Ook dat ben ik nog nooit tegengekomen bij geboorte kaartjes ("pamperrekening" zegt me niks), wel inderdaad bij huwelijksuitnodigingen een link naar een lijst, maar geen rekening oid.
Nou ja zeg. Gelukkig was het kind blij. Heb wel eens een super leuk play doh pakket gekocht voor de dochter van een vriendin. Ze was gek op kleien en op dieren. Lag 2 jaar later op het kleed van de rommelmarkt. Niet geopend. Ze mochten thuis niet kleien. Voor zoon had ik het zelfde setje en was helemaal blij.
Maar vind je dit zelf niet een beetje ver gaan? Kijk, het is mooi dat je een goede gastvrouw bent, maar zo ver gaan? Ik zou me echt oprecht bezwaard voelen als iemand dat zou doen. Zou echt spijt hebben, dat ik iets over dat drinken zou hebben gezegd.
Eerder een: voor cadeautips ga naar de ceremoniemeesters en daar alsnog iets als een lijstje.nl droppen.
Mijn 5 jarige zou dan zeggen: oh lekker! Mag ik er melk in? Die van 10, 14 en 17 zouden om een glas water vragen
Ik krijg wel het gevoel van de cliché dat Nederlanders vrij ongastvrij zijn als ik alle reacties hier zo lees. Denk dat ze daar in andere culturen wel anders mee omgaan. Of misschien is dat ook een cliché
Nr4 zou inderdaad ook koffie aannemen. De rest niet. En nr4 mag dat van mij niet dus helaas, allemaal aan het water Thee word ook nirt echt gedronken hier (hou ik niet van dus zit niet in mijn systeem. Heb wel altijd theezakjes in huis dus wel de optie om te kiezen)
jazeker, tuurlijk. Het was vanuit die persoon echt niet nodig maar ik stond erop. Ze zouden zeker 6 uur bij ons zijn en de winkel is hier 2 min fietsen vandaan. En gelukkig hebben we zo’n goede band dat niemand zich ongemakkelijk hoeft te voelen
Ik ook. Maar ook zonde, had het met zorg uitgezocht. Die van ons had een hele mooie verzameling van play doh. Auto's, brandweerkazerne, motor, poppetjes. Je kon er zoveel kanten mee op. Ik vond het zelfs leuk. Troep had je er nauwelijks van, ging niet in de kleren zitten. Uren plezier.
nee, dat snap ik. Hier is het 2 min fietsen. Dan zou die persoon pech hebben en onthou ik het voor de volgende keer.
Poeh, wat een regeltjes allemaal op een feestje. Ik doe daar niet aan. Ik weet meestal wel wat iedereen graag drinkt. Er zijn ook kinderen waarvan ik weet dat ze geen taart lusten en daarvoor koop ik dan donuts oid.... En over verschillende stukjes taart. Ik als gastvrouw ben meestal zelf degene die voorstelt: 'Oh, neem anders van beide een stukje!' En of iemand eerst koffie wil of fris, dat zou me echt een worst wezen. Het belangrijkste vind ik dat mijn gasten het naar hun zin hebben, en iedereen gewoon lekker relaxed is. Het is immers feest. Maar zoals ik al eerder aangaf hou ik niet perse erg van verjaardagen dus ik vind het dan fijn als iedereen gewoon lekker z'n ding doet.
Maar als ik vraag: ik heb taart, welke wil je en er wordt dan gevraagd: oh wat heb je allemaal? En ik noem het op en iemand zegt: oh moeilijk! Uh een klein stukje van dit en klein stukje van dat als het mag! Dan zou ik niet weten wat daar ondankbaar aan is. Misschien is het de toon die de muziek maakt of hebben jullie sowieso mensen om je heen die dit onaardig vragen maar ik heb dat nog nooit aan de hand gehad….
Precies dat idd! Ondankbaar zou in mijn ogen zijn als er dan gezegd zou worden dat je ze eigenlijk allemaal niet zo lekker vind 'maar doe dan maar ', dat is in mijn ogen ondankbaar. Iemand die geen keuze kan maken omdat alles lekker lijkt is meer iemand die uhm, slecht is in keuzes maken
Waarschijnlijk wel. Maar ik weet dat mijn ouders wel wat van de iedereen-is-welkom-dan-maak-ik-welwat-extra cultuur van Bonaire meegenomen hebben. Gasten zijn altijd welkom. En we doen ons best het ze naar de zin te maken. Mijn oplossing voor het wel/niet mee-eten probleem is een grote pan soep (soms ook 2 verschillende). Wie mee wil eten krijgt verse soep met brood. Blijft het over dan is het voor de volgende dag. Blijft er heel veel over dan gaat een deel naar de diepvries. Lust iemand de soep niet dan heb ik nog wat verschillende zakken van unox die ik ernaast kan opwarmen. Is het stokbrood op, dan ligt er een voorraadje afbakbroodjes. Wordt gewaardeerd. Schoonpa noemde me ook de 'soepenkoningin' . Dat was nadat ik spruitjessoep had gemaakt, die hij erg kon waarderen. Die dag had ik ook andere smaak ernaast, want de helft zat erbij te griezelen Dus ook maar een "veilige" tomatensoep.