Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.902
    4.179
    113
    Vrouw
    Mei is op zich niet het warmste moment van het jaar toch?

Sowieso: als je in maart iets wil doen dan train je voornamelijk december, januari, februari en dat is doffe ellende met vroeg donker, regen en snijdende kou. Heb ook wel eens gehad dat er een training van 20+ km stond op zo'n dag dat het niet ophield met regenen, dan overdenk je je hobbies ook nog wel een keer :roflmao:.

Ik denk dat er toch veel mensen zijn die denken: dat doe ik wel even. Of niet willen aanpassen aan het weer. Dan heb je er lang voor getraind en wil je per se die x of y tijd lopen.

Deed zondag mee met een triathlon, er waren 1/8 en 1/4 afstanden en daar was niks aan de hand.

2. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.125
    1.612
    113
    Er is niks zo veranderlijk als het weer kan ik uit eigen ervaring als hardloper vertellen. Vaak genoeg dat het in maart of oktober opeens toch best warm wordt, terwijl je de weken ervoor bij veel lagere temperaturen hebt getraind.

Mijn eerste halve marathon zou ik in oktober 2018 in Eindhoven lopen, maar uiteindelijk 2 weken ervoor al 1 gelopen. In Eindhoven toen ook gelopen, maar toen was het onverwachts ook zo warm. Zelf heb ik toen gewoon mijn tempo drastisch naar onder gebracht en meer gewandeld, maar genoeg ambulances op het parcours gezien. En dat gebeurd dan heus niet alleen de minder getrainde lopers.

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.878
    7.942
    113
    Het ligt ook een beetje aan het soort taart. De ene taart is denk ik makkelijker te snijden dan de andere. Ik maak oa altijd zelf appeltaart, dat is niet te snijden in kleine partjes.

En daarnaast vind ik het ook, als niet zo populaire mening, maar ook moeilijk onder woorden te brengen, een beetje verwend gedrag ofzo.

cosdy, Koalabeertje3 en suus1983 vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    En dat is idd precies waarom ik er een probleem mee heb.

Nellie4 vindt dit leuk.
  5. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.336
    1.456
    113
    Vrouw
    #2405 Cornflake, 13 mei 2025 om 07:24
    Laatst bewerkt: 13 mei 2025 om 07:31
    Ik snap het. Ik hang zelf alleen niet dat oordeel eraan. Ik denk meer: iemand kan niet kiezen of iemand vindt alles lekker. Ik denk zelf niet aan verwend gedrag dus dat is misschien het verschil.

mamabri, NiVa0230, KleineLai en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.511
    14.016
    113
    Vrouw
    Wij hadden ook iemand die standaard op een verjaardag 2 of 3 verschillende kleine stukjes taart wilde. Totdat mijn man een keer de taart sneed... Wij staan bekend om de reusachtige stukken taart die wij serveren (past vaak niet op een schoteltje dus serveren de taart op een bord). Dus wat had hij nu gedaan? Twee mini stukjes taart afgesneden en die naast elkaar op een schoteltje gelegd, met daarbij de woorden: je wilde 2 kleine stukjes taart, bij deze. :roflmao:

Vulpen, pareltje2212, Zxcvb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    In mijn geval ligt het aan de persoon die het vraagt.

Cornflake, Nellie4 en Neuzeke vinden dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.405
    10.339
    113

Precies op het terras kun je precies vragen wat je wil. Als ik op visite ga is het soms een verassing. Als het niet lekker is vraag ik de volgende ronde wat anders.
    Bij mijn schoonouders is het altijd het zelfde bij schoonbroer en schoonzus niet.

Overigens 7up en sinas is een huismerk niet erg.

9. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.192
    1.383
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wat grappig (oké misschien niet het goede woord, maar weet even geen andere..) dat je dat zo ziet. Ik ben 'zo iemand' die als ik niet kan kiezen idd vraag of ik van bijv. 2 een klein stukje mag :$ en nooit over nagedacht dat dat verwend gedrag zou zijn :D
    Ik vind het juist ergens wel leuk als mensen dat vragen, dan heb ik goed gegokt met de smaken die andere ook aantrekkelijk lijken :D
    Overigens is daarin dan 'Nee' natuurlijk ook gewoon een antwoord, als je dat om welke reden dan ook niet doen wilt.

Cornflake, owly, NiVa0230 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Crazyplantlady

Crazyplantlady Actief lid

23 apr 2025
    117
    119
    43
    Vrouw
    Ik denk ook dat het bij dit soort dingen erg aan ligt hoe leuk je het zelf vindt.
    Als je verjaardagen al niet zo geweldig leuk vindt dan kunnen kleinigheden als een last voelen. Dat proef ik ook wel uit dit topic, sommigen voelen een verjaardag als een verplichting en dan zijn "extra" wensen vervelend denk ik.
    Ik vind het zelf ontzettend gezellig, zowel bij ons als bij iemand anders en ik ga met plezier. Ik pak zelf ook best uit met een verjaardag hier en heb wel veel keuze uit drinken en eten.
    En of ik nu 1 groter stuk taart moet snijden of 2 of 3 kleinere stukjes dat maakt me niets uit.

Wel ga ik naar Limburg verhuizen nu ik de taartgewoontes daar gelezen heb.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.819
    18.942
    113
    Vrouw
    Dit dus.
    Ik heb een schoonbroer die mij niet ligt en ik hem ook niet en bij hem zie ik alles als lastig doen.
    Terwijl dat puur ligt aan hoe onze verstandhouding is.

Cornflake en suus1983 vinden dit leuk.
  12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.327
    28.540
    113
    Ik ook!
    Zelf hoef ik nooit taart of anders "één klein stukje" , maar als anderen van beide (of alle) taarten willen proeven dan vind ik dat geen probleem. Juist prima, ze zijn er om opgegeten te worden.

Maar ik kan me ook voorstellen dat als je aasgieren hebt die geen rekening houden met anderen, om meerdere stukjes vragen terwijl je redelijk kan inschatten dat er één p.p. is gerekend bijvoorbeeld, dat dat irritant kan zijn.

mamabri, Cornflake en Indiana vinden dit leuk.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.643
    8.772
    113
    Vrouw
    Ik vind t vooral een ondankbare vraag. Neem genoegen met wat je aangeboden krijgt.

suus1983 en Nellie4 vinden dit leuk.
  14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.960
    6.007
    113
    Vrouw
    Van mij mag iedereen zoveel taart eten als ie wil, kleine of grote stukken. Ik maak altijd veel te veel en anders dan eten we zelf nog 3 dagen taart :roflmao: En ik zie het ook als compliment; ze vinden meestal alle taarten die ik bak erg lekker en willen ze graag allemaal proeven. Verder heeft niemand echt dieet wensen en drinkt ook niemand overmatig alcohol op de verjaardagen die wij thuis vieren. Als er geen alcohol is dan is dat prima, is het er wel dan drinken ze een glaasje wijn, of een flesje bier en de rest geef ik meestal mee, want ik drink niet en man extreem weinig dus dat gaat hier niet op.

Ik heb niet zo heel veel moeite met familie verjaardagen merk ik, al ben ik wel gesloopt aan het eind, ik hou gewoon niet van kinderfeestjes :roflmao:

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.409
    17.367
    113
    Ik zie in mijn familie (tussen 2 zussen of mn ouders bijvoorbeeld) ook wel "kies jij A dan doe ik B en ruilen we na de helft". Voor mij geen extra gedoe en hun wel hun 2 soorten:roflmao:
    Zeker als ik weer aan het bakken ben geweest en nieuwe soorten heb willen ze alles proeven. Vaak met de mededeling dat ik nog vsker moet oefenen, komen hun wel keuren:D (oftewel, ze vinden het lekker)

Vulpen, Zxcvb, Saartje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.922
    6.581
    113
    Hier in Limburg is dat een hele normale vraag, meerdere familieleden die meerdere kleine stukjes eten. Wij snijden de vlaai ook pas aan als mensen hebben gezegd wat ze willen, en we hebben altijd meer dan genoeg. Vaak gaan er nog halve vlaaien mee naar huis met familie :D

Luna86, Knuffelmonster, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.960
    6.007
    113
    Vrouw
    Hé hé heb ik eindelijk iets waaruit toch blijkt dat ik een echte Limburger ben! M’n taart/vlaai verdeling! (Limburger in Gelderland)

Cornflake en evaleana vinden dit leuk.
  18. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.147
    12.145
    113
    Jeetje, toevallig vroeg mijn zoontje afgelopen weekend voor het eerst of hij van beide taarten een stukje mocht. Nu lees ik dat hij ondankbaar en verwend is. En ik was trots dat hij zijn mond open trok en dat durfde te vragen :)

Taiga, Luna86, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.819
    18.942
    113
    Vrouw
    Niets ondankbaar aan.
    Eerder een onbeleefde gastrvouw als ze zoiets kleins al te veel moeite vind en negatief ziet :D

mamabri, MadeInUSA, Indiana en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Nou ik vind het niet perse ondankbaar, maar vind het ook niet heel netjes. Wat is er gebeurd met tevreden zijn met wat je krijgt? En dan bekijk ik het niet als gastvrouw, maar als moeder. Als iemand mijn kinderen aan zou bieden om meerdere stukjes te kiezen zou ik dat geen probleem vinden, maar vind het (ligt aan bij wie en wanneer) niet heel netjes als mijn kinderen daar zelf om zouden vragen.

Deel Deze Pagina