer kost dan sterke drank. Maar dan vinden wij he.
Slimme keuze. Maar dan ben je dus wel bewust met de sport bezig. Ik zelf ga altijd goed als het warm weer is. Maar dat is voor iedereen persoonlijk
Natuurlijk kan het de getrainde lopers ook overkomen. Maar dan moet je je als loper zo goed mogelijk aanpassen en voorbereiden
Er zijn het hele jaar rond marathons. Zelf loop ik bij 20 graden een stuk beter dan rond het vriespunt. En in de zon lekkerder dan in de regen of natte sneeuw. Wat ik me vooral afvraag is waarom mensen die niet tegen warmte kunnen zich dan niet inschrijven voor een loop in de winter ipv in de zomer. Hoewel het in mei ook gewoon fris kan zijn. En 24 graden is bepaald nog geen hittegolf he. Het valt nog niet eens officieel onder "zomerse dag" (vanaf 25 graden als ik me niet vergis). Dus mensen die daar serieus problemen kregen hebben zich echt niet goed voorbereid/ te weinig gedronken/ te hard van stapel gelopen.
Mijn moeder haalt dus nog steeds voor goede vrienden/familie exact dat wat ze graag drinken in huis. Tot aan het merk etc aan toe, wijn/whiskey/frisdrank specifieke thee etc. Ik vind het bewonderenswaardig maar ik doe het haar niet na
Of te lang doorgegaan. Man is ook wel eens halverwege gestopt, omdat hij het te warm vond. Zonde zeker, maar wat niet gaat, dat gaat niet. In elk geval vind ik niet dat je het de organisatie kwalijk kunt nemen. Niemand dwingt je om mee te doen en door te gaan. Bovendien kun je dan in Nederland nooit meer iets plannen, want het weer hier is altijd een groot vraagteken. Onze trouwdag in oktober was ruim boven de 20 graden en er zijn ook genoeg dagen in mei waarbij het koud en nat was.
Ik weet nog dat toen ik zwanger was van de jongste, we richting het ziekenhuis gingen voor een echo. Het was zó koud dat ik een winterjas aan had: het was toen begin juni...
Tsja de marathon van Rotterdam is in het tweede weekend van april. Soms heb je dan nog nachtvorst, maar er zijn ook wel edities geweest waarin mensen bevangen werden door de hitte. En ik denk dat als de kans erg groot is dat je met 5 graden moet lopen, dat al je publiekstrekkers uit Ethiopië en Kenia de marathon links laten liggen omdat ze het te koud vinden.
Ja dit 100% ik vind dat ook zo irritant. Ik zeg ook gerust nee tegen zo’n verzoek Van die dunne stukjes snijden is ook nog moeilijker ook