Echt he.. ik fantaseer weer eens dat ik een nare besmettelijke ziekte heb (zonder er last van te hebben), waarmee ik iedereen kan wegjagen.
Ik heb even getwijfeld, maar ik ga het nu toch zeggen: waarom spreekt je man in vredesnaam geen Nederlands terwijl hij hier woont? (En ook al best lang!) Ongeacht of het nut heeft voor zijn werk etc. Ik vind: wanneer je er voor kiest om in een ander land te gaan wonen, je je uiterste best moet doen om de daar heersende taal te leren. (Maar goed, misschien ben ik wel een enorme tut, want ik leer mezelf ook altijd enkele woorden van een taal als ik ook maar een weekje op vakantie ga; zoals hallo, dank je wel)
Schelden is sowieso best ordinair. Maar goed, iedereen heeft zijn zwaktes. En jij zegt weleens dat je Amsterdamse kant bovenkomt bij een conflict. Dan denk ik toch ook aan scheldwoorden, of zie ik dat verkeerd?
Hahahaha nou dankje Mijn man noemt me met regelmaat een "bootwerker" Moet ik nu ook blond haar verven en een tijgershirt aan doen op mn doorschijnende legging ?
Dat vind ik ook. Het maakt mij niet uit wáár je "weg komt". Maar ik verwacht wel dat je binnen afzienbare tijd nederlands spreekt welke ik ook kan verstaan. Met een jaar of twee moet je dat toch redelijk onder de knie hebben. Het zou oprecht niet in mij opkomen om naar een land te emigreren en de taal niet (of zelfs nooit) te gaan beheersen. Slordig vind ik dat.
Ik heb mijn vriend de cursus 'Learn Dutch in 3 months' gegeven toen we elkaar leerden kennen. We stellen het steeds bij. Inmiddels is het 'Dutch in 24 years'. Frans gaat ook nog niet zo soepel. Engelsen en talen gaan echt niet samen...
Mijn onpopulaire mening: ik vind dat plassen onder de douche gewoon kan. Het stroomt toch gelijk weg en het is twee vliegen in een klap.
Als ik heel erg boos ben kan er een scheldwoord uitkomen maar dan moet ik echt heel heel heeeeeeel erg boos zijn! Doelde meer daarmee op mijn plat Amsterdamse accent die met woede/conflicten nog platter word.
Ik ben het hier wel een beetje mee eens. Ik heb patienten die al jaaaaren in NL wonen en nog steeds alles in het engels doen. Vind ik wel echt maf hoor. Het hieft echt iet perfect te zijn, maar proberen is al fijn.
Ik ruik meteen als iemand gepiest heeft onder de douche, ook al is er daarna met zeep gedoucht bah bah. Wij hebben ook een toilet in doucheruimte, kleine moeite om eerst te plassen en daarna te douchen.
Ja maar die lijst gaat heel ver. Daar kun je ook op terecht komen als je als 18 jarige sex hebt met een 15 jarige, terwijl dat hier geen uitzondering is. En dan is je leven wel mooi verziekt met zo'n lijst..
Ik vind dat zo leuk klinken, net als Rotterdams (dat mag ik denk niet zeggen in een en dezelfde zin, maar het is waar), en ik denk dat het behoorlijk indruk maakt als je boos bent. Waar ik vandaan kom praten ze ook erg plat maar zo binnensmonds dat niemand je verstaat, zelfs al kook je van woede