Ja daarom, iedere gek zijn hobby, haha Ik vind haute couture heel erg leuk en interessant. Met name schoenen (hakken) en tassen. Ik draag nooit hakken en zelden een tas, maar toch zou ik ooit wel een Chanel tas willen hebben. En ik heb 2 paar designer schoenen. Stukje historie, stukje kunst
Super leuk toch, ik kan me je hobby helemaal voorstellen. Ik zou ook geen honderden euro's kunnen uitgeven aan een tas. Maar wel aan goud, dat is mijn hobby Jammer dat je niet alles tegelijk kan dragen, maar dat euvel heb je met tassen ook Ik zag gisteren op NPO een programma, House for sale ofzoiets, en daar was een meid, behoorlijk vermogend gok ik (ik viel op het einde in) en zij had dus ook een designer tassen collectie. Misschien leuk voor de tassenliefhebbers om even terug te kijken!
Hoewel ook handig als hij echt mee moet of je hem alleen wilt gebruiken voor foto's, vind ik het er heel stom eruit zien om een telefoon aan een koordje te dragen.
die snap ik dan weer wel Maar daar verdiep ik me verder ook niet in. Is het mooi? Haakt het fijn? Vind ik de prijs acceptabel? En tegenwoordig ook: weet ik wat ik er van wil maken? Want inmiddels ligt er te veel zonder doel te wachten
Haha, ik ben ook beter in wol kopen dan in het verwerken Mijn doel nu is om eerst eens goed te kijken naar wat ik nog heb
Oh, en dit is denk ik geen impopulaire mening, maar ik vind dat het gebruik van exotisch leder (en bont) verboden zou moeten worden. Ja, ook voor tassen.
Ik wel. Fijne kwaliteit wol of andere garen is echt de basis voor mijn haakwerk. Dat zoek ik heel zorgvuldig uit. En als daar dan een mooi verhaal achter zit over de schapen of geiten en hoe die verzorgd worden en wat ze eten of hoe de wol wordt verwerkt tot het bolletje wat je koop of wat dan ook. Daar wordt ik wel blij van. Ik ga er geen 1000 euro voor neerleggen De tassen van je zus worden waarschijnlijk op vergelijkbare manier geproduceerd als de dure merken. Maar zullen een stuk minder duur zijn. Een tas als kunst zien.... misschien als echt elke tas echt een uniek ontwerp is. Maar als ik lees dat ontwerp xx al sinds de jaren 50 wordt gemaakt, dan is dat gewoon serieproductie. Een schilder maakt bij elk werk iets nieuws en unieks. Je ziet aan de stijl en kleurgebruik van welke schilder een werk is. Maar elk werk is anders. Replica's daargelaten. Maar die worden ook niet voor de prijs van het echte werk verkocht uiteraard.
Alleen voor de heb en de luxe ben ik het zeker met je eens. En bontfarms (bv nertsen, wasbeerhonden) zijn verschrikkelijk. Voor bv inheemse populaties die bont gebruiken van de dieren die ze ook voor andere doelen gebruiken, maak ik dan weer graag een uitzondering. (En die bonten muts die lang bij schoonouders thuis lag nog van hun winter in Moskou in de vroege jaren 90... wow, dat was echt next level qua zachtheid en warmte) En als overtuigd vegetarier kan ik het toch prima voor mezelf verantwoorden om duurzame producten van leer of schapenvacht te kopen. MITS ik weet dat die schapenvacht komt van een schaap dat goed behandeld is, en daarom kies ik voor Europese producten.