Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Haha als je een antwoord niet wil horen moet je de vraag niet stellen.
    Niks met opvoeden maar ken de grenzen en kijk naar de vragen.

Onze zoon is hb en vooral vroeger moest je heel erg de grenzen geven of vooral vlot zeggen wat je wou en ook niet wou.

Zijn hoofd is vlot en bedacht zo dingen wat ook kon maar niet standaard was.

Zoals hij dan al vaker zei kun je mijn gedachten lezen:roflmao:

Vragen kunnen soms anders opgevat worden maar maakt niet altijd een kind brutaal of niet opgevoed maar denkt ook echt anders.

Iets met echt eigenwijs, meestal is iets zwart of wit, zal je houden aan je woord.

Hij zal luisteren naar de juf, zal grenzen op kunnen zoeken omdat het hem beter uitkomt, maar als juf zegt dat de stagiaire een juf is en je moet luisteren doet hij dat ook.

Soms zie je ouders op de telefoon misschien hebben ze ook een vermoeiend lief kind dat tig duizend vragen stelt/ discussies aan wil gaan/ grenzen zoekt/ dingen samen wil doen/ ouders die heel veel knutselen/ tekenen/ spelletjes spelen en de ouder heel even op een forum wil zitten om te lezen dat meer mensen dat herkennen, even de rust zoeken.

Oordelen zonder de mens en het kind te kennen. Tuurlijk hoef je het er niet mee eens te zijn maar zegt niks over hun band:)

Of ik heb nu een arm kind dat samen met zijn vader op de bank zit en mee aan het kijken is en ik doe niks, geniet er ook nog van.

Zal hem nu de telefoon opzij leggen en zoon een knuffel geven:D

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.387
    21.767
    113
    Van de andere kant vind ik het leven in mediterrane landen weer relaxter omdat er minder "moet". Dat gehaaste van Nederland gaf mij iig meer prikkels dan het chaotische verkeer of de zon hier (het kan mij sowieso niet warm genoeg zijn haha).

Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken het ook niet zo heel erg.
    Ik hoor weleens een huilend kind of een zeurende peuter maar ik ben dan vooral blij en opgelucht dat wij dat tijdperk al een hele tijd voorbij zijn.

Paardenbloem en Cornflake vinden dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    #1064 KleineLai, 29 apr 2025 om 19:33
    Laatst bewerkt: 29 apr 2025 om 19:55
    ja het is complex.
    Wat je aanhaalt zie ik zeker ook. Een groot probleem want ik zie dit niet veranderen. Niet zonder slag of stoot althans.
    Het individualisme zit zo diep in onze maatschappij en cultuur nu. En ook maakt de economie (die internationaal verstrengeld zit) het simpelweg niet mogelijk om villages te gaan starten al zouden we willen. De overheid heeft zo’n beetje alle village-taken overgenomen en we vragen enkel om meer van dat. Goed voor onze economische welzijn, maar niet perse goed voor ons sociale en emotionele welzijn misschien.

Cornflake en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Of om de paar seconden; 'mama kijk! Mama kijk!' En dan doen ze 1 of ander gek sprongetje. Ja top, duim omhoog :roflmao::roflmao:

citroenrasp vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Hoezo dat?
    Heel veel christelijke scholen hebben een open aanname beleid. Er wordt dan helemaal geen onderscheid gemaakt of je wel of niet van de kerk bent.
    Wat een vreemde beredenering.

Zxcvb en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    Het was te rustig op het forum toch...:D:p

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.641
    5.667
    113
    Nederlandse muziek van tegenwoordig is verschrikkelijk :| Marco Borsato/ blof/ acda kan ik dan wel waarderen.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Daar gaat het helemaal niet om, maar laat maar ik hoef geen discussie te winnen. Het is mijn mening dat verzuiling in het onderwijs jammer is en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.469
    8.617
    113
    Vrouw
    Ze komt hier alleen maar om te trollen hoor. Een account aanmaken voor dit topic. Jawellll

11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Zo ben ik ooit naar huis gegaan vanuit de Efteling toen we er net waren, ik had gedreigd met als je nu niet ophoudt gaan we naar huis. Hij hield niet op, dus meteen richting de uitgang en naar huis.

Balen voor zijn broertje en zonde van het geld. Maar het heeft zoveel indruk gemaakt dat ze voortaan wel 2x nadenken voordat ze niet luisteren. Hij wordt nu 12 (was toen 6 denk ik) en laatst vertelde hij het verhaal tegen een van zijn vrienden die niet luisterde dat hij maar beter wel kon luisteren omdat ik doe waarmee ik dreig.

1x investeren voor de toekomst.

Deel Deze Pagina