Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. Tegel

Tegel Lid

22 apr 2025
    36
    40
    18
    Ik denk geen populaire mening, maar las net iets wat me triggerde: ik zou geen jongere kinderen thuis in bed laten liggen als je de andere kinderen gaat halen/boodschappen doet en er is verder niemand thuis.

Spectre, NiVa0230 en Sado vinden dit leuk.
  2. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.450
    797
    113
    Ik woon langs de school.

Toen ik mijn oudste van school ging halen liet ik de jongste echt wel slapen.
    Echter had ik altijs een briefje bij mij waar ik woonde en dat er iemand in bed lag, mijn ex man was altijd op de hoogte en vriendinnen op het schoolplein wisten het.

Boodschappen doen vind ik een ander verhaal

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.837
    18.977
    113
    Vrouw
    Ik ook niet omdat ik dat niet verantwoord vind als ik kijk naar de afstand en de weg die ik moet nemen.

Maar als ik dan kijk naar mijn grootouders hun huis.
    Die woonden naast school.
    Als er gevoetbald werd lag de bal vaak in de tuin van oma en opa, dus echr naast en niet 1km verder.
    Ja daar zou ik dat wel gedaan hebben.

Wanneer je moet fietsen, auto rijden of wat dan ook dan woon je in mijn ogen al te ver om zoiets te doen.

Spectre en Bloempjelief vinden dit leuk.
  4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.232
    10.869
    113
    Toen ik op appartement woonde, vond ik het al heel griezelig om even naar de containerruimte te gaan om afval weg te gooien. Wat als je vast komt te zitten in de lift? Of van de trap valt als je de lift vermijdt?
    Maar ja, met 2 kleintjes aan je rokken afval weg gaan gooien is het ook weer niet :rolleyes:

Vulpen vindt dit leuk.
  5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    ik heb dit wel gedaan met de jongste toen de oudste naar school ging en zijn slaapje was onder de tijd dat ik de oudste weer moest ophalen op school. Ik kwam dan altijd iets later bij school zodat alle kinderen al wel buiten waren, en ik niet hoefde te wachten.
    wij wonen naast school. de vuilniszak naar de afval container brengen was even ver weg.

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.671
    8.785
    113
    Vrouw
    Voor mij maakt de afstand heel erg uit. Toen de school nog vlakbij zat, deed ik het tussen de middag wel. Maar nu hij verder weg staat doe ik het niet meer. Boodschappen heb ik nooit gedaan, ik vind dat je die prima op een ander moment mét kind kan doen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.316
    4.316
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, ik vond dat ook altijd een ding.
    Mijn moeder vond dat dat best kon: snel boodschappen doen als kind sliep, die vond mij overdreven, maar ik heb dat echt nooit gedurfd.

de jongste sliep vaak nog als de middelste van school moest worden gehaald. Soms maakte ik hem wakker en anders haalde mijn schoonmoeder dochter uit school. Enorm dankbaar dat ik die luxe had

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.984
    18.778
    113
    Vrouw
    Als het echt direct ernaast is snap ik dat enigszins.
    Ik heb het zelf nooit gedaan, ook al moest ik dan het middagslaapje van jongste onderbreken. Te voet is het zo'n 5 tot 10 minuten lopen. Ik zag andere ouders het wel doen, die hadden dan op hun telefoon een app voor de babyfoon. Ik zou me er echt helemaal niet prettig bij voelen wanneer m'n baby alleen thuis ligt.
    1. Er kan vanalles gebeuren en 2. Wat als baby ligt te huilen en je kunt niet direct weg bij school..
    Nee, ik zou dit nooit doen of durven.

mamabri, Tegel, NiVa0230 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.874
    9.386
    113
    Gelderland
    Eens. Ik heb het 1 keer gedaan toen we bij een vriendin waren. Ik heb me toen laten overhalen. Haar jongste sliep ook en we moesten haar oudste ophalen van school die heel dichtbij was zei ze. We moesten echt ver met de auto (was misschien niet ver maar zo voelde het wel) en het duurde en duurde maar.
    Ik voelde me zo oncomfortabel. Gelukkig was het goed gegaan en lag mijn zoon nog lekker te slapen maar was wel een les voor mij,.
    Wij woonde zelf tegenover school, 1 huizenblok ertussen, en heb mijn jongste nooit in bed gelaten. Hij ging altijd mee.

Neuzeke, Sado, mamabri en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.992
    113
    Er moeten minder parkeerplekken vrij gehouden worden voor invaliden en vooral voor elektrische auto's. Echt why moeten die vooraan parkeren bij een laadpaal?

Vandaag ook weer, bomvol parkeerterrein, geen plek meer te vinden. Vooraan? 4 vrije plekken, maar helaas invalide en elektrisch.

lorreke vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.446
    36.340
    113
    Vond ik ook. Nu niet meer haha, hoef eindelijk niet meer rot te zoeken naar een plekje.

En voor invaliden minder parkeerplekken? Dat vind ik ronduit asociaal. Jij kunt wel wat verder weg lopen. Zij hebben die mogelijkheid nooit.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.992
    113
    Nou voor invaliden graag naar verhouding tov de grootte van het parkeerterrein. Als ze vrijwel altijd leeg blijven zijn er kennelijk te veel voor daar.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.446
    36.340
    113
    Maakt mi niet uit. Weet je nooit van te voren, zeker niet als er ook bezoekers komen. Die mensen zijn afhankelijk van zo'n parkeerplek. Vind het echt heel vreemd dat je zo denkt. Denk je ook werkelijk dat wanneer ze die 4 plekjes afschaffen je ineens een plek hebt? Staat er wel iemand anders hoor.

citroenrasp, Tegel en NiVa0230 vinden dit leuk.
  14. Tegel

Tegel Lid

22 apr 2025
    36
    40
    18
    Zo ook bij school. Eén invalide parkeerplek en er gaan altijd ouders in staan met de auto (soms met gevarenlichten aan alsof het dan in eens mag) onder het mom van even kort is niet erg.

suus1983 vindt dit leuk.
  15. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.929
    6.586
    113
    Hier is bij school een straat met verbod op stilstaan, overduidelijke verkeersborden die dat aangeven, en iedere ochtend en middag staat de stoep er vol met auto’s met gevarenlichten aan. Terwijl echt 1 straat verder er genoeg plek is? Laat je kinderen gewoon even de hoek omlopen zelf of parkeer je auto fatsoenlijk en loop dan zelf even het plein op. (Parkeerplaats ligt aan een soort parkje, kinderen kunnen super veilig door dat parkje naar het schoolplein lopen en vanuit de auto heb je daar volledig zicht op ook, dus heel veilig!)
    Begrijp echt niet waarom het zo asociaal moet (doorgaand verkeer moet maar gewoon wachten?), plus het creëert juist een gevaarlijke situatie op deze manier (kinderen die tussen die auto’s door moeten om over te steken etc).
    Kennelijk geen populaire mening aangezien ontzettend veel ouders hun kinderen zo brengen en halen. Lijkt me best leuk als er eens bekeurd gaat worden :|

Vulpen, Sado, JupitR en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.232
    10.869
    113
    Het lijkt me vanzelfsprekend waarom invalidenparkeerplekken dicht bij de ingang liggen. En dat er toevallig nu jij er bent die plekken vrij zijn, wil niet zeggen dat het er teveel zijn he. Op een ander moment zijn ze misschien allemaal vol. Je wil gewoon dat mensen met een beperking in veruit de meeste gevallen een parkeerplaats hebben.

De mensen die het nodig hebben, zouden dolgraag met jou ruilen he. "Als je mijn parkeerplaats neemt, neem dan ook mijn handicap".

En als een parkeerterrein laadpalen biedt, ja dan kan het net zo goed vooraan als ergens anders. Als er "nooit" iemand staat, is dat misschien niet de beste plek in het algemeen. Maar jij klinkt gewoon jaloers.

Overigens zal ik niet zomaar onnodig wat gaan laden alleen om dichterbij te parkeren.

Het wordt pas echt irritant als een laadpaal volgens de app vrij is, en je er dus helemaal heen rijdt, maar niet gebruikt kan worden omdat een of andere niet-opladende aso die plek blokkeert.

citroenrasp en suus1983 vinden dit leuk.
  17. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.929
    6.586
    113
    Hier gebruiken we vaak van die elektrische deelauto’s, die hebben een vaste plek, met een bordje erbij. Dus super duidelijk dat dat de plek van de deelauto is. Maar ongelooflijk vaak staat er dan toch een andere auto, regelmatig inderdaad een niet-opladende auto. Heel irritant.
    Bij ons in de wijk zijn er ook meerdere plekken op kenteken (ook heeel duidelijk aangegeven), omdat mindervalide bewoners dan bv voor hun huis kunnen parkeren, ook dat wordt regelmatig genegeerd.

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.874
    9.386
    113
    Gelderland
    Hoe vaak het niet voorkomt dat er gewone auto’s tussen de elektrische plekken staat… echt aso vind ik dat. Of bij de IKEA baby/kinderwagen plekken en dan met je bijna volwassen kinderen uit de auto stappen. Daar moeten ze iets aan doen..

Wij zetten de elektrische auto zelden op zo’n plek eigenlijk. Echt alleen als hij bijna leeg is en we hem moeten laden (zoals een dagje Efteling bijv)
    Verder kunnen wij ook prima wat verder lopen en laat ik ze liever vrij voor de mensen die die plek dus wel echt nodig hebben.

19. Tegel

Tegel Lid

22 apr 2025
    36
    40
    18
    Nou inderdaad. En betreft dit, zo nu en dan gebeurd dat hier (heel soms), maar blijven ze het gewoon doen. Op de fiets met de kinderen al regelmatig gevaarlijke situaties gehad met openslaande deuren (soms van kinderen die zo de straat op lopen vanuit die foutgeparkeerde auto) of auto's die opeens zonder signaal weer gaan rijden van de stoep. Of ander verkeer wat er net tussen past en het voor kinderen op de fiets een stuk spannender wordt.

20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.791
    7.405
    113
    Vrouw
    Die regels gelden natuurlijk niet voor die ouders :o:

Een buurvrouw van mij brengt haar kind uit groep 6 met de auto naar school. Die is lopend 700 m verderop. Ik snap er de ballen van.

Deel Deze Pagina