Onpopulaire meningen 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 20 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Urine? Oh, dat ruik ik na doorspoelen echt niet meer. Onder de douche geen idee, niet getest, maar we hebben zo’n putje met overloopreservoirtje zeg maar, dus ik kan me voorstellen dat daar urine in achterblijft als je na het plassen niet nog lang genoeg blijft douchen...

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.868
    113
    Vind ik ook vreselijk en houd me dan ook altijd wel in, maar soms zou ik ook gewoon wel eens lekker een potje willen schelden als ik boos ben haha..

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat krijg je als de hele wereld jouw taal spreekt :D

Fransen en andere talen gaan ook niet zo best. En dan mij zo korzelig aankijken als ik mijn beste Frans bovenhaal op vakantie. Oui, je suis hollandaise!!

Blijdorp, Oceanna, Betsy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hij kent ook hallo en dankjewel. En leert nu samen met onze dochter steeds meer woorden. Maar mijn man werkt voor een internationaal bedrijf met een internationaal team. Daar wordt geen Nederlands gesproken. Dus hij kan een weekje naar de nonnen in Vught (niet echt wegens tijdgebrek maar stel dat) en vervolgens spreekt hij nooit Nederlands. Want op zijn week kan dat niet en thuis ook niet aangezien we tweetalig opvoeden. Daarnaast spreekt 80% van de Nederlanders Engels en is het nog helemaal niet zeker dat wij in NL blijven. Dus nee, hij spreekt de taal niet.

Edit: en niet twijfelen hoor. Je mag dit gewoon zeggen.

Blijdorp en Chocolat vinden dit leuk.
  5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Gelukkig verstaat iedereen hem aangezien hij Engels is.

6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik zal het doorgeven.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Geef je dat in het Engels door of in het Nederlands?

Grapje. :roflmao:

KleineLai, Biny, Jules! en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Maar heeft hij geen Nederlandse vrienden dan? jouw familie spreekt toch ook Nederlands neem ik aan. Ik vind 5 jaar zelf ook best wel lang om het in ieder geval niet basis te kunnen spreken. Snap overigs wel dat hij het niet nodig heeft dus de drempel is hoger maar gewoon in de supermarkt Nederlands spreken lijkt mij wel handig.

9. Betsy

Betsy Niet meer actief

In het Nederlands. Hij zei “yes dear”.
    Maar dat zegt hij ook als ik op maandag vraag of hij de kliko aan de weg zet. Die staat nu nog in de tuin....

Blijdorp, Schuurpapier, fanona en 14 anderen vinden dit leuk.
  10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Mijn vrienden en familie spreken ook Engels. Zijn familie en vrienden komen uit verschillende landen. Dus als iedereen Engels spreekt, kan iedereen elkaar verstaan.
    En in de supermarkt hoef je geen engels te spreken hoor. Gewoon zo’n scanner pakken en je boodschappen doen.

Blijdorp vindt dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:

12. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.167
    3.814
    113
    Nederlanders vinden het gewoon té leuk om Engels te praten, dus is er weinig noodzaak voor mensen uit Engelstalige landen om Nederlands te leren. Vanuit hen dus heel begrijpelijk.

Ik spreek zelf niet goed Engels, vind ik, dus ik blijf meestal Nederlands praten zodra ik ook maar één aanwijzing heb dat mensen dat ook een beetje kunnen of willen leren.

Blijdorp en Betsy vinden dit leuk.
  13. Betsy

Betsy Niet meer actief

zelfs als hij enorm zijn best doet met die 30 woorden en Google translate in zijn hand nemen mensen het gesprek onmiddellijk over in het Engels :roflmao:

Blijdorp, famofthree en Whysteria vinden dit leuk.
  14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is waar, in Nederland kunnen de meeste mensen ook gewoon Engels dus kun je prima uit de voeten.
    Al zou het me best lastig lijken als je een Nederlandse menu kaart voorgeschoteld krijgt en de taal nauwelijks kent.
    Is Engels wel zijn moedertaal of heeft hij dat wel geleerd?

Hier trouwens een Mexicaanse oppas, ze kan een beetje Nederlands maar ik communiceer in het Engels met haar zodat ik zeker weet dat ze me snapt.

15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

:roflmao:

16. louan

louan Niet meer actief

Absoluut niet, spoel meteen door met nog tig andere lekkere geurtjes die in toilet hangen:p.
    Op 1 of andere manier ruik ik het echt als iemand geplast heeft in de douche:$.

17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hij in Engels (ik mag zelfs geen Brits zeggen :roflmao:)
    En hij begrijpt redelijk veel Nederlands, zeker als het geschreven is. Dus een menukaart lezen gaat over het algemeen redelijk goed. Hij weet wat een sperzieboon is :D

Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  18. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik vond het zo flauw toen wij hierheen verhuisde dat niemand zich aanpaste aan ons en geen Nederlands sprak. Moesten we verdorie over in t Engels.

Blijdorp, Chocolat, Kipsate en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik ook hoor, misschien hebben wij een hele sterkte neus voor geurtjes!

Ysabella en louan vinden dit leuk.
  20. louan

louan Niet meer actief

Zou heel goed kunnen:D. Daarom wordt het hier ook niet gedaan want ik ruik alllleesssss.:p

Deel Deze Pagina