En er zijn altijd mensen die blijven beweren dat gezond eten echt niet duurder is dan ongezond eten...
Ik vind fruit en groenten ook echt duurder geworden, zowel in de super als op de markt. En de andere boodschappen zijn voor mijn gevoel ook duurder geworden. Even een paar dingen halen voor 3 dagen en je bent zo 60 euro kwijt.
Dit roepen ze al eeuwen hoor Op het moment dat je begint over 'de jeugd van tegenwoordig' weet je dat je bij de oudere garde hoort. Dit vindt namelijk ELKE generatie over die na hen
Weet je wat ik ook schandalig vind dat mag. Krimpflatie. Zelfde vis, 50 gram minder, 50 cent duurder... kijk het maar eens na. Je wordt genaaid bij t leven
Gecondoleerd @Bailey07 Wat erg, moet eerlijk bekennen dat ik niet eens weet wat groente en fruit kost. We zijn niet superveel kwijt aan boodschappen per week, dus let er verder niet op. Gezonder eten kost zeker wel meer ja.
Leg mij eens uit hoe ik dingen uit zn verband ruk? Misschien ligt het aan mij hoor, maar ik vind het toch lastig dat ik had moeten interpreteren dat het woordje "is" eigenlijk stiekem "was" betekent. Ik vat dat toch in principe op als tegenwoordige tijd. Maar ja, dat is ook eigenlijk dom van mij Sorry.
Over het eten duurder. Ik geloof dat pasgeleden de BTW weer een paar % omhoog is gegaan. Laatst ook boodschappen gedaan was ook weer aanvullen maar €150 was ik kwijt ik schrok. Normaal was het altijd iets van €50. Oké beide kindjes eten nu meer mee en luiers zijn ook duur dus kwam de laatste tijd vaker rond de €70 uit ofzo per week.
Wat ik de laatste ook vaak lees via Facebook dat er een inzamelingsactie is voor een helaas doodgeboren kindje of een kindje dat vlak na de geboorte is overleden. Want papa en mama hebben het geld er niet voor. Dan denk waarom heb je dat niet gelijk in de zwangerschap geregeld. Je kan een verzekering daarvoor afsluiten vanaf 24 weken zwangerschap. (Ook een zeer onpopulaire mening van mij). Begrijp me niet verkeerd ik vind het vreselijk voor die mensen dat het hun overkomt maar toch.
@suus1983 oh, en ik hou geen administratie bij over iedereen hier hoor. Maar sommige al dan niet nuttige feitjes uit eerdere berichten blijven soms gewoon hangen, toch? Ga me niet vertellen dat jij helemaal niks uit eerdere berichten over een ander hier op zp zou kunnen vertellen
De btw is inderdaad omhoog gegaan, maar dat kan niet het verschil tussen €50/€70 en €150,/ verklaren hoor, dat is wel een erg groot verschil. Ik vind het schandalig dat groente en fruit zo duur zijn, natuurlijk kun je bv een voordeelzak appels kopen voor weinig - met minder geld kan je ook écht wel gezond eten... máár ook beperkter denk ik, qua ongezond is de keuze veeeeel groter als je minder te besteden hebt.
Jawel hoor. Ik onthoud dat soort dingen echt niet, interesseert me niks. Misschien van @tuc , maar dan omdat zij al heel lang hier lid is, net als ik. Bovendien zou ik dat dan nog niet, compleet uit zijn verband gerukt, in een ander topic gaan vermelden.
Ik vind het wel logisch dat wanneer je zwanger bent, je niet gelijk denkt aan het afsluiten van een uitvaartverzekering.
@suus1983 Okee, zonder sarcasme dan... Ben eens heel eerlijk. Als je zegt "sparen IS heel moeilijk voor ons" dan kon ik toch niet weten dat het over een situatie van vroeger ging? Als je had gezegd: "vroeger was het ook heel lastig voor ons om te sparen" had ik echt mn mond wel gehouden over dat afhaaleten. Kunnen we het er gewoon op houden dat het miscommunicatie is geweest, in plaats van te zitten katten op elkaar?
Wij hebben wel een uitvaartverzekering en ook beide keren vrij snel na de geboorte de kinderen bij laten schrijven. Maar tijdens de zwangerschap echt totaal niet aan gedacht. Dus ik kan me dat wel voorstellen, dat dat gebeurd.
http://www.meboma.nl/index.php/nl/wie-zijn-wij/blog/302-forse-btw-verhoging-in-2018 https://www.geenbtwverhoging.nl/ De btw is van 6% naar 9% gegaan en dat is nogal wat.