Ondanks ik de reactie van walgen van dikke mensen ook lomp vind is dit natuurlijk een beetje onzin. Er zullen heus wel enkele mensen zijn die (bijv. door schildklierproblemen) niets aan hun gewicht kunnen doen maar ik vind toch ook dat elk pondje door het mondje gaat. En als je echt wil en discipline hebt zou je geen (zwaar) overgewicht hoeven hebben. En die mensen eten heus niet 'maar 2x p.j bij de friettent' en de rest van het jaar mager en gezond. In mijn omgeving stoor ik me vaak aan mensen die zeggen toch echt wel gezond te eten en op te letten. Ja, hun avondmaaltijd is gezond maar wel 2 stuks vlaai op die verjaardag, als lunch pannenkoeken met vettig spul en liters cola.
Ik vind ook dat je van anderen die roken niets mag vinden. Hun lijf, hun keuze. Anyway, dik hoeft niet persé door slecht eten te komen. Kijk anders eens naar de documentaire ‘Suiker’ was laatst op ned3 geloof ik. Daar bleek dat ook hele dunne mensen soms dichtgeslibd waren van binnen, alleen dat zag je dus niet. Zij konden een ongezonder lijf hebben dan de dikke mensen. Was echt een eyeopener voor mij.
Waarom moet er onderscheid gemaakt worden tussen mensen met overgewicht die er wel of niet iets aan kunnen doen? Al kunnen ze er wel wat aan doen, als ze naar de snackbar willen mogen ze toch naar de snackbar? Het is altijd zo makkelijk om te oordelen over een ander. En als je walgt van een ander, om zijn gewicht of een andere reden, is dat toch echt je eigen probleem.
Ik ken genoeg mensen die soms helemaal of op bepaalde plekken dik blijven ondanks een normale eetstijl en een sportschool. Die zitten echt niet 4x per week bij de Mac en drinken liters cola. Ik snap ook niet zo goed dat mensen zo op dikkere mensen afgeven, niet iedereen hoeft slank te zijn toch?!
Er wordt to Ik zeg nergens dat ze slank moeten zijn. Ik zeg dat ik niet geloof in 'veel mensen kunnen er niets aan doen'. Ja, er zullen mensen bij zitten die er niets aan kunnen doen maar ik geloof in het algemeen in elk pondje gaat door het mondje. En dus dat mensen dik zijn omdat ze simpelweg te veel eten. En als mensen zich daar prima bij voelen of geen last van hebben dan vind ik er ook helemaal niets van en dan ben ik blij dat zij gelukkig met zichzelf zijn. (Tenzij zwaar obese en dus veel zorgkosten en levensstijl niet willen veranderen)
Ik vind dat de overheid zich meer moet gaan bemoeien met mensen. En dan bedoel ik in dit geval meer belasting op dingen die het milieu schaden, meer verbieden wat we niet kunnen verwerken (plastic, geïmporteerde voeding waar wel de troep in zit die voor EU-boeren verboden is etc) óók als dat betekent dat we met z'n allen een beetje minder rijk zijn, of het leven duurder wordt. Planeet voor luxe alstublieft. En ik vind dat de bio-industrie afgeschaft moet worden. En ik vind dat vuurwerk verboden moet worden. Kutspul. Best een leuk topic
En misschien steekt die persoon die met een zuurstof slangetje in de neus op zijn scootmobiel zit ook maar twee keer per jaar een sigaret op. Maar die kans is wel klein he? Ik walg niet van dikke mensen maar als ik iemand bij de snackbar zie met morbide obesitas denk ik ook wel:'dat zou ik niet doen als ik jou was'.
Een baby kun je geen dingen leren, daar gaat haar opmerking (waarschijnlijk) niet over. Er zijn ook mensen die bezoek met kinderen weigeren omdat hun 3jarige niet zo goed tegen drukte van andere kinderen kan. Dat is echt vervelend voor het kind, maar blijven leven in een bubbel zorgt alleen voor veel meer problemen later.
Maar jouw man heeft een keus, hij hoeft niet op zondag te werken. Misschien moet hij dan een andere baan gaan zoeken, of misschien moet jij er ook bij gaan werken om het inkomensverlies op te vangen, maar hij heeft een keus. Misschien niet een leuke maar hij hoeft niet op zondag te werken, ook al mogen winkels 24/7 open zijn.
Ik vind dat de bijstand aan veel strengere eisen moet voldoen en dat je het max een jaar mag ontvangen.
Er wordt hier gevraagd naar impopulaire meningen toch? Haha precies wat ik dacht! Worden allemaal hele standaard ergernissen etc. genoemd. Komt er iemand met echt een impopulaire/niet politiek correcte mening en dan mag ze dat niet zeggen.. Het zal mij worst wezen als ze mij met m’n overgewicht walgelijk vind als ik spareribs eet in hetzelfde restaurant. Als haar eetlust dan weg is, heeft ze er zelf veel meer last van dan ik!
Ja dat excuus wordt steeds aangevoerd. Maar meer dan 50% van de mensen in Nederland hebben obesitas en die hebben echt niet allemaal een schildklier afwijking.
Mijn punt is dat steeds meer bedrijven zo'n beleid hebben. Dus dan wordt de keuze vrij klein, dat betekent gewoon geen baan.
Dus je mag niet dik zijn als je geen schildklierafwijking hebt? Als iemand het heel moeilijk vind om van bepaald eten af te blijven, of als iemand gewoon graag bepaalde dingen eet en het overgewicht op de koop toe neemt is dat toch ook prima? Dat is toch niet aan jou om te veroordelen? Laat mensen lekker.