In dat geval heb je natuurlijk ook wel heel makkelijk praten over het parkeergedrag van een ander. Totaal niet te vergelijken met wat hier voor parkeergelegenheid is.
Zo interpreteer ik het niet. Maar als... je zo veel ruimte hebt om te parkeren zul je er anders in staan dan wanneer de straat vol geparkeerd is en je geen eigen oprit heb. Wij parkeren soms super asso op de stoep. Precies voor de deur zelfs.... Boehoeee. Ik kan de oudste niet altijd het stuk laten lopen en we hebben een gigantische parkeerplaats die elke avond helemaal vol staat. Indien wij dus geen parkeerplaats hebben staat die recht voor de deur half op de stoep. Wel zo dat een rolstoel or scootmobiel er gewoon langs kan. En indien er een plek vrij komt zetten we hem daar.
Ter aanvulling, we hebben geen recht op gehandicapte parkeerplaats. Als je kind gehandicapte is kun je wel een persoonlijke kaart krijgen maar omdat hij een mee 'rijder' is kan je geen plaats op kenteken krijgen. Tenminste hier niet volgens de gemeente. En dus geen parkeerplaats met kenteken.
Dat gebeurd hier idd ook. Ik kwam een tijd geleden savonds laat aanrijden, na een rondje door de wijk had ik m bij de laadpaal gezet en een buurvrouw die ook de straat in kwam heeft m voor haar deur op de stoep gezet. Tja, als er geen andere mogelijkheid is…
Over parkeren gesproken. Hier in de wijk altijd te weinig plek. Ik kan hem nooit voor de deur kwijt. dan maar achter. Staat nu ook vol, want er wordt een verjaardag gevierd, dan maar nog verder. Nou ok, dat is niet vaak en zo ver lopen is het niet. Maar dan hebben straatgenoten een oprit, en een bus, aanhanger (van eigen bedrijf allebei) en nog een auto. Zetten ze de hele zomer een trampo op de oprit. Die is voor de hele straat, dochter springt er ook vaak. Maar als ik dan zoals vandaag mn auto nergens kwijt kan, vind ik het wel irritant. Maar goed, dat ltgt tenslotte bij mij, zij doen niks verkeerd. Ik rij dan weer niet vanavond als iedereen weg is, mn auto weer dichterbij
Volgens mij is dit zo vaak het probleem waar de parkeerdruk hoog is. Hier hebben ze vaak een oprit voor 2 auto’s. En iig 1 als je ruimte er omheen wil, wat ik snap. Maar dan hebben ze 2 auto’s. En halen ze de auto van de oprit af, als er een lege plek voor de deur is, omdat savonds de ander weer thuis komt met de auto. Echt bloedirritant.
Onze buren hadden een tijdje (lees: 4 jaar) 5 auto’s, die allemaal voor de deur moesten, en ho maar als we er iets van zeiden. Heel fijn dat het er nu nog maar 4 zijn
Of je woont daar gewoon maar hebt niet de mogelijkheid voor een eigen laadpaal! Waar moet je dan parkeren en je auto opladen, vind dit best wel asociaal. Hier in de straat is nu ook 1 elektrische oplaadplek. Wel jammer omdat er altijd plek te weinig is maar ik ga toch echt mijn auto daar niet neerzetten.
mbt parkeren: zo blij dat wij deze ellende niet hebben, we hebben een oprit met onze eigen auto erop, mijn man rijdt voor zijn werk in een opel vivaro en dat wordt wel te krap om erbij te zetten maar gelukkig hebben we genoeg parkeergelegenheid bij ons in de straat. Laadpalen geen idee, ik weet dat er ergens een laadpaal is aan het begin van de wijk en er zal er vast nog wel ergens een zijn, heb me daar nog nooit in verdiept. Ik ga er eens op letten. Ik ken sws amper mensen met een elektrische auto, wel met een elektrische fiets
Hier bv ook een rijtje starterswoningen in de straat. 1 woning met een stel: 2 werkbussen. 1 woning was eerst man alleen, maar nu een vriendin die er vaak is en zn zoon is in komen wonen. Is helemaal niet berekend op zoveel auto's en bussen.
Zou dat niet te maken hebben met de stroom die ervoor nodig is? Dichtbij de ingang van de winkel, dus daardoor ook niet het hele parkeerterrein op hoeven breken om de stroomkabel door te trekken ...
Parkeren is hier ook regelmatig punt van ergernis ivm te weinig plek. Toch zou het niet in me opkomen om dan op een laadplek voor elektrische auto’s te parkeren puur omdat ik van mening ben meer recht te hebben op een plek in mijn eigen straat. Lijkt me meer een kwestie van goed fatsoen.
De laadplekken staan hier niet eens in mn eigen straat en zoals ik zei; ik parkeer hem daar als er in de wijde omgeving geen plek is en die als enige wel nog vrij is/zijn, en dat is dus vaak savonds laat. Man komt begin vd avond altijd thuis, dan is er ook amper plek, maar wel nog 2/3 straten verder.
Het valt me wel op dat het meerdere keren gebeurt dat je een vrij controversiële opmerking maakt en dan wanneer daar meer reacties op komen je die opmerking steeds verder nuanceert.. Ben je er dan bewust op uit om dingen op een bepaalde manier over te laten komen of werkt je filter gewoon niet zo goed? Oprechte vraag want in het laatste geval denk ik dat je een hoop misverstanden en commotie kunt voorkomen door je eerst even af te vragen welk signaal je precies uit wil zenden met je opmerking.
Hier is alles voor betaald parkeren of vergunninghouders, per huis wordt gekeken naar hoeveel eigen parkeerruimte er is (dus bv 2 op de oprit), dan kun je geen vergunning krijgen als je 2 auto’s hebt. Voor de derde auto wel. Maar dit scheelt echt al ontzettend veel in de wijk, want inderdaad veel mensen met een oprit en twee auto’s, die beide auto’s aan straat wouden zetten. We zijn van totaal geen plek in de wijk (voor bv bezoekers) gegaan naar altijd wel meerdere vrije plekken in de straat - het staat echt maar zelden helemaal vol. Bewoners kunnen een bezoekerskaart krijgen waarmee mensen met korting kunnen parkeren en langer, bezoekers voor bv het centrum kunnen hier max 2 uur staan (wil je langer, dan moet je in de parkeergarage parkeren en niet in een woonwijk). Echt heel fijn nu