Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat zou dan inderdaad zo kunnen zijn. Maar waarom dan niet 1 pinksterdag inleveren en die dan indienen op de dag van suikerfeest? Misschien denk ik te makkelijk hoor maar dan heb je beide partijen blij lijkt mij.

Blijdorp vindt dit leuk.
  2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Op de school van zowel mijn oudste zoon als van mijn dochter (zitten op verschillende scholen) vieren ze op school het Suikerfeest. Op de school van mijn zoon vieren ze het 14 juni en op die van mijn dochter 18 juni.

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Pinksteren valt op zondag en maandag. Het is dus maar 1 vrije schooldag.

Whysteria vindt dit leuk.
  4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Klopt is er al, ik bedoel dan ook dat bijzondere verlof daar dan juist voor gebruikt zou kunnen worden.

Debaky vindt dit leuk.
  5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #2805 Debaky, 10 jun 2018
    Laatst bewerkt: 10 jun 2018
    Pfff je begrijpt het hele punt niet.

Denk jij inderdaad maar dat ik het op een '' Ikke Ikke Ikke '' manier bekijk :rolleyes:

Vraag mij af of jij mijn post wel leest of lees jij alleen wat je wilt lezen?

Peppabig, masami, Blijdorp en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is waar inderdaad. Maar het was gewoon even een voorbeeld. Ik zou ook niet zo 1 2 3 weten hoe je dat meteen op kan lossen, ik denk alleen dat het beter wat eerlijker verdeeld zou kunnen worden dan dat het nu is.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind rokende ouders lopend achter een kinderwagen of naast een kindje not done.

Chocolat, Leo85, Nellie4 en 11 anderen vinden dit leuk.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Je maakt van iemands positieve berichtje wel gelijk een heel negatief bericht, dat verdient natuurlijk ook wel een schoonheidsprijs.

Ben jij toevallig Moslim? Want dan vind ik jou heel erg ikke ikke ikke doen. "Ik (wij) hebben het veel slechter dan jij, want jij hebt de vrije dagen die je wilt en Nu wil je er nog 1 bij. "

masami, Chocolat, Blijdorp en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik kwam er laatst in een gesprek met een vriendin achter dat zij haar kinderen maar 1x per week in bad/douche doet. Omdat het anders zo slecht is voor de huid. Ik viel zowat van mijn stoel...gatverdamme dacht ik, Later kwam ik er achter dat dit dus niet zo abnormaal is en schijnbaar veel mensen hun kind niet elke dag douchen of in bad doen.

Wanneer kinderen onder het eczeem zitten kan ik me er misschien nog wel wat bij voorstellen. Maar anders? Mijn kinderen gaan elke avond onder de douche. Ze zitten de hele dag overal aan, zweten, zijn nog niet zindelijk of gaan zelf naar de wc (wat vast ook niet altijd helemaal goed gaat). Ik vind het echt niet fris als je ze alleen even wast met een washandje.

Dus mijn onpopulaire mening...mensen die hun kind minder dan 5x per week douchen of baden vind ik maar gemakzuchtig en ik vind het niet fris. ‘Het is slecht voor de huid’ vind ik echt kul. Je hoeft geen liters zeep te gebruiken en kunt ook 3 minuten douchen met alleen niet al te warm water. Kom er dan gewoon eerlijk voor uit dat je het gedoe vind en je er geen zin in hebt elke dag. Ik vraag me dan ook direct af of die mensen zelf ook zo weinig onder de douche of in bad gaan. Getver :eek:

O en hetzelfde voor mensen die hun kinderen 2 dagen achter elkaar dezelfde kleding aandoen. Ik vind het zo armoedig staan. Als je dan niet alles wast na 1 dag leg het dan op zijn minst een weekje weg voor je het weer aantrekt. Volwassenen idem. Kijk soms mijn ogen uit op mijn werk.

SYRV, Nellie4, puzzelstukje en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ze gaat er ook meteen van uit dat ik al die religieuze feestdagen ook vier. Dat vind ik dan nog het irritantste. Met dr '' Jullie hebben zoveel vrije dagen en dan wil je er nog eentje bij '' Als ik mocht kiezen en ik mocht die dagen inleveren voor dagen die ik zelf mag invullen dan zou ik daar voor kiezen. Maar nee, ik moet het van haar kant bekijken :rolleyes:

Lieke1989, Ysabella en lloorrtt vinden dit leuk.
  11. Marchella

Marchella Niet meer actief

Hahaha het heeft 141 pagina's geduurt, maar daar issie dan hoor! :D

famofthree, Whysteria, Blijdorp en 11 anderen vinden dit leuk.
  12. HvO

HvO Niet meer actief

Wij doen onze baby om de dag in bad omdat ik inderdaad had begrepen dat het niet goed is voor hun huidje om elke dag te doen. Of heb je het over oudere kinderen?

Anders moet ik mij ook schamen denk ik. :(

Je laatste punt vind ik dan wel beetje raar. Ik heb best vaak twee dagen achter elkaar hetzelfde aan. Trek dan thuis een chill outfit aan. Maar ga echt niet iets anders aandoen omdat iemand anders het armoedig vind. :roflmao:

En ja. Vriend en ik douchen elke dag.

Ysabella, Blijdorp en Evanesco vinden dit leuk.
  13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

hahahaha dat bouwvakkertje was expres nog omdat hij zo genoemt was door de studenten die hij genaaid heeft ;)
    maar moet bekennen dat het verkleinen zoals vrouwtje wel een beetje typisch Amsterdams is.

louan vindt dit leuk.
  14. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Dochter 2 a 3x per week, maar vaker als ze heel vies is door het spelen natuurlijk en met dit warme weer.
    Ikzelf ook ongeveer 3x per week, maar vaker als ik veel inspanning heb gedaan of ongesteld ben of als ik niet in de airco heb gezeten. .
    Beide hebben we een droge, gevoelige huid en dochter heeft ook snel eczeem, zelfs met zeeploze douchegel of badschuim. Het heeft niks met luiheid te maken, want als ze heel vies is, kost een douche incl schone kleding aan minder dan 10 min. Ik merk het meteen aan mijn huid dat het zo warm is en ik dus een keer vaker onder de douche ga

Chocolat en Blijdorp vinden dit leuk.
  15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

10 likes van mij :roflmao:

puzzelstukje en mich87 vinden dit leuk.
  16. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ehhh nou ik had het over oudere kinderen. Zeker zodra ze buiten spelen, zweten en dus overal aankomen. Nu gaan mijn kinderen al dagelijks in bad vanaf een maand of 3 maar ik weet dat ik daar misschien wel wat vroeg mee ben.

Verbaasde me ook al dat dit nog niet langs was gekomen :p

Maar ja aangezien het hier over onpopulaire meningen gaat...ik vind dit dus echt. Kan er ook niks aan doen. Misschien omdat ik geen Nederlandse achtergrond heb vanaf mijn vader? Niet elke dag baden wordt gewoon gezien als vies...dus mss ook een stukje opvoeding wat maakt dat ik dat vind.

Onze oudste zoon is gehandicapt en afhankelijk van zorg van anderen. Ik vind het zo belangrijk dat hij schoon is en elke dag schone kleding aanheeft, etc...ik zou echt niet willen dat iemand hem vies vindt. Mss dat het daar ook wel door versterkt wordt...mijn behoefte aan schone kinderen (die overigens wel vies mogen worden van het spelen maar schoon naar bed en schoon beginnen aan de dag).

Heb er wel over nagedacht hoor...maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze mening.

puzzelstukje, Evanesco en DastyQueen vinden dit leuk.
  17. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn kids gaan ook om de dag in bad of onder de douche.
    Zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.
    Broek doe ik af en toe wel eens een 2e dag aan maar elk dag een ander t-shirt doen we wel.

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Mijn zoon gaat ook niet elke dag in bad, en draagt vaak twee of meer dagen achter elkaar hetzelfde. De voornaamste reden is uiteraard het feit dat ik een enorm luie slons ben. Ik kom er vrijelijk voor uit. Ik heb namelijk niet elke dag zin om een gevecht met hem aan te gaan over wel of niet in bad/geforceerd tanden poetsen.

zara1983, Chocolat, Twinkle81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja echt verschrikelijk.
    Snap dat echt niet.

20. Manque

Manque Niet meer actief

Nee, je zal vast niet de enige zijn. Ik douche elke dag, mijn kind ook, maar het zal me echt een zorg zijn wat anderen doen. Als ik niet van mijn stoel val van de geur, zie ik ook niet wat het voor invloed heeft op mij. Lijkt me sowieso niet iets waar een ander zich druk om zou moeten maken, tenzij hij of zij er echt fysiek last van heeft (ondraaglijke stank).

Dress, Blijdorp, Aszz en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina