Dat vind ik oprecht zielig. Jouw kind moet zich dus voegen naar jouw ideeën. En nee, daar durven ze waarschijnlijk niet eens om te vragen. En dan mij betichten van mijn kind een richting opduwen. Er ligt hier absoluut nergens iets bovenop, alles mag en alles ksn besproken worden. Mijn ideeën hoeven namelijk niet de ideeën van mijn kind te zijn en andersom.
Nou, best kans dat het juist de andere kant op werkt. Nu is het best voordelig om bijv 2 dagen of 20 uur te werken, omdat de toeslagen het wel aanvullen. Als die voordelen er niet meer zijn, worden ze misschien wel de drempel over geduwd om 24 uur te gaan werken. Dan heb je dus meer mensen aan het werk.
Natuurlijk. Alleen ik zie dus niet hoe je wat je kost weer terug kan geven aan de maatschappij als je niet aan het werk gaat (loondienst of zelfstandig). Want ‘gratis studeren’ is natuurlijk gewoon je hand ophouden bij de belastingbetaler, je weet wel, diegene met een baan.
Zullen we weer terug ontopic gaan en deze oeverloze discussie verder laten voor wat het is? Ik zie over en weer steeds meer persoonlijke aanvallen. Uit een groot deel van de berichten spreekt inmiddels alleen nog maar venijn en geen interesse in het standpunt van de ander. Ik denk dat je het echt niet met elkaar eens hoeft te worden. Maar volgens mij gaat dit topic wel over nieuwsgierigheid naar andermans mening en hoe iemand tot dat standpunt is gekomen. Als die interesse er niet is en het alleen maar een loopgraven-discussie is met sneren over en weer, kunnen we het denk ik beter over iets anders hebben. Dus, heeft er nog iemand een leuke impopulaire. mening?
ik heb een van de duurste studies gedaan. Er was iemand die tijdens de studie al wist nooit te gaan werken. OK, een eigen keuze, maar ik vind dat je je wel bewust moet zijn van die keuze, hoeveel je vraagt van de maatschappij. Het was ook een studie waar ze niet aan alle onderdelen mee wilde doen vanwege geloofsovertuiging en waarvoor een loting gold. Als je wilt studeren voor je eigen ontwikkeling, kies dan een andere studie.
Nee, je draait het om. Jij bent hier, of in een ander topic, dat weet ik niet meer, begonnen met vingerwijzen naar religie en opvoeding. Dan moet je zelf wel het goede voorbeeld geven. En jij mag mijn kinderen zielig vinden hoor. Ik weet gelukkig beter natuurlijk. Maar ik had geen zin in discussie met jou hierover, dus ik laat het hier dan ook bij.
Ik sta te popelen: De Action moet verboden worden. Onderbouwing: het draagt bij aan de consumptiemaatschappij. Hoe vaak hoor je nu wel niet dat ze altijd met veel meer uit de winkel komen dan gepland. Juist, dat is de marketing van Action: zoveel mogelijk spullen (ik noem het troep) aan de man willen brengen. Totaal niet duurzaam. Net zoals een groot deel van het assortiment van niet-goede kwaliteit is, maar ja, je kunt het makkelijk vervangen voor weer een goedkoop prulletje van een paar cent. Dat de afvalberg groter wordt, maakt blijkbaar niet uit. Nee, ik investeer niet in een winkel met zo'n visie. Daar breng ik mijn geld niet naar toe.
Ah ja, je hebt gelijk! Ik las het 7% van de vrouwen, maar het is 7% minder. In dat geval snap ik niet helemaal hoe de cijfers te interpreteren want die 7% gaat om alle vrouwen vanuit alle sectoren? In sommige sectoren liggen de salarissen lager dan in andere sectoren. Zitten er in lager betaalde sector meer vrouwen dan mannen dan heb je automatisch een ongelijk als je vervolgens alle vrouwen in Nederland neemt en tegenover mannen zet. Het zijn belangrijke cijfers, maar ze wijzen niet op discriminatie. Een man zou hetzelfde verdienen. Vrouwen verdienen niet X omdat ze vrouw zijn. Nee dat is niet zo. Misschien dat dat wel zo kan zijn in de beroepen waar onderhandeld kan worden over salaris (en een vrouw dan minder dus salaris onderhandelt), maar de cijfers hier nemen alle beroepen in alle sectoren mee. Bijvoorbeeld: Kinderopvangmedewerker is 20 euro per uur, vrachtwagenchauffeur 22 euro per uur (ik zeg maar wat). is 85% van de kinderopvangmedewerkers vrouw en 85% van de vrachtwagenchauffeurs man, dan zit je automatisch met een ongelijk in salaris. Is dat ongelijkheid? Kan. Kan zijn dat we hebben besloten om kinderopvangmedewerkers niet eerlijk (naar verhouding niet gelijk) te betalen omdat we er mee weg komen (de sector gaat akkoord met een lager salaris, medewerkers in die sector zijn minder geneigd om te staken, enz). Mijn vraag blijft wel: wát valt er precies in die 7%. Is dat 7% discriminatie? Voor zover ik begrijp dus niet. De ongecorrigeerde cijfers van 2024 (die vond ik net) liggen opnieuw lager dan de ongecorrigeerde cijfers van 2022. Gecorrigeerde cijfers zijn er geloof ik nog niet. https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2025/18/loonverschil-tussen-mannen-en-vrouwen-steeds-kleiner
Doe er maar ook temu, alie express, primark en dit soort winkels bij. 1 keer pyjama's gekocht bij temu (volgens mij toch temu) en stond zelfs na meerdere keren die pyjama's te wassen binnen 5 minuten helelaal vol onder de netelroos. En met helemaal vol bedoel ik echt mijn hele lichaam vol met dikke jeukende schijven. Binnen enkele minuten he. Nooit meer koop ik iets bij dit soort winkels. Echt rommel en het ergste is dat kinderen met dat gif moeten werken voor ons.
Ik vind die mega nepwimpers heel lelijk, zeker in combinatie met lipfillers. Ze krijgen allemaal hetzelfde hoofd. Filmen ze een filmpje in hun thuiskloffie met glimmend gezicht van de gezichtsverzorging, verder geen make up maar dan wel veel te grote lippen en zware nepwimpers. Ik snap het niet, haha
Ja, maar van die winkels weet je het wel dat het troep is, de Action is alleen maatschappelijk geaccepteerd. Ik word echt heel raar aangekeken als ik zeg dat ik uit principe niet bij de Action kom. Ik heb er laatst iets moeten kopen, omdat de Blokker er niet meer is. Maar alleen dat ene ding en snel weer weg.
Dat is lekker makkelijk, met droge ogen toegeven dat je je kinderen dwingt naar jouw pijpen te dansen en dan mij de zwarte Piet toespelen en zeggen dat je het er bij laat. Ik vind het echt schandalig om kinderen zo dwingend op te voeden, of het nu om religie gaat of niet.
Ik kom er ook zo weinig mogelijk. Vorig jaar wel eens omdat ze een leuk krabkarton hadden voor katten. Dus heel soms zwicht ik wel eens. Voor karton, voor mijn katten want ze hebben niet genoeg aan de andere 10 krabdingen in huis
Iedereen geeft vanalles mee aan zijn haar kind hoor. Ook zonder het te beseffen doe je dat. Zo lees ik bijvoorbeeld hoe jij spreekt over kinderen en jongeren de dag van vandaag en is de kans groot dat je dit (al dan niet onbewust) doorgeeft waardoor ze ook weer bepaalde uitspraken doet...
Dan moeten er wel meer winkels verboden worden denk ik. Ik kom namelijk meestal met meer terug dan in in gedachten had. Action, Zeeman, Wibra, Kruidvat, supermarkt, en ga maar door
Ik vind trampolines gevaarlijk. Zie bij ons op de spoedeisende hulp kinderen met zulke afschuwelijke breuken binnenkomen door val van/op trampolines. Ik ga in een speeltuin waar trampolines zijn er heus niet voorliggen om te voorkomen dat de kinderen er op gaan, maar er 1 in de tuin zetten of betalen voor z'on trampolinepark; mij niet gezien.