Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou dat dus wel doen he, zal misschien één van de weinige zijn maar ik ben zo'n krent die eerst eens via via zal vragen of iemand nog een goede loodgieter kent, die lekkage zit er dan toch wel dus wat maakt dat half uurtje dat je even '' onderzoek '' dan uit?

Zara75, Adrianna, Tuttebella en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    @nan1984 Hahah Jouw man is geweldig! En dat zijn dan hoogopgeleiden persoontjes :roflmao::roflmao::roflmao:

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    haha ja dat doen wij hier ook op die manier. Erger kan het niet meer worden als toch al de hele vloer eruit moet door waterschade. (is hier al eens gebeurd.:D)

Debaky vindt dit leuk.
  4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    #2224 nelta, 8 jun 2018
    Laatst bewerkt: 8 jun 2018

Tja, in grote lijnen kun je wel stellen dat het niveau van een HBO-er hoger ligt dan een MBO-er en dat van een WO-er nog hoger. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dit is toch gewoon statistiek.
    Zolang je daar geen waarde-oordeel aan hangt is dat toch geen probleem. Wat mij betreft zijn we allemaal gelijkwaardig, maar niet gelijk en daar is niks mis mee.

amdaa en Blijdorp vinden dit leuk.
  5. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Nou ik vond het anders wel prettig dat ik studie financiering kreeg voor mijn 4 jaar aan het MBO.
    Daarbij een cursus van 4 jaar, daar heb ik nog niet eerder van gehoord.

Ik vind jou in dit geval, ontzettend over het paard getild overkomen.

Peppabig, Chocolat, Knuffelmonster en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Wat wil je nu bereiken met je opmerking? Dat ik mbo wel een studie ga vinden?:rolleyes:

DastyQueen vindt dit leuk.
  7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik vind het wel bijzonder dat als er iets over laagopgeleiden wordt gezegd, iedereen gelijk op z'n achterste benen staat, maar dat er over hoogopgeleiden wel een hele hoop shit mag worden gezegd.

Linda86, femkes, Blijdorp en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Tuttebella

Daar zit vast een hele logica achter.:rolleyes:

Wel helemaal mee eens trouwens.

9. louan

louan Niet meer actief

Maar die reacties van die studenten versterkt wel de mening dat hoogopgeleiden wel eens denigrerend kunnen zijn. Of in ieder geval op laagopgeleiden neer kijken.

Chocolat, Debaky, masami en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Tuttebella

Oja, want een groepje studenten spreekt namens alle studenten?!

Nogmaals, ik vind mbo en hbo geen studie. Dat betekend niet dat ik er op neer kijk of het minder waard vind.

Blijdorp vindt dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is een voorbeeld; dat kun je toch niet zomaar op de hele groep betrekken??

Tuttebella en Blijdorp vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ja is dat zo? Ben wel benieuwd naar die statistiek. Volgens mij is dat helemaal niet zo gemakkelijk te zeggen. Is daar dan ook het iq in meegenomen? Van mijn oude vwo klas (over het algemeen best slimme leerlingen) zijn er best een aantal die op mbo terecht gekomen zijn.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ik zie niet in waarom over een van beide groepen iets gezegd moet worden. Iedereen is goed op zijn/haar manier en iedereen draagt (als het goed is) een steentje bij aan de samenleving.

Roanna en Blijdorp vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Zo kan het wel overkomen. Maar wat vind je dan dat het zijn? Mijn man vond zijn wo- studie makkelijker dan zijn hbo, maar een hbo is geen studie?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Nou ze heeft in elk geval een punt met haar "over het paard getild" opmerking.

Chocolat, Knuffelmonster en Popidepi vinden dit leuk.
  16. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind het niet hoger of lager, ik vind het anders. Het niveau aan praktische vaardigheden wat ik heb geleerd lag op de universiteit vreselijk laag en op het hbo een stuk hoger, het niveau van de theorie was dan weer omgekeerd. Maar hoger of lager klinkt vaak als een oordeel. Ik ben bewust HBO gaan doen omdat ik de praktische vaardigheden veel moeilijker vond dan de theorie en ik wel wat oefening kon gebruiken daarin, dus in dat opzicht vond ik HBO moeilijker dan de universiteit. Het is maar net waar je talenten liggen en die van mij liggen bij leren uit boeken en de hele dag in de bibliotheek zitten, ik moest uit mijn comfortzone stappen om stages te lopen en veel gesprekken aan te gaan met mensen. En inderdaad, we zijn niet gelijk, want iedereen is anders.

suus1983 en Tuttebella vinden dit leuk.
  17. Tuttebella

Na deze opmerking snap je wel dat ik niet echt de behoefte voel om nog verder te discussiëren met je toch?;)

Volgens mij heb ik jou of wie dan ook verder niet beledigd namelijk.

DastyQueen, Adrianna en Blijdorp vinden dit leuk.
  18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik kan zo snel geen wetenschappelijke bron vinden, maar dit soort lijstje kom je veel tegen als je even googlet: https://wetenschap.infonu.nl/diversen/91401-intelligentiemeting-door-middel-van-iq-test.html

Maar alleen je IQ is natuurlijk geen garantie dat je dat uiteindelijk ook bereikt.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Het gaat om je toon. Maar ik was ook niet op zoek naar een discussie met jou hoor. Dat is toch zinloos.

Chocolat, Marchella, Anna009 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Prijsverschil heeft verschillende oorzaken, zo kan degene die 10.000 boven de goedkoopste zit een grote showroom hebben staan die ook betaald moet worden. Wij hebben jaren geleden een vloer uitgezocht bij iemand die gewoon vanuit zijn schuur op een boerderij zijn handeltje had. Later is mijn schoonmoeder daar ook geweest en de vloer die ze gekozen hadden was in een grote mooie showroom 2x zo duur. Het kan ook nog per regio verschillen. Familie die voor ons aan de andere kant van het land wonen betalen voor een stukadoor ook veel meer dan dat wij hier zouden betalen. Zo komt het dus dat iemand uit Maastricht helemaal in Groningen aan het werk kan zijn en andersom.

Die 500 euro extra, tja eerlijk? Waarom niet? Persoonlijk zou ik allang blij zijn dat er iemand in het weekend langs komt om in die strontbak te roeren.

Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina