Oke, iets genuanceerder dan. Uiteraard vind ik niet dat parkeerplekken voor invaliden zouden moeten verdwijnen, dat zeg ik geloof ik ook niet. En parkeerplekken in je eigen wijk/buurt voor een elektrische auto snap ik ook, maar waarom je perse in het winkelcentrum zou moeten laden? Ik kan daar ook niet tanken toch.
Nou sorry maar ik vind die baby/kinderwagenplekken echt onnodig. Heb in mijn zwangerschappen nog nooit gebruik gemaakt van zoiets. Ze zijn hier ook niet trouwens. Zie niet in waarom je met een baby vooraan zou moeten staan.
Hier zijn die plekken gewoon net wat breder en met kleine kinderen wel handig, maar ik heb er ooit ruzie over gehad met iemand Ik had op zo’n gezinsplek geparkeerd omdat ik zwanger was en bekkenpijn had, dus liep liever niet onnodig ver. Maar ik zag er nog niet echt zwanger uit. Dus ik werd totaal uitgescholden, en dat ik daar dus niet mocht staan, IKEA medewerker kwam er (toevallig denk ik) aan en zei dat dat wel mocht Toen werd die mevrouw alleen maar kwader en ben ik snel weggehobbeld
Die plekken zijn ook een stuk breder wat best handig is als je met autostoeltjes, kinderwagens en buggy's te maken hebt. Overigens ken ik die vooral van de IKEA voor wie het een imago dingetje is. Je kan je maar benadeeld voelen door een paar doelgroep-parkeerplaatsen.
In Belgie is dat, op sommige plekken iig, wel heel goed geregeld; heel veel gereserveerde plekken voor elektrisch, invalide, oude van dagen, gezinnen. Echt ideaal en zijn ook heerlijke ruime plekken. Als wij een elektrische auto mee hebben en er is plek op een gereserveerde plek, dan zetten we heb daar neer. Maar hier in de wijk zet ik mijn auto ook gerust daarop als er verder geen plek is.
Misschien een heel stomme vraag . Maar waar wij wonen rijden nagenoeg nog geen elektrische auto's en toen we in NL woonden was het ook nog niet erg gangbaar. Maar: waarom zijn er speciale parkeerplaatsen voor elektrische auto's?
Weer lekker vanuit jezelf geredeneerd... niet iedereen is even fit tijdens zwangerschap of na de bevalling he? En je zou toch even 100 meter verder moeten lopen. Is nog goed voor je ook.
Uhm ja dan kun je voor alle medische en mentale ongemakken wel parkeerplekken maken toch? Alsof een zwangerschap het enige is waardoor iemand minder mobiel kan zijn.
Dat zijn parkeerplekken naast een laadpaal. Daar mag je ook een elektrische auto alleen neerzetten om te laden, als dat klaar is zet je hem weer ergens anders neer. Als een gewone auto (of motor, of bakfiets, of iemands grof vuil) op die parkeerplek staat, kan de laadpaal niet gebruikt worden.
Precies, ik mocht überhaupt niet lopen tijdens één van mijn zwangerschappen, het ging best maar mocht het risico niet nemen. Dus het was óf in de rolstoel, óf de parkeerplaats heel erg dichtbij een ingang (in het geval van ziekenhuis bijvoorbeeld). Invalide betekent niet per se dat je twee geamputeerde benen ofzo hebt, maar ik heb soms het idee dat dat beeld nog steeds heerst.
Voor langer durende medische "ongemakken" met invloed op je mobiliteit is daar.... De invalidenparkeerplek!
Zo hebben ze in Duitsland speciale vrouwenparkeerplaatsen. Niet sinds kort maar eigenlijk al zolang ik kan herinneren.
Niet zomaar, wel als het nodig is. Helaas moet er wel iets van controleerbaarheid op zitten, want in dit draadje blijkt al dat sommigen gewoon niet van plan zijn de afspraken over aangewezen parkeerplaatsen te respecteren.