Onpopulaire meningen 2

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 20 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nee joh, je hoeft niet als missionaris te werken. Gewoon leven hoe je leeft en praten met anderen inspireert al zoveel mensen! Ik heb echt al veel mensen kunnen helpen met tips om duurzamer te leven. Ze zien dat ik het doe, worden nieuwsgierig en stellen vragen. Ik denk dat dat beter werkt dan een limiet op een aantal kinderen in gaan stellen. Daarbij geloof ik niet dat de oorzaak overbevolking is, maar de manier van leven die we hebben. En hoe meer mensen zo vervuilend leven, hoe meer vervuiling dus in die zin ben ik het wel met je eens, maar dan nog denk ik niet dat het de oorzaak is. En dan krijg je straks weer dat mensen zeggen: we hebben maar twee kinderen, dus we mogen best met het vliegtuig. Schiet lekker op dan :p

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Of een ellenlange gekopieerde tekst over bv kanker oid en die tekst is dan een "test " om te laten zien hoe weinig vrienden je update goed lezen. En als bewijs dat jij een enorme holmaat bent moet je dezelfde tekst weer kopieren. WTF.

Popidepi, famofthree, Jules! en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Oh ja ik ook. Laatst voor t eerst meegedaan aan een wincatie op fb en had gelijk spijt haha. Sowieso kan ik het nooit winnen van al die intens zielig, bij elkaar gelogen verhalen van de rest.

Robijn89 vindt dit leuk.
  4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Zielige foto's met doodzieke kindjes en je moet vooral reageren met Amen, anders heb je geen gevoel.
    Echt, rot op met die onzin.

Piep2016, Popidepi, amdaa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dat is weer niet handig als je daarna boodschappen wil gaan doen.
    Ik vind het ook heel irritant, die kinderwagens en buggy's, maar ja, het hoort erbij. Ik was 6 jaar geleden net zo irritant ;). En een meter of 5 verderop zetten was geen optie want dan zou het luchtalarm van dochter afgaan, weet niet of mensen daar blij van zouden worden ;)

6. Tuttebella

Ik vind het wel interessant, maar sommige dingen gewoon niet haalbaar voor ons. Ik wil niet tweedehands shoppen (maar koop zelden bij bijv de primark.) en vlees eten blijven we ook doen (wel altijd biologisch). Heb jij dan nog tips waarmee we ons steentje kunnen bijdragen? We zijn tenslotte een gigantisch milieuverpestend gezin :D

Chocolat, Robijn89 en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Oh ik bedoelde eigenlijk niet dat de aarde niet weer kan herstellen (ja de vergelijking klopt niet idd), maar zoals we nu bezig zijn dragen we niet echt bij vind ik persoonlijk. Dus of je dan je soort in stand moet houden met 2 kinderen per stel, nee vind ik niet. Ik denk ook niet dat wij de controle hebben hoor, de aarde lost het (ons) straks zelf wel op denk ik.

Nescio vindt dit leuk.
  8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Kan er ook nog wel bij: laat die duckface maar weer zien grrrrrr
    Screenshot_20180621-110849.png

Robijn89 en sydneys vinden dit leuk.
  9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Op Twitter waren er op datzelfde moment een aantal trending hashtags met #onpopularopnions. En dan verschillende onderwerpen. Misschien daarvan?

lloorrtt vindt dit leuk.
  10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Nou, er zijn ook filmpjes die simuleren hoe de aarde eruit zou zien zonder mensen.

Elk organisme heeft een functie. Als het er teveel van zijn, heet het een plaag. Maar een plaag sprinkhanen: heeft dat ook niet gewoon een functie. Om ervoor te zorgen dat er minder mensen te eten hebben en er minder mensen geboren worden en mensen eerder sterven? Maar wat dan de nut van de plaag 'mensen' is.

Ik las ook ergens waarom ik dan uberhaupt aan kinderen ben begonnen. Het is wel een overweging geweest, maar in de 'praktijk' toch nauwelijks uitvoerbaar. Wel hebben we heel bewust gekozen voor max 2 en mocht het niet vanzelf gaan, niet heel ver de MMM in te gaan.

11. louan

louan Niet meer actief

Nee maar een bron heel dicht bij mij wel. En die kan heel goed uitvoerig omschrijven:roflmao::roflmao:

Zara75 vindt dit leuk.
  12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
    Holmaat.... Ik rol van mijn stoel

Popidepi vindt dit leuk.
  13. Tuttebella

Nee, heb geen twitter. Geen idee meer hoe ik er op kwam..
    m’n eerste bericht ging over bakfietsen. Denk dat ik bijna van m’n sokken was gereden.

famofthree, lloorrtt en iMoeder vinden dit leuk.
  14. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:

Gooi het eruit!!!! Heerlijk om soms even lekker te schelden op alles wat je HAAT! :roflmao:

Zara75 vindt dit leuk.
  15. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Mijn onpopulaire mening over interieur...

- meubels setjes zijn echt heeeeeeeel fout.
    - allerlei verschillende soorten/kleuren hout in 1 ruimte geeft mij de neiging brand te stichten
    -veel tierenlantijntjes maakt een ruimte enorm onrustig. Te lang in zo'n ruimte....dan ren ik een gillend weg.
    -als ik binnen ben wil me niet voelen alsof ik in een oerwoud beland ben. Planten? Prachtig, maar een hele vensterbank, elke hoek van de kamer en alle tafels/kasten vol is niet nodig.

Irritatiepuntje, hoe erg ik mijn best ook doe...ik ben nooit helemaal tevrede met de aankleding van mijn huis(accessoires):rolleyes:

Blijdorp, louan en Nellie4 vinden dit leuk.
  16. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Dan ben je een rolmaat ;)

Popidepi, Picaris, Janna en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wat een leuke vraag! Ik weet jullie situatie natuurlijk niet helemaal en voor ons is ook niet alles haalbaar trouwens hoor ;) maar als je bijvoorbeeld een keer per week plantaardig eet helpt dat al heel veel en er zijn heel veel lekkere recepten. Ik zou dan wegblijven bij kant en klare vleesvervangers maar een lekker receptrzoeken van een indiaase vega curry ofzo. Wat ook helpt is plantaardige melk kopen ipv koemelk. Al is het maar voor sommige dingen/recepten. Stel je maakt pannenkoeken, dan zit het er zo doorheen dat je het verschil niet echt proeft vind ik. Oatly is bijvoorbeeld erg lekker en je kunt met de barista versie heerlijke cappuccino maken. Bij verzorgingsproducten kun je ook opletten dat er geen microplastics in zitten. Dat zijn die kleine bolletjes in douchegel of tandpasta. Qua kleding zou je kunnen kijken of er duurzame merken zijn die je aanspreken. Er is bijvoorbeeld armed angels en people tree. Geen idee wat je smaak is, dus dat vind ik lastig advies geven maar ik vind het mooie en kwalitatief goede kleding. Als je tijdloze goede spullen koopt zijn ze ook minder vaak aan vervanging toe. Schoonmaakmiddelen kun je de eco variant van kopen of als je nog fanatieker bent kun je ook heel veel met soda en azijn. Wij hebben een biologische boerderij in de buurt waar we groente en aardappels kopen, ze verkopen ook eieren en vlees en zelfs bossen bloemen, daar kun je een abonnement op nemen en is heel leuk. Misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets? Vind ik altijd weer fijner dan uit de supermarkt. Als je echt meer tips wilt kun je wel een wat meer specifieke vraag stellen op gebied van kleding of schoonmaken of eten, ik weet niet wat je interessant vind. En de beste tip is denk ik om niet alles in één keer te veranderen, ik wilde dat eerst maar het werkte erg ontmoedigend. Dus af en toe iets proberen en kijken of het iets blijvende is en bij jullie past is denk ik fijner.

Louise11110, Theres, Zara75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben enorm gefrustreerd dat ik vandaag van 08:00 - 18:00 kan wachten op de dhl-bezorger voor een pakje behanglijm, omdat alle normale (bouw/woon)winkels in een straal van 7 km gesloten zijn omdat 'iedereen tegenwoordig online koopt'.
    Maar ondertussen worden wel al die leegstande panden gevuld met winkels voor telefoonhoesjes en accessoires, want die zijn online niet te verkrijgen. :rolleyes:

famofthree, Zara75 en HvO vinden dit leuk.
  19. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik denk dat jij heel ver weg van mijn huis moet blijven anders ben ik bang dat je zelfmoordneigingen krijgt met al mijn planten en verschillende houtsoorten. Gelukkig heb ik geen meubelsetje.

MyMiracle vindt dit leuk.
  20. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Als hier vriendjes of vriendinnetjes komen spelen mogen ze van mij echt wel een snoepje, maar sommige vragen echt heel de tijd om snoep en koek. Houd op!

Pas was hier een vriendje van zoon spelen. Ze hadden fruit gehad en later een snoepje. Wordt hij opgehaald zegt ie echt: “Ik wil nog een snoepje.” Ik zei dat ze al gehad hadden. Zijn vader zei ook gelijk dat hij dat geen manier van vragen vindt. Dus dat jochie vraagt vervolgens netjes: “Mag ik nog een snoepje?” Toen heb ik gewoon een beetje bot gezegd dat hij al gehad had. Hij helemaal teleurgesteld omdat hij niets kreeg terwijl hij het netjes gevraagd had. Ja doei hoor :rolleyes:.

Zijn overigens hele leuke mensen, maar als mijn zoon wel eens daar speelt dan wordt hij helemaal volgepropt met eten. Nog 3 boterhammen en een plak ontbijtkoek tussen 15.00 en 17.00 uur bijvoorbeeld. Erger ik me dood aan, want thuis eet hij dan voor geen kak meer. Als kinderen bij mij om zoveel eten vragen dan is het antwoord gewoon nee. Ze krijgen fruit uit school en dan mogen ze nog een biscuitje of soms een snoepje, maar dan vind ik het wel weer mooi geweest.

Vitamientjuh, Zara75 en Nescio vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina