Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    dat is netjes toch? Ik zat ook in schaal 50. Nu niet meer ben iets anders gaan doen ook in de vvt schaal 40

2. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.368
    2.842
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Volgens mij is dit het onpopulaire meningen topic en mag ik dus gewoon mijn mening ook neerzetten. Ik snap werkelijk waar niet waarom je daar zo fel op moet reageren. Ik vind het echt treurnis al die schermen. En dat is uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld het voorbeeld van @Mamafiets voor het ontprikkelen van haar zoon kan ik prima begrip voor hebben. Maar van die gezinnen met 3 kinderen die dan alledrie achter hun eigen scherm zitten met ouders ertussen, nee dat wil ik niet begrijpen. Ga dan niet met je kinderen uit eten. Dan is dat gewoon niet de plek als het niet anders kan. Ik vind de afhankelijkheid tegenwoordig van schermen ook gewoon belachelijk en nergens voor nodig.

Koalabeertje3, Sado, Caon en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    Wij hebben ook altijd een tablet mee. Man en ik kunnen praten, dochter even filmpje. Is het eten er dan moet ze stoppen. Het is al zo saai voor kinderen uit eten gaan. Dochter vermaakt zich ook wel even met kleuren etc maar zeer kort.

Spectre, Mamafiets en Zxcvb vinden dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.149
    113
    Home
    omdat ik vind dat als een baby niet huilt het nog steeds niet mee hoeft naar een muscial
    anderen mensen willen iets graag zien of horen

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Maar dat snap ik niet. Als de baby geen geluid maakt, waarom mag hij/ zij dan niet mee? Wat voor last heb je er dan van?

Sado en Cornflake vinden dit leuk.
  6. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.899
    5.856
    113
    Vrouw
    Ik probeer me dus ook altijd voor te houden dat ik me irriteer aan de ouders en dat de kinderen er eigenlijk weinig aan kunnen doen. (Want gevolg van (gebrek aan) opvoeding. Dus probeer niet te snel te oordelen over het kind

Cornflake vindt dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Dat vond je fel? Ik vind gewoon dat je niet zo moet oordelen over andere mensen. Iedereen heeft zijn eigen situatie en zolang ze jou er niet mee lastig vallen, vind ik het niet jouw probleem.

Mamafiets vindt dit leuk.
  8. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.304
    1.358
    113
    Vrouw
    Haha ik zit ook op een Landal park. En ik zit nu dus ook op m’n telefoon maar mijn kinderen zijn in de speeltuin terwijl mijn man een drankje haalt :roflmao:

Maar hier ook wel drukke kinderen maar gewoon vrolijk en enthousiast. En af en toe een moeder die roept kijk eens uit, kijk voor je, je botst bijna op iemand, zeg even sorry :roflmao:

Vulpen en suus1983 vinden dit leuk.
  9. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.368
    2.842
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Ja dat vond ik fel. En ik zie het niet als mijn probleem, maar vind het wel treurnis om te zien.

Fruity90 vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.040
    14.719
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen wordt niet geleerd dat ze anders zijn. Ze zitten gewoon op een school waar uit de bijbel wordt verteld. Naast het gewone rekenen, taal en geschiedenis.
    En ze vinden het daar fijn.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik zou zeggen, lekker de andere kant op kijken als het je niet bevalt. We zijn niet allemaal gelijk en dat is helemaal prima.

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.040
    14.719
    113
    Vrouw
    Tja, ik merk hier vooral onbegrip naar christelijke mensen.
    En wat zijn de 'algemene Nederlandse normen en waarden' dan?

De kinderen/jongeren komen elkaar gewoon tegen op de sportclub, in de speeltuin, bij hun bijbaantje. Dat is toch prima.
    In dat opzicht is het toch niet anders dan kiezen voor montessorischool, jenaplan, vrije xchool oid?

chrystel73 vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Haha ja precies, maar ze zijn gewoon vrolijk en het is mooi weer, dus lekker laten spelen en af en toe even slalommen om een kindje heen. Hier geen telefoon meer, want hier zijn ze inmiddels te oud voor de speeltuin en zitten we met zijn allen op het terrasje. En hier nu wel de regel geen schermen aan tafel, maar dat is omdat je de pubers anders helemaal niet spreekt.

Cornflake vindt dit leuk.
  14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Het is ook onbegrip. Ik begrijp inderdaad niet veel van het geloof.
    Wat niet wil zeggen dat ik het niet respecteer. Maar ik kan er zelf gewoon niks mee.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Dat is nu wel zo idd, toen ik jong was waren sportclubs ed ook gescheiden en daardoor vond ik het meer wij tegen zij zeg maar. Nu speelt dat helemaal niet meer. Sowieso vind ik dat onderscheid steeds minder duidelijk. Mijn kinderen zijn niet gelovig en gaan wel naar een christelijke school. Waar ze trouwens bij Godsdienst alle godsdiensten behandelen.

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.040
    14.719
    113
    Vrouw
    Tja, ik weet dat jij enorm anti religie bent. Door negatieve ervaringen. En dat vind ik oprecht heel naar voor jou, maar dat is dan toch geen reden om het uit heel Nederland te gaan uitbannen?
    Jij wilt een soort Noord Korea hier creëren? O wee als je je kind ook maar iets van religie bij brengt!! Dan zwaait er wat?

Je hebt hier vrije keuze. Jij kiest heel bewust voor een school zonder religie, wij heel bewust een met.

Wat jij wil is dan net zo goed indoctrinatie.

Mijn kinderen voelen zich thuis op hun christelijke school. Mijn kinderen hebben zelfs gezegd dat ze blij zijn dat ze op een christelijke school zitten/zaten. Daar hebben ze fijne vriendengroepen opgebouwd. Waarbij ze het heel fijn vinden dat ze ook christelijk zijn.

17. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Ook ik begrijp niet dat mensen, van jong tot oud, perse moeten kijken op hun schermpje tijdens activiteiten, zoals tijdens het wandelen, tijdens het wandelen met de hond, kind of kinderwagen, tijdens het fietsen, tijdens het autorijden, in gezelschap (gezin, familie, collega's) etc.
    Waar is de aandacht voor elkaar, voor hetgeen je aan het doen bent. Kijk eens om je heen, kijk eens naar degene met wie je bent, kijk eens naar elkaar om. Kijk eens naar de natuur/omgeving.
    Met zo'n scherm voor je gezicht zonder je je af, straal je uit:" laat mij met rust".
    Waarom? Laten we elkaar begroeten als we elkaar tegen komen. Lach naar elkaar. Zonder je niet af, sluit je ogen niet voor een ander. Wij vormen samen de samenleving. Sta open voor elkaar.

Suzy85, Liekje81, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.040
    14.719
    113
    Vrouw
    Dank je! Jij weet het iedere keer weer mooi te omschrijven:thumup:

Mamafiets vindt dit leuk.
  19. Caon

Caon Nieuw lid

24 nov 2024
    4
    5
    3
    Vrouw
    Neem bijvoorbeeld islamitische scholen, die staan verder of van de NL cultuur dan christelijke scholen. De kinderen die daar zitten komen vaak ook nog uit gezinnen waar slecht NL wordt gesproken en blijven door het geïsoleerde onderwijs extra buiten de maatschappij staan wat wederzijds onbegrip veroorzaakt.

Ieder geloof heeft zo zijn dingen die in mijn ogen geen plaats hebben in overheidsgefinancierd onderwijs.

Consuminderma vindt dit leuk.
  20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.040
    14.719
    113
    Vrouw
    Oh ik geef ze ook heus wel eens de vrijheid om nee te zeggen hoor. Dan is het idd niet noodzakelijk dat ze het doen. Alleen maar fijn voor mij als ze het wel doen.
    En soms is het ook gewoon "jij doet nu dit" en "jij doet dat". Maar soms is het idd "wil je....?" En bij "nee" volgt er gewoon: "oké, dan moet je nu ...."

Deel Deze Pagina