Onpopulaire mening

Discussion in 'De lounge' started by Anna009, Apr 18, 2025.

1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,260
    6,716
    113
    Er zijn genoeg groene opties die je nauwelijks onderhoud kosten. Je komt met een vlinderstruik en bodembedekkers (bijv maagdenpalm) al heel ver. Beestjes zijn daar superblij mee en jij hebt er haast geen omkijken naar om.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,715
    8,808
    113
    Female
    De vergunning vraag je inprincipe ook niet aan voor tegels of wat, want die liggen er gewoon. Maar om mn tuin in te rijden moet ik met de auto over de stoep en dat is gemeentegrond, en er moet een verlaging komen.

3. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,715
    8,808
    113
    Female
    We hebben hortensia’s, die doen t heel netjes. Hebben er zelfs weer eentje tot leven gekregen die echt meer dood dan levend was en ook eentje in leven gehouden door overpoten. Maar helaas toch ook 2 dood laten gaan:| En de boom die we hadden werd zo groot en breed dat we die ook dood hebben laten gaan, want was geen beginnen meer aan het snoeien, daardoor werd ie juist steeds groter ook. Verder liggen er tegels. Had liever een kleinere tuin gehad, maarja…

4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

Aug 15, 2021
    3,334
    4,337
    113
    Female
    Nou inderdaad; wij hebben er drie, man, ik en oudste zoon. Zonder komen wij niet op het werk

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,716
    31,286
    113
    Female
    Voor vergroenen zij misschien wel subsidies?

Onderhoud zal je zelf wel moeten doen uiteraard. Maar als je 't een beetje handig aanlegt dan valt dat ook best mee. Ik heb minder werk aan de borders in de achtertuin dan aan het terras.

6. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,817
    800
    113
    Daar had ik even niet over nagedacht . Dat zal idd zo zijn. Maar dan maakt het dus qua begroeiing niet per se zoveel uit.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,716
    31,286
    113
    Female
    Buiten dat je op een parkeerplek biet snel een grote struik plant :rolleyes:

Volledig betegelde tuinen vind ik sowieso al vreselijk.

Vogelinnetje likes this.
  8. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,535
    8,491
    113
    Haha, heel herkenbaar! Het onkruid tussen de tegels, of nog erger tussen de klinkers weghalen is pas een rotkarwei :confused: als het niet hoeft spuit ik liever geen gif, dus dan wordt het handwerk ...

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

Mar 28, 2020
    9,715
    8,808
    113
    Female
    Ja dat is met de hand wel een heidens karwei inderdaad. Tis hier best een oppervlakte, incl achtertuin ook. Wij spuiten het eens in de zoveel tijd dus wel in, dan is het een aantal maanden onkruid vrij.

Share This Page