Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.700
    31.258
    113
    Vrouw
    Dit.
    Toen wij voor een nieuwe auto aan het kijken waren zijn we ook naar elektrische en hybride gaan kijken.
    Maar in combinatie met de andere eisen (voldoende ruimte op de achterbank voor de lange benen van onze kinderen bijvoorbeeld) was het echt niet betaalbaar voor ons.

En ik vind ons best rijk eigenlijk. Kwestie van prioriteiten uiteraard. Zoals met alles.

Mij droom is nog tijd een elektrische camper met zonnepanelen op het dak. Denk dat we nog een jaar of 80 moeten doorsparen :roflmao:

Felice vindt dit leuk.
  2. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    447
    481
    63
    Vrouw
    Het zijn vaak ook vooral ruimere parkeerplekken zodat je wat meer ruimte met maxicosi/kinderwagen hebt voor het in en uitstappen/laden.

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.700
    31.258
    113
    Vrouw
    Of voor barbecuende mannen met een bierbuik :D
    upload_2025-5-17_12-38-33.jpeg

Tegel, evaleana, mamabri en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    447
    481
    63
    Vrouw
    Toch vind ik dit ook een lastige want 2 uur in IKEA verblijven wil niet voor iedereen zeggen dat ze ook 2 uur lopen. Ik kan met mijn moeder rustig 2 uur in de IKEA rondbrengen maar van die 2 uur is dan ook zomaar een heel uur zittend doorgebracht. En na zo’n middag is 500 meter verder lopen naar de auto voor mijn moeder wel echt onoverkomelijk. Ik begrijp dat dit voor iedereen natuurlijk anders is en dat er ook echt mensen zijn die er misbruik van maken dat vind ik ook asociaal. Maar het is gewoon echt wel lastig in te vullen voor een ander.

5. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    447
    481
    63
    Vrouw
    Hahahahaha

6. Consuminderma

Consuminderma Fanatiek lid

27 apr 2024
    1.043
    712
    113
    Mijn auto (Toyota aygo uit 2011) kostte nieuw "maar" 11000 euro. Wel 14 jaar geleden maar rijdt als een zonnetje na 190.000 kilometer dus geen denken aan om hem in te ruilen.

Felice vindt dit leuk.
  7. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    447
    481
    63
    Vrouw
    Als je politieke discussies wilt vermijden is dit opzich inderdaad wel een vereiste :o:

Los hiervan vind ik eigenlijk dat we elkaar gewoon moeten kunnen aanspreken op bepaalde dingen zonder dat dit gelijk heel persoonlijk of groot hoeft te worden. Er werd een racistische opmerking gemaakt, hiervoor is excuses aangeboden dan is het wat mij betreft ook klaar zodra diegene dus ingezien heeft dat het fout was.

Er wordt door mensen bemerkt dat iemand fel uit de hoek komt, dit mag toch ook gezegd worden? Ik vind het ook zonde want wat Neuzeke al aangaf, door bepaalde emotie in je bericht te verwerken gaat de boodschap verloren en dat is echt zonde.

Politieke kwesties passen naar mijn mening opzich wel hier aangezien dat zwaar doorweegt in het gezinsleven. Je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn om kwesties op een respectvolle manier met elkaar te bespreken.

Toch, gezien de vele emoties die zulke discussies oproepen begrijp ik wel dat dit geweerd wordt.

Beugelbekie, Neuzeke en Mamafiets vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.700
    31.258
    113
    Vrouw
    Ik snap het wel.

Maar vind het ook jammer. Het zijn toch onderwerpen die me veel meer boeien, en die ik veel belangrijker vind, dan parkeerplaatsen en blaffende honden.

Wel grappig dat, precies nu we zijn gestopt met het onderwerp beheer eraan komt dat we moeten stoppen :roflmao::roflmao:

Maryelle en MadeInUSA vinden dit leuk.
  9. LoisLane

LoisLane Actief lid

10 mrt 2023
    158
    190
    43
    Echt? Zou ik niet hebben gedaan. Ik vind het zo raar dat mensen openbare parkeerplekken voor zichzelf of visite claimen.

10. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.325
    4.327
    113
    Vrouw
    Mee eens. Mijn schoonvader heeft een parkeerplaats direct voor zijn deur, als deze bezet is, zet hij hem aan de overkant waar hij er zicht op heeft, geen idee waarom, maar toe maar.

wanneer de plek weer vrij is, vliegt hij naar buiten om hem direct weer op “ zijn” plek te zetten.

bij ons doet hij net zo. Wij hebben een bepaalde plek in de straat, die gebruiken wij regelmatig omdat deze iets breder is en onze auto erg groot. Maar als die plek bezet is, zet ik hem ergens anders, dat maakt mij niks uit.

laatst had ik hem dus twee plaatsen verderop gezet (wauw!! Wel 5 meter verder lopen!!) en kwam de bredere plek vrij.
    Schoonvader rende naar buiten, want had erop zitten loeren en verzette onze auto naar die plaats.

daar heb ik dus echt wel wat van gezegd, want :
    A: de auto stond gewoon prima geparkeerd
    B: ik wil niet bekend staan in de buurt als “ de buren die een bepaalde plek claimen”

los daarvan was ik ook boos over het “ geloer” : echt zo verschrikkelijk.

ik zet mijn auto waar er plaats is en als dat bij mensen voor de deur is en het is een openbare parkeerplaats hebben ze gewoon pech.

LoisLane, citroenrasp en Felice vinden dit leuk.
  11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.425
    17.386
    113
    Dan ben je dus gewoon te laat weggegaan :p Ook in deze situatie vind ik het onnodig om dan persé dichtbij te moeten parkeren.
    Optie is dan nog dat zij bij de uitgang wacht en jij de auto haalt.

Maar ik zal er sowieso niet om gaan ruziën of je daar wel of niet mag staan. Zoveel situaties waardoor het onmogelijk is om 1 lijn te trekken. Degene in het grijze gebied moeten zelf de afweging maken naar welke kant de weegschaal doorslaat. Wat ik daar van vind doet er niet toe. Tenzij ik mee ben/rij:p

12. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    447
    481
    63
    Vrouw
    Wat een aanname dit zeg.. Dat is dus ook eigenlijk wat ik bedoelde te zeggen. Wie ben jij om zulke dingen voor een ander te bepalen? Dan zou mijn moeder dus nergens meer naartoe kunnen want feitelijk gezien is elke lichamelijke inspanning voor haar te veel. Ik vind het echt heel bijzonder dat dit soort conclusies getrokken worden door mensen in het algemeen hoor.

Ja ik pik haar op bij de uitgang want mijn moeder heeft zelf geen rijbewijs en dus geen recht op een invalide kaart. Dat was dan ook niet mijn punt.

NiVa0230, citroenrasp en Sado vinden dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.425
    17.386
    113
    Pak nog een boterham, blijkbaar heb je nog honger want je hapt zo.
    Die zin was totaal niet serieus bedoelt he, vandaar de :p erachter.

Jouw moeder valt dus gewoon in het grijze gebied. Wel de kaart nodig hebben maar niet krijgen. (Al dacht ik dat er 2 soorten waren? 1 voor bestuurders en 1 voor bijrijders? Maar ik ga er vanuit dat jullie er wel naar gekeken hebbrn wat mogelijk is)

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.929
    113
    Wij hebben pas een "parkeerprobleem" als we echt een huis vol bezoek hebben: op onze oprit passen makkelijk 5, als je echt je best doet 6 auto's. De eerste ruime 2 meter of zo vanaf de weg hoort niet bij onze percelen maar is gemeentegrond. Dat is dus gras en een stukje bestrating bij elke oprit. Op die strook is op de stukken gras openbaar parkeren. Dan kunnen er nog 3 voor ons eigen perceel parkeren. En dit soort situaties heeft dus iedereen in de straat.
    Onze buren hebben paaltjes gezet aan de weg voor hun perceel om te verhinderen dat iemand daar parkeert. Ik vind het wat... bijzonder.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.528
    14.042
    113
    Vrouw
    Hoe kom je er bij dat elektrische auto's mij dwars zouden zitten?!
    Dat heb ik nergens gezegd, dus een beetje vreemd dat je zo'n vooroordeel over mij hebt en direct begint over pesten. Sterker nog, ik behoor tot de groep gelukkige mensen die wel een gloednieuwe elektrische 7 zitter kon kopen, dus die staat hier momenteel voor de deur gratis (leve de zonnepanelen) op te laden.

Maar desondanks zie ik wel in dat €16.000 voor een hoop mensen ook niet te betalen is. Sterker nog, voor een hoop mensen is €5000 al een enorm bedrag voor een auto. En deze auto kunnen ze dan ook niet zo goed verzekeren als dat men met hun dure elektrische auto kan. Dus wat dat betreft is het misschien handiger om de oudere / goedkopere auto's meer in het zicht te laten staan? Want als een nieuwe auto bewust gesloopt wordt, dan krijg je de eerste jaren gewoon de nieuwwaarde terug, terwijl een oudere auto total loss wordt verklaard. Dat laadpalen dus vooraan zouden moeten staan wegens gevaar voor vandalisme voor de auto's, slaat echt nergens op.
    Hier in de straat is er trouwens niemand die zijn auto even bij een laadpaal zet, dat doen mensen direct na hun werk en als ze de volgende ochtend weer weg moeten, dan pas koppelen ze de auto af.
    Wat betreft stroom in een parkeergarage, ik weet niet in wat voor parkeergarages jij komt, maar hier zijn de parkeergarages geheel verlicht en dus voorzien van stroom. Sterker nog, ik heb zelfs meerdere parkeergarages gezien waar de laadpalen wel achterin staan.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.929
    113
    #2796 MadeInUSA, 17 mei 2025 om 13:58
    Laatst bewerkt: 17 mei 2025 om 14:08
    Jij denkt dat ik het over de auto's heb als ik begin over de dure kwetsbare apparatuur? Nee joh, ik heb het over de laadpalen! En over de ondernemers die hun dure apparatuur op een zo veilig mogelijk plekje in hun bedrijf plaatsen! Ik vind je aanname enigszins wonderlijk moet ik zeggen.
    En wij zijn dan wel van die mensen die als ze ergens een laadpaal gebruiken, deze ook zo snel mogelijk weer beschikbaar maken. Net als de elektrische rijders die ik ken. Bij schoonouders in de straat hangt er ook een bordje: tussen 22.00 en 8.00 kan een auto blijven staan, daarbuiten graag weghalen zodra klaar. En het feit dat je meestal gewoon bij die twee plekken terecht kan, suggereert dat het ook gewoon werkt.
    Om dit probleem op te lossen, weten we allemaal precies waar we de Nederlander moeten kietelen: werk maken van de blokkeertarieven die in het buitenland al flink kunnen oplopen.

En laadpalen, zeker een stuk of wat bij elkaar, hebben een wat ander soort stroomkabel nodig dan een paar TL balken he ;) en blijkbaar is soms een andere plek meer geschikt qua bekabeling. Dat kan. Maar als je vraagt, waar ligt toch al de mega zware aansluiting, dan moet je denken aan liften en dergelijke.

En over het pesten: jij schreef

Dat kan vrij gemakkelijk lezen alsof je vanuit een stukje wrok/afgunst de elektrische rijders terug wil pakken door ze lekker op de irritante plekken te laten parkeren.

Sado vindt dit leuk.
  17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.550
    21.997
    113
    Wij hebben dus ook zo'n buurvrouw :rolleyes: Die auto staat standaard voor ons huis geparkeerd, zo ergerlijk. Behalve als de onze er staat (sporadisch) en eigenlijk zit ze dan gewoon te wachten tot zij haar auto er weer kan parkeren. Heel apart.

mamabri vindt dit leuk.
  18. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    447
    481
    63
    Vrouw
    Jij bedoelde deze zin misschien niet serieus maar er zijn genoeg mensen die wel zo denken. Mijn reactie zou dan ook meer algemeen moeten zijn en niet persé naar jou.

Dat dacht ik zelf ook maar laten we het erop houden dat het hele traject nogal omslachtig was en we dusdanig neerbuigend te woord gestaan werden dat we er verder niet nog meer werk van hebben gemaakt. Voor mijzelf is het een kleine moeite om mijn moeder af te zetten/op te halen en wat verder weg te parkeren.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.700
    31.258
    113
    Vrouw
    Daar begrijp ik dus niks van.
    Toen wij hier pas woonden en onze straat werd gemaakt moest ik een tijdje mijn auto een straat verderop parkeren. Dus dat deed ik. Stond netjes op een parkeerplek aan het speeltuintje. Dus niet voor iemands deur.

Straat was klaar. Maar ik had toevallig net een week vakantie en gebruikte die auto alleen voor werk. Dus bleef de auto daar staan.

Toevallig woonde een vriendin in die straat en die vertelde dus dat hun buren mijn auto heel verdacht vonden. Want ze wisten niet van wie die was. Wilden zelfs al de politie bellen :roflmao:

mamabri vindt dit leuk.
  20. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.325
    4.327
    113
    Vrouw
    Nu net weer, schoonvader rijdt met ons mee en heeft zijn eigen auto twee plaatsen ernaast. Zegt hij: “ zal ik mijn auto op deze plek zetten?” NEE! Was mijn antwoord: je staat toch prima daar?
    Maar dan kunnen jullie straks weer hier staan is dan zijn weerwoord. Echt zo bijzonder…

serieus hoor; hoe ouder hoe gekker!

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina