Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Helaas vindt iedereen tegenwoordig maar zujn recht om een 'huisdier te hebben'.
    Die arme diersoorten zijn verheven tot een accessoire, vaak zonder enige functie behalve voor de plezier van de mens (of nog erger: een kind).

Dieren moeten leven in afgesloten ruimtes, tuinen, kooien, kleine huizen ... Als ze al naar buiten mogen is het op vaste momenten en vastgebonden.

Al het dierlijke wordt eruit geramd, en de dieren die zich instictief daartegen verzetten zijn 'onopgevoed, gevaarlijk, moeten opgevoed/gecastreerd/gemuild/dood'.

Als je een dier geen dierwaardig leven kunt bieden zonder hem te ontzien van zijn natuur, begin er dan gewoon niet aan..

puzzelstukje, Nimue, kleinepien en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Die van ons doet ook net alsof ze ontzettend waaks is. Ze blaft veel. Heel irritant.
    Maar komen er overdag mensen dan laat ze zich zo omvallen om eens uitgebreid gekriebeld te kunen worden. En mensen kunnen niet om haar heen. Je kan haar gewoon niet negeren :roflmao: Dan doet ze alleen maar gekker.
    Wij hebben nu een rooie. Ik wil nooit geen rode weer. Beest is echt knetter gek haha

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik ben een fundamenteel tegenstander van het hele fenomeen 'huisdier' in de vorm van een plezierspeeltje voor de mens.

Dus past mijn oplossing denk ik überhaupt niet in het rijtje 'opvoeding/gedragstherapeut enz'. Het is geen mens, echter proberen mensen alles aan te doen om er iets menselijks in te stoppen.
    Een hond dat mag opgroeien tussen zijn soortgenoten wordt prima opgevoed, eerst door zijn moeder en daarna door de groep. Maar als hond!

Er zijn gelukkig nog genoeg plekken waar honden genoeg ruimte en vrijheid hebben om zonder oplsuiting/riemen/muilkorven/plaspauzes enz te hoeven leven. In huishoudens en boerderijen waar meerdere honden samen leven en die uit vrije wil niet weglopen van het terrein.
    De meeste (niet doorgefokte) hondenrassen leven veel minder stressvol met genoeg ruimte, vrijheid en tussen rasgenoten, en leren zo van nature hun plek in de groep.
    Ook eerder beschadigde honden.

Alleen lukt dat niet met geforseerde menseigen technieken als 'gedragstherapeut' (???)

puzzelstukje vindt dit leuk.
  4. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Mijn onpolulaire mening is dat ik vind dat mensen die zeer slecht met hun gezondheid omgaan ( blijven roken terwijl ze long/hart patient zijn, blijven drinken terwijl ze al lever schade hebben enz) hoor hun eigen ziekte kosten moeten opdraaien

Chocolat, Liekje81, Twinkle81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha ja hier ook zo1 hoor :D beestje spoort echt niet haha. Maar wat een lol kunnen we om haar hebben. Enige nadeel is dat ze rondjes draait op de mat van de hal bij de voordeur. Alles onder de haren. Mafkees

NdNk vindt dit leuk.
  6. Treez

Treez Niet meer actief

Dan blijft mijn vraag wat doe je met een hond die mensen bijt? Die kan je ook niet op een boerderij houden in alle ‘vrijheid’. Daar komen de hele dag mensen op het erf en een bijtende angstige hond zit geen een boer op te wachten.

Je schrijft dat honden niet weglopen uit vrije wil? Op bijna elke boerderij hier in de omgeving worden er stroomdraden bij de toegangswegen gespannen als de honden nog pup zijn. Vaak is dit de reden waarom ze niet weglopen. Het is allemaal heel natuurlijk ;).

7. HvO

HvO Niet meer actief

Ik vind musicals ook stom! Al zou ik op de of andere manier best nog naar Soldaat van Oranje willen. :eek:

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Mijn kind is ook bang voor meeuwen en kraaien en wordt daar panisch van.
    Dat geeft mij ook geen recht om alle wezens maar te elimineren/vastbinden/wegjagen van hun territorium, omdat mijn kind een natuurlijk gevoel heeft verbonden aan gevaar.

Het is niet de schuld van een ander diersoort dat ik er bang voor ben, waarom moet hij dan vastgebonden?

Een dier kan gevaar vormen inderdaad, het is heel verstandig om kinderen dat aan te leren, in plaats van een hond afstraffen omdat ie zich gedraagt als hond.

Lisanne1811 en Zara75 vinden dit leuk.
  9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Dit is allemaal heel mooi hoor, en ik ben het deels met je eens ook nog.
    Maar waar je op reageerde was de post van Suus waarin ze vertelde over de onhandelbare hond van haar zus.
    De vraag aan jou was: "hoe had jij dit opgelost dan"?

Op die vraag geef je geen antwoord behalve dan dat je überhaupt tegen huisdieren bent. Dat is dus geen antwoord/oplossing.

Prima als je zegt:"en daarom moest die hond maar dood?", maar met een alternatief kom je ook niet. Dat is natuurlijk een beetje vreemd.

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ja en dan vooral (sorry dat ik het zeg) oudere mensen. Die gáán gewoon! Niet kijken als ze wegrijden. Opeens afslaan. Enz. Gisteren reed ik op een rotonde en moest vol op de rem, met kind achterin en een motor bijna in m’n achterbak, omdat er zo’n oud mens gewoon maar ging. En toen we allemaal toeterden keek ze ons nog aan van: ja en? God wat heb ik een hekel daaraan.
    Of van die mensen die 80 rijden op de snelweg op de middenbaan. Wat bezielt je??

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    'Hier in de omgeving' vind ik ook geen voorbeeld van diervriendelijk leven hoor.
    Stroomhekken vind ik geen vrijheid, maar een wat bredere gevangenschap.

Wat ik zou 'doen' met een hond die bijt?
    Mijn kinderen en omgeving waarschuwen daar niet in de buurt te komen. Daar houdt het voor mij op.
    Ik weiger te willen beslissen over het leven van een ander wezen.
    Laat staan dat ik hem maar zou vermoorden omdat ie toevallig niet in mijn perfecte plaatje past. Er is niks mis met enige balans in de natuur waar de mens geen monopolie heeft op gevaar.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Jawel hoor, alleen is dat niet het alternatief dat jullie willen horen.

Er loopt momenteel ook (gelukkig weer) een wolf rond in Nederland.
    Ik wacht elke dag op het bericht dat random mensen op zoek gingen naar de wolf en het dier 'doodgeschoten moest worden, want hij viel aan'.

Lisanne1811 en Zara75 vinden dit leuk.
  13. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

3 rottweilers gehad die nooit geen vlieg kwaad deden.
    De jack Russell van de buren greep zelfs naar onze honden en dan nog deden ze niks.
    Ook het buurjongetje vond het nodig 1 van onze honden op zijn kop te tikken met een tennis raket en nog deed de hond niks.

Die kleine hondjes worden zwaar onderschat want dat zijn pas bijtertjes
    Maar ja die komen niet in de krant en hr honden wel.

Chocolat, Blijdorp en NdNk vinden dit leuk.
  14. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Dan nog hoort een hond aan de lijn. Dit kun je niet bij alle dieren doen. Maar dat is wat je je kind kunt leren lijkt me.
    Een hond wat op je af stormt (de mijne zou dat zeker doen!!! Omdat ze gek is op kinderen) is vele malen bedreigender dan een vogel in de lucht ;)

Chocolat en Anna009 vinden dit leuk.
  15. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ik vind dat er milieubelasting moet komen voor producten die in de productie het milieu vervuilen. Dan komt er meteen ook minder prijsverschil tussen biologisch(-dynamisch) en reguliere producten. En dan kan er met het geld geïnvesteerd worden in milieu en hopelijk zet de belasting bedrijven ook aan duurzamer te worden.

Chocolat, Liekje81, Lisanne1811 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Jawel hoor, anders vroeg ik het niet. Ik ben heel benieuwd wat jij met die hond had gedaan dan.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Normaal kan ik jouw kijk altijd wel waarderen, maar deze reactie vind ik echt niet gepast. Deze hond was al getraumatiseerd door mensen voordat hij bij haar kwam. Zij heeft hem vier jaar lang, op allerlei manieren en met alle liefde, geprobeerd hem te helpen. Beestje bleef zo panisch en angstig, was gewoon te zielig en gevaarlijk. Ze had helemaal geen keuze. Zelfs aan de riem had hij al in de arm van een jongetje van 8 gehangen, die gelukkig een dikke jas aanhad. Dan moet je op een gegeven moment de knoop doorhakken.
    Als er iemand is gestraft toen was zij het wel en nooit, maar dan ook nooit, heeft zij geprobeerd het eruit te "rammen".

Chocolat, Blijdorp en Marchella vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Misschien moet je voordat je oordeelt even verder vragen. Mijn zusje woonde namelijk op boerderij, is heel erg voorstander van de hond laten zijn en instinct laten volgen. Ze had op dat moment daar 4 honden en 2 paarden en nog talloze beesten. Hadden volledige vrijheid en zaten zeker niet de hele dag opgesloten in een huis met 3 wandelingen per dag.

19. Treez

Treez Niet meer actief

Hiermee neem je wel beslissing over het leven van een ander wezen. Je kiest er bewust voor dat je een dier laat leven die een gevaar vormt voor andere levende wezens. Je kiest ervoor dat anderen potentieel gevaar lopen. Ik kan voor een deel je denkwijze volgen, maar ik vind dat mensen en dieren die zo duidelijk een gevaar zijn voor anderen niet in onze samenleving thuis horen. Hier ligt wat mij betreft wel de grens.

Chocolat, Strijkkraal, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik 'laat' niemand leven. Ik voel me niet verheven tot iemand die recht heeft om dat te kunnen beslissen.
    Er zijn zoveel mogelijke gevaren in het leven. Ik kan mijzelf aanleren hoe daarmee om te gaan, maar beslissen over leven of dood van een ander, zonder dat mijn leven acuut in gevaar is, hoort in mijn wezen daar niet bij.

We denken fundamenteel anders over dit onderwerp, ik verwacht ook niet dat mensen die het normaal vinden om te heersen over een dier (en zijn leven of dood) kunnen begrijpen hoe ik in het leven sta.

Lisanne1811 en Treez vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina