Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    De eerste keer de ander, de tweede keer was de ander ontsnapt, de laatste keer was de ander losgetrokken van de riem. Ik liet mijn hond alleen los op plekken waar gespeeld wordt, niet in de wijk. Let op, liet. Zelfs op honden losloop plekken durf ik het niet meer.

2. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier trouwens ook zo'n rat aan een touwtje. :D Eens, maar nooit weer. Om de doodeenvoudige reden dat ie zo snel stuk kan gaan.
    Onze XL-cavia is niet het type grote waffel of klein happertje, maar het type wereldvreemd en bang voor alles. Staat permanent op trilfunctie en als ik hem tijdens het uitlaten los zou laten, vlucht hij in 10 seconden naar huis.
    Komt als 'gepensioneerde' (oké, afgedankte) dekreu bij een fokker vandaan waar nog 10 andere chihuahua's waren, die allemaal niet verder kwamen dan de eigen achtertuin.
    Tja. Als je 5 jaar niks anders hebt gezien...
    Deze is dus geen angstbijter, (hij is inmiddels 13 en mist 75% van z'n gebit, dus gaat ook niet lukken) maar zo'n situatie kan natuurlijk wel dat soort hondjes creëeren.

Overigens heeft onze (in november ingeslapen) Leonberger wel een keer flink wat schade aangericht bij een shihtzu-kruising. Niet door agressie, maar door het grootte-verschil.
    Dat kan namelijk ook nog, en dat is iets waar veel eigenaren van kleine hondjes ook geen rekening mee houden.
    Onze Leo zat vast, kort ook, omdat ik de keffende pluisbal al van ver zag aankomen. Terwijl de kleine hond al keffend naar dr kop sprong en bleef happen, draaide onze dame zich om. Daarbij ging ze op een pootje staan en vervolgens zitten. Half op het hondje.
    Resultaat: hondje had poot en heup gebroken.
    Baasje van het hondje was in eerste instantie over de zeik, want mijn hond had het gedaan, maar riep zelf "Ja zo doet ie altijd en dan wil hij alleen maar spelen." Wees blij dat de mijne niet wilde spelen. Had je 70 kilo hond met volle kracht op je swiffer gehad, nu ging ze er nog enkel (wat onbeholpen) op zitten.

Ik vond het heel sneu voor het hondje, maar tegelijkertijd ook een geval 'eigen schuld' van de eigenaar. De mijne zat vast en probeerde de hond te ontwijken. Het kleintje liep los en dendert keffend op de mijne af, zonder dat ie ook maar wordt terug geroepen. Bij een hond waar dus wel die agressie in zou zitten, was ie dood geweest.

Leo85, Chocolat, Silkedc en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind jouw visie hierop wel bewonderenswaardig hoor, en het zou een mooie wereld zijn als het zo kon zijn. Maar ik denk dat het niet echt een realistisch beeld (meer) is.

Blijdorp, Treez en HvO vinden dit leuk.
  4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Honden, katten en paarden zijn al duizenden jaren gedomesticeerd. Het gaat pas mis als je honden ziet als accessoire die je behandeld als een kind of als ondergeschikt wezen dat je in elkaar mag trappen, maar een hond in huis met afdoende ruimte en goede (hondgerichte) opvoeding is niet zo veel mis mee. Ik vind dat je wel erg kort door de bocht gaat.

Chocolat, Blijdorp, Marchella en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.872
    5.149
    113
    Home
    Een hond hoort gewoon aan de lijn er zijn niet voor niks speciale plekken waar ze los mogen verder horen ze aangelijnd.

Een vogel is heel wat anders dan een grote hond die op een klein kind komt aangerend !

6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Deze docu is wellicht interessant voor je. Het is niet negatief over vegansime, dat zeg ik er even van te voren bij.

Boter, kaas, noch eieren
    DATUM UITZENDING: DO 31 MEI 2018 21:35

Milouska Meulens is al twaalf jaar overtuigd veganist. Geen vlees, maar ook geen boter, kaas, eieren of andere dierlijke producten. Maar is die veganistische levensstijl wel goed voor je?
    https://www.npo3.nl/3doc/31-05-2018/BV_101388050

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind dat sommige mensen dieren veel te veel vermenselijken en dan zo behandelen. Er zijn bijv veel dieren die stress krijgen van geknuffeld worden. Die willen liever met rust gelaten worden. Maar aan dat soort behoeftes van dieren word dan gewoon voorbij gegaan.

Blijdorp, izzy1984, Treez en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Treez

Treez Niet meer actief

Ik vind dit wel goed verwoord. Ik denk er wel over na naar aanleiding van de post van @amdaa . Ik zou echter ook niet weten hoe je dit moet realiseren. Zowel mens en dier zijn in onze huidige maatschappij niet op toegerust.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
  10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Niet geheel helaas, maar het zou al een grote verbetering zijn als mensen zouden begrijpen dat niet elke woonomgeving geschikt is voor dieren. In plaats koste wat kost dieren omvormen tot iets wat ze niet zijn (met alle gevolgen van dien).
    Een hond op een flatje is geen levensbehoefte.

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hierin ben ik het met je eens. Ik kan zelf ook niet zo goed tegen vogels en knaagdieren in te kleine kooitjes enzo. (heb ik vroeger wel gehad, deze realisatie kwam bij mij later). Ik wil nu dus ook geen huisdieren meer.

amdaa vindt dit leuk.
  12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hondjes in handtasjes of speciale kinderwagens. Wie dat verzonnen heeft!. Of hondjes die kattenbak zindelijk zijn. Het is een hond, geen kat.. Ga gewoon lopen met je beestje.
    Of kinderen die met honden lopen, vind dat zo onverantwoord .
    Honden los buiten losloop gebied. En als je er wat van zegt, tja maar hij doet niks. Uhh jawel mijn lastig vallen. Houdt je beest gewoon bij

Katten die hier in de tuin zandbak van de kinderen onder schijten en overal jonge katjes maken en alles onder sproeien en niemand die bedenkt, hè laat ik me kat is helpen. Nee tuurlijk niet. Ze hebben er zelf geen last van Egoisten.

Zo wat fijn toppic. Frustratie puntjes

kleinepien en amdaa vinden dit leuk.
  13. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Ik vind dat alcohol duurder moet worden.

Chocolat, puzzelstukje en Marchella vinden dit leuk.
  14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Daar ben ik het echt helemaal mee eens. Buren van ons hebben 2 grote honden, ik snap er helemaal niks van het appartement is daar echt te klein voor. Uitlaten is voor haar max 10 buiten lopen. :eek:

amdaa vindt dit leuk.
  15. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Neem je woorden terug! NU! :mad:

Leo85, Adje, Tuttebella en 8 anderen vinden dit leuk.
  16. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

NEE!

Twinkle81, Whysteria, Fuddey en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mensen die afhankelijk zijn van voedselbank, sociale dienst, potjes voor zwemles, schoolgeld etc en dan denken, schat zullen we nog een kindje doen. Snap dat echt niet.

Leo85, mamabri, Tuttebella en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Nee!! Omdat sommige zich niet kunnen beheersen/gedragen hoeft de rest er niet voor te boeten

19. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Dat men zonder goede reden een uitkering/bijstand trekt. Goed dat de regeling er is voor mensen die het echt nodig hebben. Maar er word ook erg vaak misbruik van gemaakt

suikerklontje vindt dit leuk.
  20. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dank je!

Ga ik straks kijken. Ben benieuwd

Deel Deze Pagina