Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Oké ieder zijn ding.
    Voor ons is dat niet normaal. :)

zwaaistaart en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Nee voor mij ook niet, maar ja, mijn kinderen dronken ook geen frisdrank op die leeftijd. Maar zie het probleem er ook niet van in. Niet dat er iets heel ongezonds in zit ofzo.

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.145
    9.744
    113
    Vrouw
    Ik heb een hekel aan mensen.. Niet allemaal maar wel de eigenheimers, de voordringers, de dolk in de rug stekers, de mensen die over de rug van een ander beter willen worden, of die met jouw eer gaan strijken.. en ga zo maar door.

Ik heb een hekel aan de slecht opgevoedde jeugd, die opgeschoten jongeren die claimen dat alles in de wijk van hun is. Met hun fatbikes, scooters etc.

Ben zelf ook jong geweest maar respect voor mensen heb ik altijd gehad. Ik maak mezelf zorgen over onze toekomst.

En dan heb ik een hekel aan de kat van de buren, die dag en nacht in onze voortuin zit te kakken.

Ik ben het met @Mim89 eens, ben echt ontzettend gek op katten, maar laat ze lekker binnen, helemaal als je in drukke wijken woont. Boerderijen of grote stukken land daar gelaten.
    Neem aan dat je genoeg van je beest houd om deze niet zo plat als een dubbeltje aan te treffen omdat er iemand overheen is gereden.

Oh en hondenbezitters die de kak van hun hond niet opruimen, wel zakjes aan de halsband hebben maar die zijn kennelijk voor de sier...

Voor de rest ben ik geen bitter type hoor.. :roflmao:

Mammavan5, Saartje33, Driessen21 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    670
    113
    Utrecht
    Ik heb een hekel aan rokers. Ze verpesten mijn gevoel van ontspanning met hun vieze stinkende rook, met het achteloos laten vallen van hun sigaretten op de grond, ze zorgen ervoor dat ik niet geniet van het buiten zijn wanneer er zo eentje voor mij loopt, fietst of bij de bushalte staat onder het afdakje als ik lekker wil zitten of als ik al zit en dan een sigaret aansteekt vlak bij mij. Trouwens, het maakt voor mij niet uit hoe ver iemand van mij verwijderd is....ik ruik het echt altijd en ik kan dan ook precies terugvinden wie er rookt. Zo verschrikkelijk vind ik dat! Ik probeer mijn adem in te houden om het niet in te hoeven ademen, maar ja, dat kan ik ook niet zo lang volhouden.

Zo heb ik ook een hekel aan mensen die op scooters/brommers rijden met die smerige stinkende uitlaten. Bij het verkeerslicht lekker staan roken met die vieze uitlaat vlak voor je.
    Of nog erger....zo'n snorfiets/snorscooter die de hele weg net iets voor mij uitrijdt (ik rijd op een elektrische fiets) en ik dus de hele tijd in diens vieze uitlaatstank zit.

Ik heb een hekel aan mensen die hondenpoep niet opruimen. Wij hebben sinds ruim een jaar een hond. Ik was heel enthousiast bezig alle drollen, zelfs de meest lastig te bereiken, op te ruimen......totdat voor mij de maat vol was...bij het willen opruimen van de drollen van mijn hond, heb ik ik weet niet hoe vaak in drollen van andere honden gestaan. Zo belachelijk!! Liep ik weer te vloeken, mijn schoenen aan gras af te vegen en thuis schoon te spoelen etc.
    Nu ruim ik dus de drollen van mijn hond op wanneer ik er makkelijk bij kan, zonder allerlei capriolen te hoeven uithalen om andere drollen te ontwijken.
    De gemeente zou, vind ik, veel meer hondenpoep-afvalbakken neer moeten zetten zodat het de eigenaren makkelijker wordt gemaakt om een opgeraapte hondendrol te kunnen deponeren in zo'n vuilnisbak.
    Ik ben gestopt met andere hondeneigenaren aan te spreken op het niet opruimen van de drol van hun hond, omdat men of gewoon de schouders ophaalt en gewoon weg/doorloopt, of je word compleet uitgescholden.
    Dat er Giardia heerst onder honden in de buurt, maakt blijkbaar ook niet uit. Nee, laat die drollen maar lekker liggen......

Verder ben ik juist een vrolijk persoon die heel haalt uit kleine dingen om mij heen. Ik word ontzettend blij van het zien van de ontwakende natuur in het voorjaar, vogels die aan het nestelen zijn, kikkertjes in mijn minivijver, de bijen, hommels en vlinders, mijn katten (binnenkatten) die lekker naast mij liggen op de bank, muziek aan.....heerlijk! Met een boek en cappuccino op de stoel bij het raam.

Taiga, cosdy, Nova1986 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Wel ja dar soort dingen.

De buurvrouw die bij het ontvangen van de overlijdens brief van mijn schoonbroer reageert met dat ze ook een zware dag had want de pc deed het niet op het werk.

Mijn schoonzus die na de uitvaart bezig was over dat haar haren terug ib de krul gingen doordat het wat vochtig weer was en daarvoor 10 keer naar het toilet liep en met een bedrukt gezicht zei: pffff kan er niets mee aanvangen ....
    Koekoek naast u staan mensen die verdriet hebben e.

Dus vaak is de moment van brengen ook nog eens bepalend voor mij.

Saartje33, Zxcvb en suus1983 vinden dit leuk.
  6. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    ooooh maar een kat hoort buiten. Buiten zijn ze veeeeeeel gelukkiger en als ze omgereden worden en het overleven dan brengen we de kat toch gewoon naar het asiel omdat ik er niet voor wil betalen en niet wil dat m'n verlamde kat door het hele huis heen poept. Simpel toch.
    Zo zijn ze veeeeeel gelukkiger.

Sarcastisch natuurlijk van mij maar ik doe vrijwilligers werk in een katten asiel en dit is echt wat wij zien. Verschrikkelijk.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Die vind ik ook maar matigjes. De hoeveelheid slagroom staat me gewoon tegen. Chocola houd ik wel van. Maar gewoon puur. Of als brownie of zo.

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Vind ik ook.
    Sterker. 0.0 bier bevat veel minder suiker dan frisdrank. Dus een stuk minder ongezond.

Zoon van 16 houd er niet van. Ook niet van bier (denk ik, sinds carnaval waar hij wel wat gedronken heeft vraagt hij er nooit meer om) Die drinkt liever Fanta of cola op een feestje.

suus1983 vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    Maar er is natuurlijk veel meer tussen 0,0 alcohol en cola-met-28-suikerklontjes. Het is niet het één of het ander.

Ik ben het er absoluut mee eens dat het drinken van alcohol véél te normaal gevonden wordt en dat het geven van 0,0 alcohol (indirect) bijdraagt aan het genormaliseerde beeld ervan.

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Als je de moeilijke keuzes had gedaan dan hoefde je nu niet af te vallen ;)

Maar snap je punt.
    Ik snap alleen niet hoe iemand een risicovolle operatie als "de makkelijke weg" kan zien.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Helemaal eens!

Ik vind het soms ook enorm zwaar. Terwijl ik echt een enorme optimist ben (ondanks mijn frequent klagen over alles en niks).
    Maar het is ook echt momentopname bij mij. De ene dag kan ik echt alles aan. En de dag erna zie ik het allemaal niet meer zitten.

suus1983 vindt dit leuk.
  12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Ik vind het eigenlijk vooral fijn dat 0.0 bier steeds neer genormaliseerd wordt.

Er zijn veel meer soorten dan "vroeger" en daar zitten herl lekkere bij. Ook in horeca veel meer 0.0 keuze.

Oooh.... ik heb ineens zin om een anoniem account aan te maken en een topic te openen met de vraag of het ok is als mijn peuter na 9 uur 's avonds een 0.0 biertje mag :roflmao::roflmao:

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Lekkere reacties ook :|

Ik moet nu ook heel erg aan het liedje "zwaar leven" van Brigitte Kaandorp denken.

Neuzeke vindt dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Omdat je als dik persoon vooral als ongedisciplineerd wordt gezien door de maatschappij, en dan wil je er óók nog eens zo weinig mogelijk voor doen om af te vallen. Dikke personen moeten zich vooral maar eens bewijzen door de allermoeilijkste route af te leggen... :confused: Dán pas mogen ze trots zijn dat ze zoveel "op eigen kracht" zijn afgevallen.

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Meerdere keren vliegen per jaar (wat ondertussen best veel Nederlanders doen) is superslecht voor het milieu en dat vind ik inderdaad overdadig. Maargoed, dat vind ik ook van teveel kleding kopen, dagelijks vlees eten, enz.

16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.145
    9.744
    113
    Vrouw
    Bij je eerste zinnen schoten mij nekharen overeind maar gelukkig was het sarcastich.

Ik ben echt voor boerderij katten, of buitenkatten waar de omgeving veilig voor is laat ik het zo zeggen. Maar please laat je beestje niet loslopen in de randstad of aan een drukke weg. Sherm je tuin af, maak een ren, of houd ze lekker binnen. Ik/wij zijn echt dieren/katten liefhebbers en onze schatten komen echt niks te kort. We nemen ze omdat wij de verantwoordelijkheid dragen en ze het beste huisje gunnen die ze verdienen. Ik snap gewoon echt niet, hoe je dat koud kan laten..

Maar neem je verantwoordelijkheid als dieren eigenaar..

NiVa0230 en Fantykoekie vinden dit leuk.
  17. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.145
    9.744
    113
    Vrouw
    @citroenrasp, even als geintje.. heb ook een hekel aan mensen die hun forum foto veranderen... hahahah de autist in mij kan er niet mee om gaan :p:D

Saartje33, toch3 en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Of nog erger, dat ze niet alleen hun forumfoto veranderen, maar óók het onderschrift.

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.145
    9.744
    113
    Vrouw
    Ja want hoe weet ik je nou te herkennen :roflmao:

Suzy85 vindt dit leuk.
  20. Nova1986

Nova1986 Actief lid

25 mei 2020
    252
    101
    43
    Vrouw
    BBQ-en/vuurkorf in een woonwijk is zo ontzettend goor en zou verboden moeten worden.
    Wordt er zo chagrijnig van, dat ik al mijn ramen en roosters moet dichtdoen omdat ik anders binnen in de smerige rook van iemand anders zit

Vulpen, chrystel73 en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina