Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ondanks ik de reactie van walgen van dikke mensen ook lomp vind is dit natuurlijk een beetje onzin. Er zullen heus wel enkele mensen zijn die (bijv. door schildklierproblemen) niets aan hun gewicht kunnen doen maar ik vind toch ook dat elk pondje door het mondje gaat. En als je echt wil en discipline hebt zou je geen (zwaar) overgewicht hoeven hebben. En die mensen eten heus niet 'maar 2x p.j bij de friettent' en de rest van het jaar mager en gezond.

In mijn omgeving stoor ik me vaak aan mensen die zeggen toch echt wel gezond te eten en op te letten. Ja, hun avondmaaltijd is gezond maar wel 2 stuks vlaai op die verjaardag, als lunch pannenkoeken met vettig spul en liters cola.

Rosje83 en amdaa vinden dit leuk.
  2. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik vind ook dat je van anderen die roken niets mag vinden. Hun lijf, hun keuze.

Anyway, dik hoeft niet persé door slecht eten te komen. Kijk anders eens naar de documentaire ‘Suiker’ was laatst op ned3 geloof ik. Daar bleek dat ook hele dunne mensen soms dichtgeslibd waren van binnen, alleen dat zag je dus niet. Zij konden een ongezonder lijf hebben dan de dikke mensen. Was echt een eyeopener voor mij.

Peppabig, Angel1980 en Blijdorp vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.168
    35.828
    113
    Er zijn geen slanke mensen met een ongezonde leefstijl denk je?

Chocolat en Angel1980 vinden dit leuk.
  4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Waarom moet er onderscheid gemaakt worden tussen mensen met overgewicht die er wel of niet iets aan kunnen doen? Al kunnen ze er wel wat aan doen, als ze naar de snackbar willen mogen ze toch naar de snackbar? Het is altijd zo makkelijk om te oordelen over een ander. En als je walgt van een ander, om zijn gewicht of een andere reden, is dat toch echt je eigen probleem.

Chocolat, Blijdorp en suus1983 vinden dit leuk.
  5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ken genoeg mensen die soms helemaal of op bepaalde plekken dik blijven ondanks een normale eetstijl en een sportschool. Die zitten echt niet 4x per week bij de Mac en drinken liters cola.
    Ik snap ook niet zo goed dat mensen zo op dikkere mensen afgeven, niet iedereen hoeft slank te zijn toch?!

Loetje85 vindt dit leuk.
  6. Janna

Janna Fanatiek lid

Blijkbaar is er een grens aan hoe onpopulair je mening mag zijn in dit topic...:rolleyes:

conejita, Pinkie88, rebekka84 en 23 anderen vinden dit leuk.
  7. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Er wordt to
    Ik zeg nergens dat ze slank moeten zijn. Ik zeg dat ik niet geloof in 'veel mensen kunnen er niets aan doen'. Ja, er zullen mensen bij zitten die er niets aan kunnen doen maar ik geloof in het algemeen in elk pondje gaat door het mondje. En dus dat mensen dik zijn omdat ze simpelweg te veel eten.

En als mensen zich daar prima bij voelen of geen last van hebben dan vind ik er ook helemaal niets van en dan ben ik blij dat zij gelukkig met zichzelf zijn. (Tenzij zwaar obese en dus veel zorgkosten en levensstijl niet willen veranderen)

Juul75 vindt dit leuk.
  8. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik vind dat de overheid zich meer moet gaan bemoeien met mensen. En dan bedoel ik in dit geval meer belasting op dingen die het milieu schaden, meer verbieden wat we niet kunnen verwerken (plastic, geïmporteerde voeding waar wel de troep in zit die voor EU-boeren verboden is etc) óók als dat betekent dat we met z'n allen een beetje minder rijk zijn, of het leven duurder wordt. Planeet voor luxe alstublieft.
    En ik vind dat de bio-industrie afgeschaft moet worden.

En ik vind dat vuurwerk verboden moet worden. Kutspul.

Best een leuk topic :p

Evanesco en Blijdorp vinden dit leuk.
  9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    En misschien steekt die persoon die met een zuurstof slangetje in de neus op zijn scootmobiel zit ook maar twee keer per jaar een sigaret op. Maar die kans is wel klein he? Ik walg niet van dikke mensen maar als ik iemand bij de snackbar zie met morbide obesitas denk ik ook wel:'dat zou ik niet doen als ik jou was'.

Zara75 vindt dit leuk.
  10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Een baby kun je geen dingen leren, daar gaat haar opmerking (waarschijnlijk) niet over.

Er zijn ook mensen die bezoek met kinderen weigeren omdat hun 3jarige niet zo goed tegen drukte van andere kinderen kan.
    Dat is echt vervelend voor het kind, maar blijven leven in een bubbel zorgt alleen voor veel meer problemen later.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    #211 Juul75, 3 jun 2018
    Laatst bewerkt: 3 jun 2018
    Maar jouw man heeft een keus, hij hoeft niet op zondag te werken. Misschien moet hij dan een andere baan gaan zoeken, of misschien moet jij er ook bij gaan werken om het inkomensverlies op te vangen, maar hij heeft een keus. Misschien niet een leuke maar hij hoeft niet op zondag te werken, ook al mogen winkels 24/7 open zijn.

Frubbel vindt dit leuk.
  12. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik vind dat de bijstand aan veel strengere eisen moet voldoen en dat je het max een jaar mag ontvangen.

13. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Er wordt hier gevraagd naar impopulaire meningen toch?
    Haha precies wat ik dacht!
    Worden allemaal hele standaard ergernissen etc. genoemd. Komt er iemand met echt een impopulaire/niet politiek correcte mening en dan mag ze dat niet zeggen..
    Het zal mij worst wezen als ze mij met m’n overgewicht walgelijk vind als ik spareribs eet in hetzelfde restaurant. Als haar eetlust dan weg is, heeft ze er zelf veel meer last van dan ik!:o:

Syane, A new day, Aries en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja dat excuus wordt steeds aangevoerd. Maar meer dan 50% van de mensen in Nederland hebben obesitas en die hebben echt niet allemaal een schildklier afwijking.

Zara75, Syane en nizzie86 vinden dit leuk.
  15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.168
    35.828
    113
    Precies! Als het je niet aanstaat ben jij diegene die maar een andere plek zoekt.

16. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik wel! Het is mijn favoriete avondeten (en ontbijt, en lunch) :roflmao:

Popidepi, Toverbal, Evi88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.168
    35.828
    113
    Ja en?

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Volgens mij hebben we een winnaar wat betreft meest onpopulaire mening!

conejita, Twinkle81, Popidepi en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Mijn punt is dat steeds meer bedrijven zo'n beleid hebben. Dus dan wordt de keuze vrij klein, dat betekent gewoon geen baan.

20. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dus je mag niet dik zijn als je geen schildklierafwijking hebt? Als iemand het heel moeilijk vind om van bepaald eten af te blijven, of als iemand gewoon graag bepaalde dingen eet en het overgewicht op de koop toe neemt is dat toch ook prima? Dat is toch niet aan jou om te veroordelen? Laat mensen lekker.

Deel Deze Pagina