Ik vind dat mensen boven de 75 geen auto meer mogen rijden. Of in elk geval niet meer de snelweg op. Ik kom zo vaak auto’s tegen die veel te langzaam rijden, of rare dingen doen. En dan ga je er voorbij, ja hoor, weer zo een bejaarde. Ik bedoel, voor je er aan mag beginnen hebben we ook een leeftijdsgrens toch?
Ik krijg jeuk van mensen die niet fatsoenlijk doorrijden op de weg. Vooral ouderen zijn een irritatie punt, maar er zijn ook erg veel vrouwen die gewoon niet kunnen rijden.
En een heel impopulaire mening; ik vind dat mensen met een IQ van lager dan 80, geen stemrecht zouden moeten hebben. Ik heb al zo vaak gezien dat verstandelijk gehandicapten hun stempassen misbruikt werden. Of dat ze wel zelf gaan stemmen met de meest rare redenen.
Ik Vind niet dat je ze allemaal over 1 kam moet scheren, mijn opa rijd nog prima, ook naar het buitenland en die is 83. En zo zullen er meer zijn die nog prima kunnen rijden. Maar de meeste pffff, om gek van de worden. Die rijtesten moeten gewoon beter. Er word geloof ik alleen naar ziektebeeld gekeken en klaar.. maar ze hoeven niet te rijden met instructeur.
Oh ben ik het ook heel erg mee eens! Maar ik vind ook dat je je met een heel laag IQ niet mag voortplanten.
Ik zou eigenlijk een jaarlijkse check wel goed vinden. En dan echt een soort rij examen. Mijn oma van 94 mag nog gewoon rijden omdat ze 5 jaar geleden door de oogtest heen kwam. Ze is een schat hoor en gelukkig rijdt ze bijna nooit. Maar t is een gevaar op de weg.
Ja er zullen vast ook 14 jarigen zijn die best zouden kunnen leren auto rijden. Maar de meesten niet. Dus dat mag ook niet. Ik vind wel dat er een grens moet komen. Hoe het systeem nu werkt, werkt in elk geval niet. Ik kom teveel brokkenpiloten tegen op de weg. Mijn demente oma stapte ook gewoon nog in de auto, totdat we haar sleutel kwijt maakten. Mens was een gevaar op de weg, maar 0 eigen inzicht.
Wauw... weet niet eens waar ik moet beginnen met mijn reactie. Dus jij hebt graag een wereld met alleen maar mensen die een bepaalde iq en hoger hebben? Wordt vechten om banen dan.
Nee ik bedoel mensen waarvan we het weten omdat ze daar ook op andere manieren hulp bij krijgen. Omdat ze vanwege een geestelijke beperking niet zelfstandig kunnnen functioneren. Bijv mensen die begeleid wonen, in een instelling wonen etc.
Als je bedoeld dat je voor verplichte anticonceptie bent bij verstandelijk gehandicapten, of mensen met erg laag niveau waar al kinderen uit huis zijn geplaatst. Ja daar ben ik ook voorstander van.
Dat is weer het andere uiterste. Verstandelijk gehandicapten is toch een slecht plan als die kinderen krijgen? Nu gebeurd dat gewoon.
Ik denk niet dat ze bedoeld dat de grens vanaf 120 is. Ze heeft het vast niet over praktisch opgeleidde mensen. Maar mensen die zo beperkt zijn die ook al niet zelfstandig kunnen wonen bijvoorbeeld.
Alternatieve therapieën moeten uit de verzekeringspakketten worden gehaald. Religieus onderwijs mag niet meer van overheidsgelden bekostigd worden. Nederland moet een republiek worden, dus géén koningshuis meer. Religieuze feestdagen mogen niet langer als verplichte vrije dagen worden beschouwd. Regeerperioden moeten minimaal verdubbeld worden (om politiek te stimuleren op langere termijn te denken) en politici mogen geen wachtgeld meer betaald worden wanneer zij hun partij verlaten, of dit nu vrijwillig is gebeurd of niet. Mensen die gevaarlijk gedrag vertonen in het verkeerd (appen, mascara opdoen, shaggie rollen) moeten naast een hoge verkeersboete ook een andere straf opgelegd krijgen, variërend van een taakstraf tot een gevangenisstraf, afhankelijk van de aard van het vergrijp en in acht nemend of het een eerste vergrijp is of dat het vaker is gebeurd. Intouchables was een shitfilm vol met goedkope emotie en had niet zoveel prijzen moeten krijgen. Zo, ik heb echt mijn best gedaan