Onpopulaire mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Anna009, 18 apr 2025.

1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.302
    28.476
    113
    Vind ik ook. Ik vind het ook lastig inschatten wanneer mensen dat zeggen. Ik lees ook wel eens dingen als "ik ga door de grond van de pijn!" dan denk ik; bel de ambulance!
    Maar dan bedoelen ze het ook weer niet zo extreem. Ja nou wat bedoel je dan? Omschrijf de situatie gewoon zoals hij is svp.

Als ik een kind een uur (60 minuten) lang hoor krijsen dan bel ik de politie. Ik denk dan dat er iets serieus aan de hand is. Want als ik naar mijn kinderen kijk dan denk ik serieus niet dat ze ooit langer hebben gehuild dan 10 minuten aan één stuk. En 10 minuten aan één stuk is echt lang hoor! Dat kost zo'n kind zoveel energie, dat kan niet uren achter elkaar? Ik vraag me oprecht af wat mensen precies bedoelen als ze zeggen dat een kind een half uur aan het krijsen is. Ik ken geen enkel kind (ook niet uit de buurt hier) die ooit langer heeft gehuild dan volle 10 minuten.

Cornflake, Vogelinnetje en Spectre vinden dit leuk.
  2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.909
    6.476
    113
    Ja, ok, en in die mate stoort het mij ook niet, dus ik ben het met je eens.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.887
    18.682
    113
    Vrouw
    Mijn dochter huilt omdat ze niet wil aankleden, tanden poetsen, haren kammen etc.. volgens jou is dat dus janken om haar zin te krijgen, zo zie ik dat zelf gelukkig niet :)

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.112
    17.122
    113
    Helemaal offtopic maar dit bericht had ik even nodig! Er komt hier een overstap van regulier naar SBO of SO (nog even onduidelijk welke variant het wordt) aan en ik kijk er zo tegenop, precies om wat je omschrijft. Jouw bericht doet me heel erg goed :)

Dubbelgeluk, Mamafiets en Vogelinnetje vinden dit leuk.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.302
    28.476
    113
    <3 <3

Sado vindt dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.899
    5.213
    113
    Home
    Onpopulaire mening in de categorie kinderen in de supermarkt:
    Je geeft je kind pas iets te eten als het betaald is

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.968
    113
    Hoe zie jij dat dan?

Consuminderma vindt dit leuk.
  8. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.894
    3.072
    113
    Virtuele knuffel! Mijn ervaring leert dat ouders het vaak heftig vinden maar het kind op zal bloeien! Ik zou onze oudste echt niet meer op 'normale' onderwijs willen hebben. De Mytylschool laat hem zijn eigen zijn, perfect zoals hij is.

Mamafiets en Sado vinden dit leuk.
  9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.598
    8.723
    113
    Vrouw
    Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind. Ikzelf doe het niet, heb altijd zelf wat in mn tas wat ik evt kan geven. Maar aan de andere kant; waarom zou je het niet doen, als je het daarna gewoon netjes betaalt?

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.189
    113
    Nou als moeder van een huilbaby ben ik blij dat mijn buren niet zo dachten:roflmao:. Want ja, die kon echt wel uren krijsen, achter elkaar door, het was verschrikkelijk en ja, soms was dat zonder pauze.

En qua door de grond van de pijn? Toen ik kiespijn had, heb ik dat ook wel gezegd. Was denk ik ook nog wel pijnlijker dan de weeën van mijn bevalling. Lijkt me dan best wel gegrond, maar ga ik toch niet de ambulance bellen? Heb de tandarts gebeld.

Mamafiets en Neuzeke vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.189
    113
    Mee eens. Zelf nooit gedaan, maar snap ook werkelijk niet waarom iemand hier zich druk om zou maken, heb je toch wel iets beter te doen zou je denken. Zolang het maar betaald wordt, zie ik het probleem niet. In een restaurant eet je ook vooraf, maar dat vindt niemand raar.

Cornflake vindt dit leuk.
  12. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    991
    674
    93
    Ik doe ook bijna alle boodschappen online om dat soort ellende te voorkomen.
    En sorry, ik vind dat gewoon niet normaal.

13. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    991
    674
    93
    Precies, in een openbare gelegenheid waar mensen noodzakelijk moeten zijn en waar je dus je fatsoenlijk gedraagt en er voor zorgt dat niemand last heeft van jouw prinsje of prinsesje...

14. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    991
    674
    93
    Ik kom ook nooit meer in winkels als ik ze kan vermijden hoor. Daarom mag ik er wel wat van vinden.

15. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    991
    674
    93
    Vooruitzien: zorgen dat je niet met je kind naar de winkel hoeft: online bestellen of boodschappen op een rustig moment voor de hele week doen. Lijkt me voor iedereen fijner, ook voor jou als ouder.

16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.887
    18.682
    113
    Vrouw
    Nouja, ten eerste vind ik het woord 'janken' gewoon heel onvriendelijk klinken als het om een kind gaat.
    En in dit geval zie ik het als een uiting van een emotie, die zij zelf nog niet begrijpt of op een andere manier weet te uiten.
    Niet dat ze telkens haar zin krijgt ofzo, maar ze huilt gewoon veel. Dat heeft bij haar te maken met de sensorische verwerking.

Sado en Vogelinnetje vinden dit leuk.
  17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.227
    6.675
    113
    Dank je, fijn om te horen. Weet dat je kind niet lastig is en er gewoon toe doet. Net als ieder kind zijn kwaliteiten heeft. Die komen juist extra goed naar voren op het SBO. Hij is nu niet meer het kind dat nooit op aan het letten is.

Sado en KleineLai vinden dit leuk.
  18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.227
    6.675
    113
    Nee he. Hier wil de mijne echt niet meer terug. Hij vindt zijn oude school stom met stomme kinderen (want die begrepen hem niet). Ik zeg ook heel vaak tegen hem wat een geluk hij heeft op een school te zitten met kleine klassen waar aandacht voor hem is en hij voldoende zichzelf mag zijn.

Sado vindt dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.302
    28.476
    113
    #1919 KleineLai, 7 mei 2025 om 12:00
    Laatst bewerkt: 7 mei 2025 om 12:10
    Ik bedoel niet baby's, ik bedoel peuters en ouder die bijv in de tuin bezig zijn.

Zelf weet je hoe je 'door de grond van de pijn' bedoelt. Lijkt me logisch dat je niet de ambulance belt voor je eigen kies nee. Maar wel was het dus dusdanig pijnlijk dat je de tandarts hebt gebeld.
    Ik bedoel situaties waarbij de één de ander niet ziet en diegene schrijft: "ik ga door de grond van de pijn".
    Als jij tegen mij zou zeggen "ik ga door de grond van de pijn met mijn kies" dan zou ik jou adviseren om de (spoed)tandarts te bellen. Door de grond gaan = extreme pijn. Ik zou niet adviseren om rustig aan te doen en sterkte ermee, of iets. Ik neem wat je zegt serieus.

Dat is het punt waar Vogelinnetje het (geloof ik) over had. De ene bedoelt met dit soort uitspraken ('het kind huilt uuuren achter elkaar') dat het letterlijk uren huilt, de ander bedoelt ermee dat het 7 minuten huilt, dan 20 minuten niet, en dan weer 3 minuten, dan 10 minuten niet, en dan weer een minuut.
    Belangrijk om te weten wat ieder bedoelt met zo'n uitspraak zodat je niet langs elkaar gaat praten.

evaleana en Vogelinnetje vinden dit leuk.
  20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.302
    28.476
    113
    Mag je vinden hoor maar verandert niets aan de feiten.

Sado en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina