Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.147
    12.145
    113
    ja toch! Het is een feestje!

Ik herken de opmerkingen in dit topic helemaal niet. Als ik op verjaardagen kom is er voldoende keuze in drinken, warme dranken, alcoholvrij en met alcohol, een 2e stukje taart is vaak ook geen probleem (ik snap dat het anders is met losse gebakjes), de mensen die er rond etenstijd nog zijn eten mee.

mamabri, Cornflake, Linda86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.960
    6.007
    113
    Vrouw
    Nou bij familie mogen de kinderen toch wel wat losser zijn? Dat het niet netjes is op officiële gelegenheden van mensen die ze niet goed kennen, dat vind ik 1 ding. Maar m’n nichtje mag gerust aan mij vragen of ze nog een stukje taart of een ijsje oid mag op een verjaardag.

Featherr, Cornflake, Indiana en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.819
    18.942
    113
    Vrouw
    Het is een feestje e.
    Er staan meerdere taarten en je mag kiezen.
    De 1ne kiest voor een groot stuk en de andere voor 2 kleine stukjes.
    Allé 2 tevreden met wat ze krijgen en kunnen kiezen.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.147
    12.145
    113
    Als er wordt gevraagd, welke taart wil je en die taarten worden op dat moment aangesneden, dan lijkt mij het geen enkele moeite als iemand zegt, ze zien er allebei zo lekker uit, mag ik van allebei een stukje?

Indiana, Sado, Tegel en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Daarom heb ik mijn post ook nog wat aangepast en gezegd dat het ligt aan bij wie en wanneer.

Cornflake en Saartje33 vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Nou ja, meningen verschillen daarover. Ik zou niet fijn vinden zouden mijn kinderen dat doen, tenzij het aangeboden wordt. Maar dat ligt wel aan de situatie en hoe familiair.

Vulpen en Bloempjelief vinden dit leuk.
  7. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.960
    6.007
    113
    Vrouw
    Sorry dat had ik nog niet gezien

8. Crazyplantlady

Crazyplantlady Actief lid

23 apr 2025
    117
    119
    43
    Vrouw
    Nou de eerste zin: het is een feestje! Dat is waar het volgens mij om draait. Ik las eerder in het topic al: waarom moet je iets bijzonders drinken?
    Nou, omdat het een feestje is:D.
    Thuis drink ik spa rood en thee. Maar ja ben ik op een feestje dan vind ik wat fris ook wel eens lekker, juist omdat het een uitzondering is. Dat is bij mij juist het idee van een feestje.

Linda86, Kwek, Zxcvb en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.409
    17.368
    113
    Dat is het vooral. Bij mijn ouders mogen ze dat vragen bij mij, gewoon op een nette manier. Zijn we ergens echt op visite (categorie kennissen zeg maar) dan niet. Bij mijn zusjes wel, bij mijn schoonzussen niet.

suus1983 vindt dit leuk.
  10. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.819
    18.942
    113
    Vrouw
    Tuurlijk is dat oké

Een feest dat aanvoelt als een verplicht nummer en waarbij je over al wat uw gasten vragen begint te jammeren tja dan zou ik eens kijken naar waar het probleem ligt.
    Bij de gasten, bij uzelf als gastvrouw, bij het budget ,...

Want als het alleen maar gedoe is in uw ogen dan stop je er beter mee.

meisjemetdeparel en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Precies. Bij mijn ouders kan dat prima, ligt vast al op hun bord voor ze het überhaupt kunnen vragen. Maar bij mijn schoonouders is dat geen optie.

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.191
    4.501
    113
    het is nog niet lang zo warm geweest dit jaar, mensen hebben hun lichaam nog niet aan deze temp kunnen laten wennen. Gisteravond had ik hardlooptraining, sommige van de mede sporters lopen heel fanatiek, maar konden gister avond ook met moeite mee doen doordat het gewoon nog warm was. Je lijf heeft ook tijd nodig te wennen aan de warmte en zeker bij evenementen die in de volle zon, op het heetste van de dag plaats vinden. Is dat echt niet alleen maar mensen zijn ongetraind, doen te snel te veel of drinken te weinig. En in mei kan het ook gewoon 15 graden en regen zijn. Dat was vorig jaar.
    Eind van de zomer kan ik prima bij 24 of 30 graden lopen, dan heeft mijn lijf er de hele zomer aan kunnen wennen.

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.242
    6.702
    113
    Ik geef altijd wel 2 kleine stukjes, maar ik beken wel dat het wel meer een rommel geeft. Meer kleine stukjes taart die eraf vallen, rare punten die overblijven en niemand meer wil.

Kinderen mogen best nog een stukje, maar alleen als hun eerste stukje op is en de rest ook al heeft gehad.

Nellie4 vindt dit leuk.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.327
    28.540
    113
    Elk kind één mandarijntje en voor de volwassenen een handje nootjes of handje chips (maar niet te hard kauwen dan svp).
    Iedereen één glaasje fris. Bij aankomst krijg je een bonnetje voor 1 drankje want ik heb maar 2 flessen. Ook krijg je één bekertje met je naam erop, bewaar hem want je krijgt geen nieuwe. (zonde van het geld allemaal)
    Versiering bedenk je er maar bij, toch slecht voor het milieu.
    Cadeaugeld mag overgemaakt worden op mijn bankrekening dan kijk ik zelf later wel wat ik koop (en of ik überhaupt wat koop, kind heeft toch niets nodig).
    Verjaardag is van 14u tot 16u, svp niet blijven hangen want we hebben wel meer te doen dan dit.

Laat weten of je komt, als je het niet laat weten dan breng ik 2,50€ in rekening voor de kosten van je bekertje, het drinken zelf en de taart.

Hoera! Jantje wordt 3 jaar! Kom je ook???

Zoiets? :D :roflmao:

juf1987, mamabri, Featherr en 12 anderen vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Ik vind dat niet oké en volgens mij mag dat ook. Ook op een feestje. Het heeft voor mij ook met fatsoen te maken. Ik vind het niet netjes als mijn kinderen ergens om eten zouden vragen, althans niet bij iedereen. Ik vind dat je als tevreden kunt zijn met wat de gastheer je aanbiedt. Zelf zet ik nu alles gewoon op tafel en dan is het zelfbediening, dan kun je dus alles gewoon pakken en is het niet snel " verkeerd". Maar als we op een verjaardag zijn en iemand vraagt mijn kinderen of ze thee of koffie willen en zij zeggen cola, dan vind ik dat niet netjes. Lusten ze beide opties niet, dan kunnen ze om water vragen. Wordt er gevraagd wat ze willen drinken, dan is het natuurlijk prima.

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.819
    18.942
    113
    Vrouw
    Ja ik lees hier dingen die zeer ver van onze manier van feestjes afstaan.

Gelukkig maar want zou er niets aan vinden aan zo een okra(gepensioneerden die samenkomen) namiddag.

mamabri, Dubbelgeluk en Crazyplantlady vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Bij ons gaat het als volgt. Ik haal heel veel in huis. Allerlei soorten frisdrank, meerdere soorten taart en altijd meer dan genoeg. Zet de tafel helemaal vol en mensen kunnen lekker pakken wat ze willen. En bij de meeste mensen wordt dat gewaardeerd en dan heb je nog bepaalde familieleden die altijd commentaar hebben.
    " heb je dit niet"? Nee, ik wist niet dat je ineens geen cola meer dronk vorige week nog wel.
    " ik wil dat gebakje, dus ik sta vooraan, zet anders maar even apart voor mij".
    " geen worst van die en die slager"? Nee, want dat was uitverkocht, maar wel 5 andere soorten, sorry als dat niet goed genoeg voor je is.
    Kinderen die 5 worstjes pakken, een hap nemen en vervolgens het terug in het schaaltje leggen. Ouders zeggen niks, vinden het wel grappig.

En dan nodig ik iedereen altijd uit voor het avondeten, maar haal niks meer in huis, ik bestel het. Waarom? Nou de ene keer moesten ze stipt om 17 uur weg en zat ik met heel veel eten en het jaar erna bleven ze tot 23 uur en had ik eerder te weinig. Dus vraag ik nu rond etenstijd wie er graag een hapje wil blijven eten en wie niet en bestel ik dan wat eten. Maar ook dat is lastig, want als ik Chinees voorstel is altijd iemand die dat niet lekker vindt en die pizza wil bijvoorbeeld. Ik vind dat onbegrijpelijk. Als ik uitgenodigd wordt en de gastheer/vrouw betaald, dan pas ik mij aan.

En ik wil niet dat mijn kinderen zo worden. Ik vind het ontzettend onbeschoft. Dus ik leer mijn kinderen dat je tevreden kunt zijn met wat je aangeboden krijgt.

mamabri, Vulpen, Maryelle en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.327
    28.540
    113
    :eek: Dat is echt heel asociaal gedrag!

Zxcvb en Indiana vinden dit leuk.
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Wat een oordelen. Had ik niet achter je gezocht.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Nou dat vind ik dus ook en ja dan is mijn lol er wel af. En dat ligt dus niet aan mijn inzet of budget, want ik heb echt genoeg soorten en verschillende dingen in huis. En natuurlijk zijn niet al mijn gasten zo gelukkig, maar ja, dat soort mensen is wel een flinke domper.

Deel Deze Pagina