Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.218
    35.994
    113
    Nou veel succes met dan nog mensen vinden in de zorg en onderwijs. Toch veelal parttime functies.

Vind het verder ook heel bijzondere gedachtegang en zie er ook geen enkel voordeel in.

Sado, Adje, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.183
    10.747
    113
    Duidelijk toch. De meisjes gaan toch in meerderheid niet werken. Dus waarom zou je daarin investeren? Hup, net als mijn oma, op je twaalfde als dienstmeisje gaan werken en op je twintigste trouwen. Lezen en schrijven en genoeg rekenen om de boodschappen af te rekenen, meer is niet nodig toch? (overigens heeft zij als eerst boerin en later winkeleigenaar, wonende achter de winkel, haar werk-uren echt wel gemaakt naast mijn opa en met 3 kinderen)

Knut10 vindt dit leuk.
  3. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.042
    2.735
    113
    Vrouw
    Ik vind het altijd jammer om te lezen dat 'de ander' gedenigreerd wordt om jouw eigen mening kracht bij te zetten. Dat is niet alleen in dit topic het geval, dat lees ik vaker terug. Zoals in het topic over de wolf en de overbevolking (terwijl je zelf kinderen hebt), in het topic over onopgevoede kinderen in een museum etc. Ook nu weer, de gretigheid in DE mensen. IEDEREEN wil maar meer en meer.

Waar is dat eigenlijk voor nodig?

Beugelbekie, Taiga, Knuffelmonster en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.370
    2.849
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Je conclusie dat 93% van de vrouwen hetzelfde verdiende dan mannen klopt niet, dat staat niet in het artikel. Het artikel zegt dat een vrouw, gecorrigeerd voor allerlei factoren, 7% minder verdient. Elke vrouw dus (althans het gemiddelde van het geheel). Dus gemiddeld genomen verdient een vrouw voor hetzelfde werk, met dezelfde opleiding en evenveel werkervaring 7% minder dan de man. Dat is gelukkig al lager dan het was in het verleden, maar eigenlijk zou dat de 0 moeten benaderen. En ik denk dat je altijd verschillen behoudt, maar dat bijvoorbeeld masculine kwaliteiten in onze maatschappij nog altijd meer gewaardeerd worden dan feminine kwaliteiten (bijv het steviger onderhandelen is vooral een masculien iets).

Cornflake, Mamafiets en Syane vinden dit leuk.
  5. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    936
    650
    93
    Dat hoeft toch niet? Maar ik sta wel volledig achter haar.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.842
    18.593
    113
    Vrouw
    Als dat zo zou zijn, denk ik dat veel mensen ervoor kiezen om niet meer te gaan werken.

suus1983 vindt dit leuk.
  7. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    936
    650
    93
    Waarom is dat eng?
    Kinderen zijn in principe gewoon irritante wezens, onvoorspelbaar enzo, met haar persoonlijkheden en interesses snap ik haar wel, ik zit ook niet op de meeste kinderen van anderen te wachten. Valt geen zinnig woord mee te wisselen en de meeste gedragen zich ontzettend onopgevoed tegenwoordig en dan denken hun ouders ook nog dat ze zo geweldig leuk zijn en dat iedereen op hun kinderen zit te wachten waardoor ze alles maar mogen. En ja, dat zegt iemand die vroeger veel voor andermans kinderen heeft gedaan, maar in de huidige tijd, nee dank je...
    En ja, mijn kinderen mogen gewoon vrienden hebben en die zijn hier ook gewoon onvoorwaardelijk welkom (zelfs wekenlang crisisopvang verzorgd voor een vriendinnetje dat eindexamens moest doen en afgedankt was door haar vader die binnen een paar weken ging hertrouwen) en zeker mijn dochter hoort regelmatig van haar vrienden dat ze mij graag als moeder zouden hebben, maar zij zijn zelf wel zo intuïtief om de leuke kinderen er tussen uit te vissen.
    En dat ik bepaalde meningen hier uit betekent niet dat jullie mij dan kennen of kunnen beoordelen ofzo. Bijzonder kinderachtig om dan te zeggen dat het hier een sekte is en onze kinderen niet normaal worden opgevoed. En onze opvoedstijl is juist absoluut niet autoritair, er zijn eigenlijk geen regels, alles is bespreekbaar en misschien maken ze juist daardoor verstandige keuzes. En hoef ik dus echt niet bang te zijn dat ze stiekem rookt of drinkt wat sommige mensen hier blijkbaar erg ongeloofwaardig vinden. Wij praten enorm veel met de kinderen, houden ze een spiegel voor mbt hun eigen gedrag. Maar dat is gemakkelijk praten misschien omdat onze kinderen verbaal bijzonder vaardig zijn voor hun leeftijd, altijd al geweest. En je komt bij hen niet weg met een simpel omdat ik het zeg. Dus gaat alles in overleg. En omdat we zoveel praten weet ik dus ook heel goed hoe mijn dochter over allerlei zaken denkt en vul ik dus niets voor haar in maar geef ik haar mening weer (die ze zelf heeft ontwikkeld en dus niet de mijne hoeft te zijn).

8. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    936
    650
    93
    Alsof je een studie alleen kunt gebruiken in een baan?

9. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    936
    650
    93
    Lees mijn bericht hieronder, mijn kinderen hebben volledig de keuze in alles om hun eigen mening te ontwikkelen en hun eigen pad te kiezen. Al krijgt ze 100 kinderen, haar keuze. Je vult graag dingen in voor mij vanuit je eigen referentiekader maar slaat de plank keer op keer volledig mis.

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.512
    8.650
    113
    Vrouw
    Misschien dan ook even naar jezelf kijken? ;)

Anna009 en Sado vinden dit leuk.
  11. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    936
    650
    93
    Waarom? Omdat ik mijn meningen heb waar jij niet tegen kunt of die jij niet kunt begrijpen?

12. Crazyplantlady

23 apr 2025
    51
    38
    18
    Vrouw
    Kinderen waar geen zinnig woord mee te wisselen valt?
    Ben toch benieuwd hoe je dat bedoeld en waarom je dat op het gros van de kinderen betrekt?
    Ik heb meer posts in dit topic gelezen en wellicht komt het omdat kinderen in deze tijd andere interesses hebben dan in de tijd dat je zelf op gegroeid bent?
    Maar ligt dat dan aan de kinderen van tegenwoordig?

Cornflake en Sado vinden dit leuk.
  13. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.512
    8.650
    113
    Vrouw
    Ik vind dat geen meningen meer maar vooroordelen. Je vult daarmee dus ook dingen in voor een ander, maar hoe het werkelijk zit heb je dan weer geen idee van. Alleen je eigen ervaring.

Beugelbekie en Sado vinden dit leuk.
  14. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    936
    650
    93
    Een oprechte vraag als je het hebt over eigen keuzes mogen maken: zou jouw dochter van jou in bijvoorbeeld een volledige punkoutfit inclusief gescheurde broek, hanenkam en piercings mee naar de kerk mogen?
    Of zouden de regels en blikken van anderen je beschaamd doen voelen? En dan niet aankomen met fatsoensnormen enzo, want die zijn opgelegd en voelen voor jou goed maar niet voor je dochter als zij zich zo wil uiten.

15. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    936
    650
    93
    Dat heeft niets met interesses te maken, mijn kinderen hebben ook moderne interesses maar de meeste kinderen zijn kinderlijk. Wat in principe normaal is maar wel irritant.

16. Crazyplantlady

23 apr 2025
    51
    38
    18
    Vrouw
    Ook met jonge kinderen (die uiteraard nog geen gesprek op volwassen niveau kunnen voeren) kun je wel heel boeiende interessante gesprekken hebben.
    Maar dan moet je je wel kunnen inleven in hun belevingswereld.

zegenwens, Neuzeke, Cornflake en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.512
    8.650
    113
    Vrouw
    Jij had het over eigen keuzes maken he? Daar wees je met je vinger naar de mensen uit de kerk toch? Daarom vroeg ik me af of jouw dochter wel een keuze heeft? Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. En dan kan je nu van alles gaan bedenken, waar je zelf natuurlijk het antwoord al op weet, want anders stel je die vraag niet ;) Maar ik heb echt geen zin om daarover met jou in discussie te gaan, want het respect daarover is namelijk ver te zoeken.

18. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    936
    650
    93
    Wie heeft er dan geen respect voor de mening van haar kind? Wie geeft haar kind niet een vrije keuze?
    Heel kinderachtig maar ook veelzeggend om dan geen antwoord te geven. Iets met balk en splinter, die uitspraak ken je vast.

19. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.512
    8.650
    113
    Vrouw
    Ik geef mijn kind wat betreft geloof inderdaad geen vrije keuze. Gelukkig vragen ze daar ook totaal niet om, dus is het ook helemaal niet aan de orde. En nee dat is ook niet zielig, dus daar hoef je ook niet mee aan te komen. En daar mag jij van vinden wat je vind, maar kom dan niet met dat je dat jouw kind wel vrije keuze geeft in alles, maar vervolgens jou eigen ideeën er dik bovenop liggen. Beoordeel een ander er dan vooral niet op.

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.168
    113
    Home

Precies en dat elke keer weer
    Haar eigen kinderen zijn geweldig en die van een ander deugen niet
    Haar dochter haar zoon bla bla is gewoon irritant aan het worden
    Nu ook weer in dit topic anderen naar beneden halen en haar zelf en vooral haar kids ophemelen

Featherr, Neuzeke, Beugelbekie en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina