Ik vind het ook belachelijk en toch wil ik mijn huis uitrennen als er zo'n 8-potig monster op me af loopt (zal uiteraard wel mijn dochter redden ervan).
En dat geld niet voor de andere kant? Die inmiddels meer dan 30 berichten heeft geplaatst om aan te geven hoe zwaar de opleiding wel niet was?
Juist niet. Vandaar mijn post. Er werd alleen maar door iemand gezegd dat ze MBO-ers geen studenten noemt. Niemand heeft gezegd dat die opleiding minderwaardig is, dat je er geen reet voor hoeft te doen, of dat het terecht is dat zij geen ov krijgen. Maar ineens moet er van alle kanten geschreeuwd worden hoe zwaar het wel niet is en hoe arrogant hbo/wo-ers wel niet zijn.... terwijl er niemand is die dat ook maar beweerd heeft.
Ik vind dat er ook deelnemersverenigingen bij het MBO moeten komen (je mag blijkbaar geen student zeggen). Ik heb mij, als MBO'er, altijd prima vermaakt bij de studentenverenigingen van het HBO en WO (waar ik mensen kende en dus welkom was). Overigens viel ik er niet uit de toon en was het niveauverschil verwaarloosbaar als het niet alleen maar om de opleiding/studie ging.
Het ligt er natuurlijk wel aan vanaf welke inzet de discussie begonnen is. Mbo werd lager opgeleid genoemd. Niet vreemd dat men dan verdedigd. Maar dan erop doorgaan waarom hbo en wo hoger opgeleid zou moeten heten vind ik dan erg jammer.
Mijn misschien wel niet zo populaire mening (geen idee), is dat dit topic leuker was toen iedereen nog meningen liep te roepen dan nu, nu het voornamelijk discussie is.
De discussie begon met of mensen die een mbo opleiding hebben afgerond zijn afgestudeerd ja of nee. Niet meer en niet minder. Helemaal niet met “lager opgeleid”.
Nog een onpopulaire mening dan maar: hoog- en laagopgeleiden moeten meer les krijgen in het gebruik van het koppelteken en het gebruik van hoofdletters. https://onzetaal.nl/taaladvies/hbo-of-wo-niveau/
Je vindt het niet een beetje elitair/arrogant overkomen dat HBO/universiteit schijnbaar een volwaardige studie is en je als MBO-er schijnbaar maar een cursist bent? Ik vind persoonlijk van wel. Maar volgens mij was mijn impopulaire mening inmiddels wel duidelijk. What’s next?
Ik heb nooit geroepen dat het een cursus is. Dat vind ik ook helemaal niet. Dus ik begrijp niet goed waarom je mij hier op aanspreekt.
Nee hoor @tuc. De discussie begon met deze post. Edit: zie dat je je bericht hebt aangepast. Dan kun je deze als niet verzonden beschouwen
Dan begrijp ik niet goed wat je wil. Vraag je aan mij of ik het ok vind om het een cursus te noemen? Ik vind het geen cursus. Ik vind het een opleiding. Een cursus vind ik een programma dat je een aantal avonden/weken volgt waar je vervolgens een certificaat voor krijgt. Dat heeft in mijn ogen niks met een MBO opleiding te maken. Dat is een volwaardige vervolgopleiding waar je een diploma voor krijgt en heel waardevol werk mee kan gaan doen. In mijn ogen niet slechter of beter dan een HBO of WO opleiding.
Ik begrijp niet zo goed waarom sommige mensen het niet studeren willen noemen? Kost het je geld als een MBO ‘student’ zegt dat hij ‘studeert’? Of levensjaren? Facebooklikes? Word je er verdrietig van?
Studeren betekent gewoon dat je iets gaat oefenen/het jezelf eigen maken om iets te leren. Dus je studeert op MBO, HBO, universiteit, en als je jezelf wilt leren pianospelen om maar eens wat te noemen ben je ook aan het studeren. Heel jammer voor de mensen die graag willen dat je alleen op de universiteit studeert, maar die moeten blijkbaar nog even doorstuderen want hebben het woord niet goed begrepen.