Zo’n vaart loopt dat toch niet? Ten eerste is er een kleine kans dat de legionellabacterie erin zit. Dat is dus lang niet altijd het geval. Ten tweede zet je hem aan en loop je gewoon weg terwijl je hem aanlaat staan. Desnoods als je echt bang bent voor legionella open je de kraan met een washandje of mondkapje voor of zo
Ja dat. Ik maak me best wel snel druk, maar dit lijkt me vergezocht. Even een minuutje aanzetten en dan gebruiken.
Desnoods zet je hem vijf of 10 minuten aan als je echt heel bang bent voor legionella. De kans dat het in je leiding zit is echt maar klein, maar wordt toch aangeraden te spoelen voor het geval dat… maar tegenwoordig ga je overal dood van lijkt wel: pas op voor eieren van de boer, kijk uit met gif op bloemen, zelfs teveel water ( boven die liter) is slecht voor je. Ik doe nergens iets op uit, koop eieren bij de boer ( al eeuwen), vandaag nog bloemen gekocht ( ik eet ze niet op) en water ben ik geen fan van. zal allemaal wel loslopen en dood gaan we allemaal
Nou ja na lang niets van water te hebben gebruikt is het wel even verstandig om je kraan door te laten lopen. (Geen uren maar gewoon) Mocht er dan stil water zitten dan spoelt dat weg. Onzin geen idee maar ziek worden wil ik ook niet. Ooit was er ook een advies daar over. En dat gezeur over eieren pff wij eten 1x per zoveel weken een keer wat. Of waar het in moet (pannenkoek).
Me druk maken over zulke dingen is mijn talent Nou ja, dat is ook allemaal echt zo (oké die eieren weet ik niet, dat hangt natuurlijk af van wat voor boer het is). Het vervelende is gewoon dat er héél veel slecht is en dat kennis daarover je welzijn gewoonlijk niet ten goede komt (maar je gezondheid dan misschien weer wel...).
Nou dat dus. Las laatst ook weer iets over pindakaas, haha. Vroeger had ik me er echt druk om gemaakt, maar nu heb ik vooral iets van: het zal wel... En blijf ik lekker m'n (zelfgemaakte, 100%) pindakaas eten Bloemen kocht en koop ik nooit maar dat is meer ivm de milieu-impact.
Dat deel begrijp ik dan wel (heb een angststoornis). Maar 30 seconden is volgens mij genoeg, dus als je voor de zekerheid even je mond afdekt en het een paar minuten laat stromen is er niks aan de hand. Is waarschijnlijk niet nodig, maar weet je het zeker.
Een serieus antwoord: Vul een emmer.met water, hang de douchekop erin, of als dat niet gaat: til de emmer om de douchekop. Dan de douche aanzetten Legionellagevaar zit in de verneveling en dat gebeurt op deze manier niet Overigens zou ik er helemaal niet bang voor zijn en gewoon even die douche aanzetten.
Nee joh, gewoon koud water. Het gaat erom dat eventueel water dat stil heeft gestaan in de leiding eruit is. Tegen de tijd dat het water warm is (er vanuit gaan de dat je geen boiler hebt), is al het oude water er dus al lang uit!
Dat kan niet met een regendouche, die zit vast Maar ben inmiddels redelijk gerustgesteld! Nu ga ik maar eens stressen over pindakaas, want daar had ik nog niks over gelezen en dat ga ik ook mooi niet doen maar dat eten wij dus megaveel.
Nee daarom.de andere optie: til de emmer zo hoog dat de kop in de emmer zit. Haha Tis wel een workout