Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Dat lijkt mij helemaal erg als het je eigen zus is die doorrookt tijdens de zwangerschap. :|

Oceanna vindt dit leuk.
  2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Die opmerking zou ik nooit maken.
    Maar ik ben het wel met ze eens dat je echt echt echt niet zou moeten roken. Ook niet omdat je “stress” hebt.

Daarnaast ben je in je eerste reactie zelf ook heeeeel fel geweest. Dus zo gek dat daar felle reacties op komen is dat niet.

Oceanna en Tuttebella vinden dit leuk.
  3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Roken is inderdaad slecht maar dan zouden ze ook obesitas moeten verbieden in zwangerschappen.
    Dan heb je ook kans dat je kindje te vroeg geboren wordt. Hartproblemen krijgt en kind heeft verhoogde kans op diabetes type 2. Een ziekte die zwaar onderschat wordt.

Ik raad roken echt af in zwangerschappen. Is mij ook gelukt.
    Maar je kan niet het ene helemaal afkeuren en bij het andere laks doen.

Oceanna vindt dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Heel eerlijk, ik wist echt niks over overgewicht en zwangerschap. Tot welk BMI is het dan oké om zwanger te worden?

5. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wie doet er laks dan?

6. Betsy

Betsy Niet meer actief

30. Daarna verhoogd risico op vanalles.

Ysabella vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    Juist als je hebt meegemaakt hoe kwetsbaar een kindje is, en dat heb je helaas moeten ervaren, zou ik verwachten dat je optimale omstandigheden voor je kindje zou willen creeeren.
    Toen mijn 2 zoontjes op de NICU afdeling lagen vanwege hun extreme vroeggeboorte (dat ze beide uiteindelijk niet hebben overleeft), liep ik meerdere malen per dag door de ingang van het ziekenhuis (moeder en kind ingang).
    Ik liep dan langs moeders met zwangere buiken, zij waren verder in hun zwangerschap dan ik had gered (zonder dat ik ooit in mijn leven had gerookt) en zij stonden te roken. Ik vond dat verschrikkelijk om te zien, wat had ik graag die sigaret uit hun mond gemept.

Dus nee, het praat het voor mij niet goed dat je dat slechts als enige verslaving had. Wel ben ik blij te lezen dat het kindje daarna gezond geboren is, want ik sluit mij aan bij je post dat het verschrikkelijk is om mee te maken.

Marchella, Leo85, Zara75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Oké, dat wist ik niet. Bij deze vind ik dat dan ook echt niet oké voor het kindje als de moeder een te hoog bmi heeft en het dus gevaarlijk word voor het des betreffende kind.

Is er ook nog zoiets als een te laag bmi hebben?

Oceanna vindt dit leuk.
  9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Duizenden zwangere vrouwen :roflmao:

Niet op iemand van hier gericht. Ik ken jullie BMI waardes niet. :p

En verder vind ik obesitas moeders ook gewoon goede moeders.
    Dit soor verslavingen zeggen niks over hoe iemand met een kindje omgaat.

Oceanna en din0 vinden dit leuk.
  10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja dat is ook gevaarlijk. Dat heb ik door een snelle schildklier. Ziekte van Graves.
    Moest andere medicatie innemen en we moesten enkele dagen in het ziekenhuis blijven ter controle.
    Hele zwangerschap extra controles gehad.
    Weet alleen dat het erfelijk is en ook kans op vroeggeboorte.
    Verder geen gevaren volgens mij. Kind kreeg wel genoeg voedingsstoffen binnen.

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    Daar ben ik ook blij mee en t is nu ook wel klaar nu nog een strikje (knoop)
    Als je me vraagt hoe en wat zou ik je niet echt kunnen vertellen hoe ik de zwangerschap heb overleeft.

En dat ik fl reageerde was dus die zin.
    Maar ieder zijn mening daarvoor is deze topic

12. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.167
    3.814
    113
    Dat fixt je lichaam dan zelf want dan word je niet ongesteld.

Ysabella vindt dit leuk.
  13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn nicht heeft gerookt tijdens haar tweede zwangerschap. Bij de eerste was ze gestopt maar de tweede keer lukte dat niet helemaal. Ze rookte al vanaf haar 15e dus moet je nagaan hoe verslaafd ze was.
    Ze is er nu wel vanaf trouwens. En heeft een nieuwe 'verslaving', sporten. Liever zo denk ik dan.

Maar ik zag haar een keer in de tuin staan met haar stiefmoeder een peuk opsteken. Met haar 7 maanden zwangere buik. Ik vond het een triest gezicht.

Ik heb niet veel begrip voor mensen en hun verslavingen. Eender welke.

Marchella en Paardenbloem vinden dit leuk.
  14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Roken tijdens je zwangerschap omdat je stress hebt vind ik een slap excuus.

dds, Leo85, Zara75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Lijkt mij heel naar als het niet komt doordat je een eetstoornis hebt(dan zou je er theoretisch nog letterlijk zelf wat aan kunnen gaan doen voordat je een kindje op de wereld wilt zetten) maar doordat je lichaam niet doet wat het hoort te doen. Gelukkig werden jullie goed in de gate gehouden. Ging de zwangerschap ondanks de ziekte van Graves wel goed?

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

En morbide obesen wel? Het lijkt mij dat je hormoonhuishouding dan ook helemaal niet op peil staat..

Oceanna vindt dit leuk.
  17. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Als we toch zo bezig zijn;

Ik vraag me bij best veel ouders af waarom ze eigenlijk zo nodig kinderen wilden:|:|.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik had een hele gemakkelijke zwangerschap. Naderhand wel van alles aan de hand gehad maar had gelukkig totaal niks met m'n schildklier te maken.
    Die schildklier heeft zelfs m'n zoontje gered. Zonder dat waren we thuis ipv in het ziekenhuis en waarschijnlijk te laat. Hersenbloeding. Wel 100 keer nagevraagd want pfft.
    Ik ben mijn schildklier dus heel erg dankbaar. :)

Denk dat met een eetstoornis het wel heel gevaarlijk kan zijn voor een kindje. Dan krijgt het kindje volgens mij maar heel weinig voedingsstoffen binnen.
    Maar denk ook dat je dan heel moeilijk zwanger wordt.

19. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.167
    3.814
    113
    Nee die volgens mij ook niet. Ik herinner me vaag een citaat uit een voorfilmpje van een programma met Sofie van den Enk, was een vrouw met kinderwens die zei iets van dat ze te dik was en daardoor geen cyclus meer had.

Oceanna vindt dit leuk.
  20. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

En evengoed zou een rokende zwangere mijn vriendin niet meer zijn ;)

Nikki88 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina