Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

En, hou je tegenwoordig je katten binnen? ;)

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Die heb ik helaas niet meer :( En onze oude demente kat kwam inderdaad niet verder dan onze tuin, die had daar zijn eigen poep en pies plekje.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

En stel nou he? Dat het om een aardige alleenstaande moeder was gegaan? Iemand die hem een kopje koffie had aangeboden? Had hij dan juist de prijs wat verlaagd?

Biny en Marchella vinden dit leuk.
  4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    #2364 Zonnebloem92, 8 jun 2018
    Laatst bewerkt: 8 jun 2018
    De buurtkatten die in mijn tuin poepen (komt gelukkig zelden voor) doen het tussen de struiken of in de plantenbak en begraven het daarna. Dat vind ik veel minder erg dan zo'n hondendrol, open en bloot op een speelveld waar kinderen spelen. Bovendien laten de mensen die ik ken hun hond gewoon uit, doorgaans aan een riem, en zien dus wanneer de hond ergens poept waar het niet mag of waar een opruimplicht geldt.

Debaky vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ja zeker weten, grote mond klein hartje heeft mijn bouwvakkertje ;) Is al eens gebeurt vrouwtje huilend aan de telefoon wist niet wat ze moest doen, lekkage of het in termijnen mocht dan doet hij het gratis.

SYRV, famofthree, mamabri en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. DastyQueen

dat was dus ook mijn punt ;)

louan vindt dit leuk.
  7. DastyQueen

Nee man, veel beter, €500 extra shopgeld voor mij :roflmao::roflmao::roflmao:

8. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Hahahaha
    Ik vind het wel een goeie actie

9. DastyQueen

ja en in dat geval had hij een uur van zijn zaterdagavond kwijt geweest voor niets... want toch al naar de zaak gereden, vrachtwagen met spuitmachine en apperatuur gehaald, naar de klus gereden... dat is zonde! Op deze manier heeft werd het beter beloond.
    En we zitten in de machtspositie dat we de enige in onze regio zijn met 24 uurs calamiteiten service en garantie geven binnen 1 uur aanwezig te zijn. En we komen bij google vrij hoog in de lijst als er gezocht word op bepaalde trefwoorden die mensen gebruiken bij dit soort situaties dus klanten blijven toch wel bellen.

10. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Ik ben het er niet mee eens. Ik ben zelf ruim boven de 22. Maar toen ik die leeftijd had wist ik mij prima te beheersen met drank. Omdat er een paar dombo's tussen zitten die zich kapot drinken hoeft de rest die zich wel kan gedragen niet de dupe te zijn

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.882
    113
    Oh, maar bedoelde ook niet dat hij dan niks in rekening had hoeven brengen hoor;)
    Nee, snap het echt wel.

DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    #2372 Jules!, 9 jun 2018
    Laatst bewerkt: 9 jun 2018
    Dus we praten ca 10 pagina's over iets wat @Tuttebella niet gezegd heeft (ze heeft nergens gezegd dat een mbo-er of hbo-er minder is dan een wo-er) en deze opmerking is wel oké?

Wat een vooroordeel over klusbedrijven en een denigrerende toon over doorgaans kei hard werkende mensen.
    Doe onderzoek, dan weet je meer.
    Prijsverschil en kwaliteitsverschil heb je overal.
    Voel je je ook genaaid in de AH omdat het in de Lidl goedkoper is? Of bij Esprit omdat de Primark goedkoper is?

Het heeft ook niet mijn voorkeur om in dit geval 500 euro meer te rekenen. Dan kun je beter weggaan en de voorrijkosten factureren. Ik begrijp alleen wel dat het een keer zo gaat.

13. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Mijn onpopulaire mening: ik vind het wel mooi dat hij dit zo gedaan heeft. Sommige mensen kunnen zo verschrikkelijk denigrerend doen. Waar halen ze het idee vandaan om zo met een ander om te gaan?

En nog een mening nav de opmerkingen over opleidingsverschillen: ik heb er echt een hekel aan dat mensen zo'n verschil maken tussen bijv wo, hbo, mbo. Dit zijn altijd wo-ers. Ik ben zelf wo opgeleid en daarna ook nog postacademisch. Ik voel me altijd wat plaatsvervangend beschaamd als er zulke opmerkingen gemaakt worden, want daarmee krijgen een hoop mensen het gevoel dat er op ze neer gekeken wordt. Wat overigens totaal onterecht is, want er zijn mensen van alle opleidingsniveaus nodig om het land te laten draaien en iedereen heeft op andere vlakken talenten liggen.
    Waar ik ook een hekel aan heb: mensen die overal hun titel bij zetten: echt die hoeft niet op het naambordje bij de voordeur.

Marchella, masami, Lieke1989 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Als je de discussie hebt gevolgd dan kan je zien dat het niet altijd de wo'ers zijn die onderscheid maken.

femkes en Tuttebella vinden dit leuk.
  15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Precies, in onze families zijn wij samen met mijn zus en zwager de enige wo’ers, en we hebben echt al heel veel vooroordelen en denigrerende opmerkingen gehoord. Mensen die denken dat wij bv alles maar uitbesteden, want ‘die van de universiteit kunnen nog geen lamp verwisselen, hahahaha!’ ...
    Dat soort mensen kom je overal tegen, helaas!

SYRV, Ctje1987, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hier weleens een vader met baby in draagzak gezien, op skeelers.
    :cry:

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    OMG!!

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn man had hem niet verlaagd, maar ook niet verhoogd.

Waarom zou je dan de prijs verlagen? Hij maakt ook kosten, wij hebben ook een hypotheek en moeten eten ;)

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat vind ik dus ook compleet onfatsoenlijk..

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Ik snap de discussie ook wel. Het heeft niets met een waardeoordeel te maken, maar van oudsher heeft studeren altijd het volgen van een studie aan de universiteit betekend. MBO en HBO zijn vervolgopleidingen. Daar is niets minderwaardigs aan, alle opleidingen hebben waarde en het 1 is niet beter dan het ander, maar puur taaltechnisch vind ik ook echt dat studeren datgene is wat aan de universiteit gebeurt. Qua laag- en hoogopgeleid vallen HBO en universitair geschoolden onder hoogopgeleid (niet voor niets ‘Hoger’ beroepsonderwijs). Hoewel ik zelf vind dat het compleet nutteloos is om om de zoveel jaar een nieuwe benaming aan iets te geven, omdat de oude term een negatieve lading heeft gekregen (denk aan buitenlander-allochtonen-medelanders-mensen met een niet Nederlandse achtergrond), kan ik me wel voorstellen dat laag- en hoogopgeleid automatisch een waardeoordeel lijkt te geven, dus aanpassing naar iets als praktijk- en theoretisch onderwijs zou een optie kunnen zijn. Zelf vind ik het aloude beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs ook altijd prima voldoen.

iMoeder, Whysteria, Betsy en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina