Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    419
    424
    63
    Vrouw
    Ik vind dat mensen helemaal niet zouden moeten oordelen over wat stellen al dan niet hebben geprobeerd voordat ze uit elkaar zijn gegaan :).

Veel mensen zien dingen echt ‘ineens’ anders wanneer ze een kind krijgen, en dat is niet iets wat je kunt inschatten of overzien voordat je ze krijgt.

Bovendien kun je in 9/10 gevallen niet zeggen dat je voor 100% zeker weet wat zich achter gesloten deuren afspeelt dus kun je hier gewoonweg geen goed gefundeerde mening over vormen.

Vanuit mijn eigen ervaring een voorbeeld, op het moment dat mijn ex man en ik uit elkaar gingen heb ik het belang van onze dochter op 1 gezet, er is maar 1 persoon in mijn hele omgeving die écht weet hoe de relatie tussen ons was. Ik vond het niet nodig om onze vuile was buiten te hangen en wij gaan nu zeer goed met elkaar om. Wellicht dat veel mensen zich dus afvragen waarom wij uit elkaar zijn, ik kan je verzekeren dat ik deze keuze zeker niet lichtvoetig gemaakt heb en met het belang van onze dochter voorop. Ondanks dat ik dit zelf weet merk ik toch dat ik ontzettend veel moeite heb met mensen die maar denken dit soort uitspraken te kunnen doen. Je weet gewoon niet waarom mensen de keuzes maken die ze maken.

Maar goed ik heb al eerder gedeeld dat ik echt vind dat we iets minder moeten vinden van alles om ons heen ;)

Kwek vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.788
    113
    Als één van onze katten komt te overlijden zal ik daar ook echt wel verdrietig van zijn hoor. En ik werk niet, maar had ik wel gewerkt dan zou het echt niet in me opkomen om daar twee weken lang een werkgever voor te laten opdraaien.
    Vind het ook bijna een beetje respectloos om een overleden dier te vergelijken met een overleden familielid. Maargoed, dat is vast persoonlijk en wellicht ook een beetje een onpopulaire mening...

Felice, Suzy85, Spectre en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.874
    5.160
    113
    Home
    Ieder zijn mening
    Wij waren jaren samen voordat we aan kinderen dachten dus we kennen elkaar goed genoeg
    En we zijn nu vele jaren verder en het is echt niet alleen maar met ups
    Een huwelijk is hard werken
    En soms is het inderdaad beter om te stoppen maar het is saai of de sleur heb ik vaak genoeg gehoord ook als ik kijk bij m’n kinderen in de klas dat er van de 30 kinderen meer dan de helft gescheiden ouders heeft dan vind ik dat ontzettend veel

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is natuurlijk wel veel.
    Hier gaan er momenteel ook best wat stellen uit elkaar, zij hebben allen al volwassen kinderen en dit is voor hun nu het moment om hun wegen definitief te scheiden, zij zijn dus wel bij elkaar gebleven voor de kinderen wat natuurlijk ook best een beetje sneu is want die kinderen hebben natuurlijk echt wel door dat het niet zo lekker loopt tussen vader en moeder.
    Ik hoor nu ook over stellen die gaan scheiden waarvan ik het echt nooit had zien aankomen, die hebben een mooi stukje toneel gespeeld al die jaren, poeh lijkt me ook enorm vermoeiend.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.236
    6.095
    113

Het hoeft natuurlijk niet altijd toneel te zijn, ik denk dat er best een hoop zijn die samen een gezin draaien en oprecht (denken) gelukkig (te) zijn. Totdat dat wegvalt en je met z’n tweeën het ineens weer leuk moet maken en dus er dan pas achter komt dat je elkaar eigenlijk al jaren kwijt bent.

Deel Deze Pagina