Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Toen wij hem ondertekenden zei mijn man: zo, nu slaap ik de komende 30 jaar met 1 of open :p:D

pietje1987, Jackie87, Chocolat en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw

Ohw nee ik bedoelde echt niet dat mensen die een groot budget hebben per se alleen maar A merken willen hebben of kopen. Of juist veel snoep. Ik ga er vanuit dat hun ook de wat duurdere soorten fruit en groenten meenemen. Zoals bv een bakje blauwe bessen van 300 gram voor €3 ofzo. Maar als er nieuwe kleding gekocht moet worden gaan ze misschien niet als eerste naar de zeeman maar naar de c&a ofzo (heb daar zelf weinig leuks gezien voor een leuke prijs).

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dat klopt inderdaad. Als ik voor kleding niet kan slagen bij de Zeeman ga ik naar ende winkels. Wel interessant om over de bestedingen te horen!

Oceanna vindt dit leuk.
  4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Je moet uiteindelijk natuurlijk zelf doen wat voor jullie het beste voelt. Als dat betekend dat je en spaart en kan genieten is het toch prima? Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat alles op te lossen valt, ook op financieel gebied. Wij hebben een periode gehad waarin wij aan het einde van de maand ieder dubbeltje tien keer moesten omdraaien, was geen pretje en er waren momenten dat het niet lukte. We zijn er uiteindelijk wel uitgekomen, heb soms bedrijven moeten bellen om te vragen of een rekening in delen betaald kon worden, was ook niet leuk en schaamde mij daar diep voor maar als ik terug denk aan hoe coulant bedrijven waren in die tijd dan weet ik dat het zonder een spaarrekening van 10.000 euro maar wel met een kleine buffer echt wel lukt. En nee ik weet dat in zo'n geval echt geen fijne situatie is maar geld is zo onbelangrijk ( vinden wij )

Toevallig zie ik het net op Facebook deze zin ook weer voorbij komen en dit is wat mij altijd geleerd is door mijn ouders en wat ik mijn kinderen ook leer.

'' Herinner je gisteren, droom van morgen maar leef vandaag ''

Dus koop die nieuwe garderobe als je dat wilt, kan zo maar zijn dat je morgen die mogelijkheid niet meer hebt . ;)

Chocolat, famofthree, Bailey07 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Tja, wij (en vele anderen) passen ons bestedingspatroon automatisch aan. Als je weinig geld hebt, ben je gericht op overleven, heb je meer dan kan je ook naar het milieu kijken of naar dierenwelzijn etc. En dan koop je opeens biologische groenten (vooral bij langzaam groeiende soorten zoals wortels en pompoenen ook veel lekkerder) en macrobiotische eieren van de boer, want die kippen mogen lekker buiten scharrelen en je kind raapt zo graag zelf eieren. Soms zou je wel terugwillen, want waar blijft toch al je geld, maar dat gaat moeilijk. In de huismerken zit ook vaak meer suiker, etc etc.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    #3606 Zara75, 14 jun 2018
    Laatst bewerkt: 14 jun 2018
    Even een opmerking tussendoor, maar ligt het nu aan mij of is de fruit/ groente dit jaar duur? ( in de supermarkt )
    Bv 1,99 voor een kleine bloemkool.
    Kan het uit de diepvries pakken, maar dan krijg je waterige bocht. Zie nu op een lijstje btw dat bloemkool in juli erop staat (qua seizoensgroente)
    Maar appel staat er nu ook op (juni) en die zijn echt duur momenteel.

Oceanna, puzzelstukje, Debaky en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Groente weet ik niet zo, ik heb een groenteabonnement, dus koop weinig in de supermarkt qua groente. Maar ik vind het fruit momenteel erg duur. Een kilo appels voor meer dan €2 vind ik best veel. Ik denk dat ik dit weekend weer eens naar de markt ga, dat scheelt wel.

Zara75 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.195
    113
    Appelpluk is nog niet begonnen, in september dacht ik. Dus dit is of import of van afgelopen jaar.

Ik vind de bloemkolen vooral klein, of wij eten meer. Ipv over houden is het telkens krap aan. Lang leve de groenteboer die ook gerust 1.5 verkoopt

9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Wij denken ook zo, en gisteren is dit haarfijn nog eens bevestigd. Mijn schoonzus is overleden gevonden, veel te jong. Niet ziek, natuurlijke dood. Maar wel veel te vroeg... Zo zie je dat je heel veel kunt sparen, en hamsteren. Maar wat als je er morgen niet meer bent? Ik leef en geniet liever (en maak herinneringen). Natuurlijk ook wel met wat sparen. Maar lang niet zo als vroeger.

10. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik heb dat idee ook. Appels idd duur. Maar ook lijk ik verder meer geld kwijt te zijn aan boodschappen dan een tijdje terug, maar helaas geen bonnen meer om te vergelijken.

11. Triangel

Triangel Niet meer actief

Oh wat erg. Gecondoleerd. :(

12. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dankjewel. Het is heel confronterend en zet je met beide beentjes direct weer op de grond. Wij hebben wel net als @Debaky verzekeringen voor uitvaart en het huis voor als er iets met een van ons of ons beiden gebeurd, dus dat is allemaal ingedekt.

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Gecondoleerd. Heel veel sterkte de komende tijd.

Bailey07 vindt dit leuk.
  14. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    @Bailey07 ... Ow wat vreselijk, veel sterkte!

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Jeetje wat heftig. Gecondoleerd, heel veel sterkte.

16. Marchella

Marchella Niet meer actief

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Appels vind ik ook enorm duur nu

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Oh wat erg! Gecondoleerd

19. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Gecondoleerd met het verlies van je schoonzus.

20. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Wij hebben wel bonnen en ja het is echt duurder op dit moment. Weet zo uit mijn hoofd niet de precieze prijzen maar het zijn kleine verschillen die bij elkaar echt verschil maken. Bijvoorbeeld het zelfde brood 10 tot 30 cent meer afhankelijk van welk brood. En nog een aantal dingen waardoor we gemiddeld toch zo'n 15 tot 20 euro meer kwijt zijn per week.

Zara75 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina