Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Snap ik. Wel heftig ook. (Heb later nog mijn post verduidelijkt)

sydneys vindt dit leuk.
  2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Whaha. Ik kan het me wel voorstellen, hoewel het voor mij op zondag al ideaal is.

3. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    #383 Elsss, 3 jun 2018
    Laatst bewerkt: 3 jun 2018
    In theorie kan iedereen zich osteopaat noemen. In de praktijk kunnen alleen gediplomeerde fysiotherapeuten en artsen de 'opleiding' volgen, want dat is de instroomeis voor de niet-geaccrediteerde opleiding. Vandaar dat de meeste osteopaten kundig overkomen en er bij zo'n behandeling ook wel eens goede dingen gebeuren. Osteopaten hoeven niet BIG-geregistreerd te zijn ( wat voor bijv artsen, verloskundigen en verpleegkundigen wel verplicht is) en vallen niet onder het tuchtrecht. je kan met een klacht dus nergens anders terecht dan bij de osteopaat zelf.
    Het osteopathie-onderdeel heeft nul toegevoegde waarde. Kolder van de bovenste plank. Ik heb ooit een fysiotherapeut proberen uit te leggen dat het klinkklare onzin is dat alle organen in verbinding staan door een laagje vloeistof wat ie dacht te kunnen beinvloeden door zachte massage. Het idee is dan dat als je bijv ter plekke van de lever zachtjes masseert, het hart daardoor gestimuleerd wordt tot genezing, en meer van dat soort anatomisch onmogelijke kolder.
    Daarbij komen mensen vaak bij een osteopaat op het hoogtepunt van de klachten. De osteopaat doet dan wat, zegt soms dat de klachten eerst nog erger worden en na een tijdje verminderen de klachten. Dat was ook gebeurd als de osteopaat niet gedaan had. Vrijwel alle 'kwalen' waarmee baby's bij een osteopaat komen, vallen onder normaal babygedrag.
    Reflux komt bij heel veel baby's voor en is het gevolg van een nog niet goed ontwikkeld maagklepje, dat is echt normaal en daar groeit een kind vanzelf overheen, meestal binnen drie maanden, soms duurt het tot een jaar, valt allemaal onder normaal. Dat maagklepje moet gewoon groeien, een osteopaat kan masseren en bewegen wat hij wil, maar daar gaat een maagklepje echt niet sneller van groeien. Maar je zal natuurlijk verbetering zien na verloop van tijd, want de natuur zorgt er gewoon voor dat dat maagklepje groeit, maar daar is de osteopaat echt niet voor nodig.
    Bovendien is er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor de werking van osteopathie. Geen enkel dubbelblind onderzoek, niets!

Ik vind dat kinderen beschermd moeten worden tegen onzinnige en potentieel gevaarlijk mensen die zich therapeut of behandelaar noemen. ( dat geldt wat mij betreft dus ook voor homeopathie en bioresonantie en weet-ik-veel wat voor andere onzin)

Rian85, amdaa, Leo85 en 12 anderen vinden dit leuk.
  4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Mijne ook! J&V is het trouwens nu hè ;)

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen maar weet al hoe dat gaat.
    De ene zegt iets over overgewicht, dan nog iemand erbij en dan gaat de persoon wat overgewicht heeft in de aanval richting mensen met ondergewicht.

Zelf heb ik die neiging ook als mensen klagen over mensen met ondergewicht terwijl ik weet dat veel mensen er net zoals mij er weinig tot niks aan kunnen doen. Erg eigenlijk hè.

We moeten gewoon aan alle kanten stoppen met die vooroordelen. Maar dat gaat nooit veranderen in de wereld want zo zijn mensen nu eenmaal. Snel op onze teentjes getrapt en terugbijten. :)

6. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, ik kan er maar niet aan wennen :p Ik vind het ook niet kloppend. Eerst werken we aan veiligheid en als daar iets misgaat, gaan we over op justitie. Zo las ik die volgorde altijd.

Ik snap ook niet wat de meerwaarde is van het omdraaien van die letters. En het heeft een KAPITAAL gekost om de huisstijl erop aan te passen, de uniformen, dienstauto's, noem maar op... !

Syane, Lisanne1811 en Flamingooo vinden dit leuk.
  7. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Nee veel te leuk :p

Haha ja gedoe altijd. Duurt vast niet lang voordat het weer V&J wordt...

8. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Snap echt niet dat een ministerie dit onder zijn mail (verplicht!) zet...heeft toch niets te maken met zijn functie?
    Waarom dan niet ook: ga aub met ov naar je werk, laat het water niet onnodig lang lopen etc etc

9. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    http://www.unhcr.org/nl/2016/10/zeven-redenen-waarom-syriers-en-irakezen-vluchten-naar-europa/

Roos123, Riene, Fuddey en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja briefjes zijn inderdaad stom. Maar dat ik telkens aan dezelfde mensen moet vragen of ze hun bordjes/kommetjes terug naar de kantine willen brengen en hun eigen eten in de koelkast in de gaten willen houden, voelt voor mij ook behoorlijk alsof ik hun kleuterjuf ben :oops:

11. Manque

Manque Niet meer actief

Doe dat dan niet.

12. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Grappig dat het nu al zo vaak uitgelegd is door @Blijdorp en het nog niet begrepen wordt.
    Ze nam het juist op voor dikke/dunne mensen. Omdat iedereen zo zat te zeuren over dikke mensen, vroeg ze zich af wat er zou gebeuren als je hetzelfde over dunne mensen zegt.
    Dus haar uitspraak over dunne mensen was niet haar eigen mening, maar eerder om uit te lokken.

DastyQueen en Blijdorp vinden dit leuk.
  13. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Wij hadden als regel dat je de datum en je naam op je eten in de koelkast moest zetten.
    Aan het eind van de week trok de schoonmaker alles eruit waar geen datum/naam opstond. Dat is de eerste paar weken jammer van het eten, maar binnen de kortste keren hield iedereen z'n eigen spul in de gaten.
    En als iemand het dan alsnog een maand in de koelkast liet liggen, zag je dus direct wie de schuldige was.

Blijdorp en Chocolat vinden dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dat is toch ook geen oplossing? Ik ga niet al die borden en kommetjes terugbrengen naar de kantine (waar ik nooit kom) en het aanrecht staat zo vol zodat ik er geen ruimte meer heb. Verlepte etenswaren gooi ik meestal zelf weg maar ben het wel zat, een tijdje terug een verlepte komkommer waar ik achterkwam doordat die ging lekken. Zo ranzig! Ik ben toch zeker niet hun huishoudster? Het ergste is nog dat het eigenlijk niet mijn collega's zijn maar ze zitten dus wel in hetzelfde pand en gebruiken onze koelkast. En er dan vervolgens zo mee omgaan...

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat was hier eerst ook, maar de koelkast is niet meer de verantwoordelijkheid van de schoonmaakster helaas.

16. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier nog een onpopulaire mening en ik duik nu al weg: ik vind spelling echt wel heel belangrijk en gooi mensen die slecht spellen vaak direct in een hokje. Iedereen kan het verschil tussen me en mijn leren, en ook 't kofschip voor d/t. En net als met het argument van schildklier problemen bij overgewicht geldt hier voor mij ook dat niet de helft van Nederland dyslectisch kan zijn en dus geen goede reden heeft om slecht te spellen.

Roanna, GailH90, Zara75 en 17 anderen vinden dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    En dan gaat de eigenaar van die eenmanszaak 7 dagen per week open en raakt overspannen door teveel werkdruk en te weinig ontspanning.

Die zondagsrust mag er van mij blijven. Of als je op zondag open ben dan minimaal 1 an
    Oke, ik snap het wat betreft reflux door maagklepje wat nog moet groeien. Dat was hier niet de reden dat ik ging (al was reflux er wel een gevolg van).
    Waar zou jij heen gaan dan met bijv vastzittende nekwervels? Echte fysio?

mamabeertje vindt dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Ik kom bij jou in het hokje. Zeker bij belangrijke berichten/brieven als bijvoorbeeld sollicitatiebrief. Staan daar veel fouten in dan loop je bij mij gelijk paar punten achter. Een keer d/t verkeerd kan, maar me/mijn, ze/zijn, na/naar vind ik echt vreselijk

Blijdorp vindt dit leuk.
  19. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Dit heb ik ook. Kreeg laatst een sollicitatiebrief vol spelfouten. Die gaat gelijk in de prullenbak :rolleyes:

Zara75 en Blijdorp vinden dit leuk.
  20. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Na het aandachtig doorlezen van alle ergernissen kom ik tot de volgende conclusie: Ik erger me aan het feit dat we in een tijd leven waarin we vinden dat we al onze meningen mogen/moeten/kunnen uiten. Dat we niet meer in staat zijn om woorden in te slikken, respect voor elkaar kunnen opbrengen door juist niet hetgeen te benoemen wat je ergert. Dat we ons constant beroepen op onze 'vrijheid van meningsuiting', maar de gevolgen van deze zogenaamde 'meningen' niet meer overzien.

De kunst is niet om je mening en oordeel te delen, dat kunnen we allemaal, de kunst zit 'm vooral in de juiste afweging maken en je woorden soms juist heel zorgvuldig te kiezen. Dus nu ga ik mijn eigen wijze raad opvolgen en snel naar een ander topic...

Roanna, Blijdorp, SYRV en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina