Ik heb er een op Facebook die allemaal filosofische teksten van Google plukt en dit dus op Facebook plaatst, met iedere keer weer dezelfde duckface icm haar tieten die bijna uit haar shirt vallen. WTF.
Een auto bijvoorbeeld, dat zie ik als een grote aanschaf. En waarom zou je je beschaamd moeten voelen? Ik shop ook heerlijk hoor en zonder enige schaamte, zelfs met de pinpas van mijn man. Ja mijn man brengt financieel meer binnen dan ik maar ik draag mijn steentje weer meer bij in het huishouden en het draaiende houden van het gezin.
Overleg over een auto snap ik wel. Die zouden wij ook altijd van de gezamenlijke kopen. De eigen rekening bij ons is alleen voor shoppen of dingen die we alleen met vrienden doen. 80 procent van ons salaris gaat op de grote hoop. Ik koop soms wat duurdere spullen, die ik eigenlijk niet echt nodig heb. Ik zie dat als mijn ding en daar hoeft mijn partner niet direct aan mee te betalen.
Haha mijn man vind veel dingen ook onzin die ik koop van onze gezamenlijke rekening... I don’t give a shit Ik vind okk dingen onzin die Mn man koopt... maar betekent toch niet omdat we een gezamenlijke rekening hebben dat hij die fan Maar niet zou moeten kunnen kopen? Zolang hij of ik niet al t geld zo over de balk gooit dat we geen eten hebben maakt het niet uit toch
Dat vind ik wel erg in een relatie dat je je moet schamen of het idee hebt dat je je moet verantwoorden als je geld uitgeeft.
Nee, maakt zeker niet uit! Dat zeg ik ook in een andere post Wij doen gewoon hetzelfde, alleen dan van een eigen rekening, haha.
Of je nou die €100 pint van je eigen rekening of van een gezamenlijke... Je hebt er toch zelf voor gezorgd dat je die €100 verdient hebt en dus ergens op een rekening staat... maakt dan toch geen reet uit of die op t rekening nummer met 457 op t eind staat of 123 Dus je man betaalt er toch helemaal niets aan mee
Oh ja zo had ik ooit ook een dame die even wou melden dat ze last had van de warmte En jeuk in der kruis Delete delete delete delete Echt sommige mensen snappen er niks van pff
Overigens heb in nog steeds een eigen rekening... omdat ik te lui ben om dingen te veranderen.. De apaarrekeningen van de kids staan eraan gekoppeld en de belastingdienst heeft ook dat rekeningnummer, idem voor de SVB
En hier denken wij ook al heel anders over dan een hoop. Ik vind dat een man/vader, daar net zo verantwoordelijk voor is. Dus toen wij een kindje wilden, hebben we wel besproken dat hij ook een dag zou zorgen en ik niet minder ging werken. Hij doet net zoveel in het huishouden als ik. Mijn onpopulaire mening daarin is dat ik vind dat elke vrouw dat zou moeten verwachten.
Ik heb een hekel aan mensen die alles samen als gezin doen. Nodig je iemand uit komt meteen het hele gezin aankakken, zucht.
Nou ik snap dat wel. Denk ook niet dat ze schamen zo bedoeld (maar dat vul ik nu zelf even in). Ik zou me ook best beschaamd voelen als ik zijn geld zou uitgeven aan 'nutteloze' dingen. Wij hebben ook onze eigen rekening. En een gezamenlijke waar we beide wat op storten. Ik wat meer omdat ik meer verdien. Wat ik op mn eigen rekening heb is ook mn eigen geld. Ik zou niet zomaar met zijn bankpas gaan shoppen. Zijn echt niet zo strikt, loopt ook wel in elkaar over. Maar hij heeft een dure hobby...die bekostigt hij zelf. En visa versa. Al hebben we een gezin en een huishouden samen. We zijn niet een organisme geworden.
Nja voor mijn overizicht maakt het wel degelijk uit haha Maar zij gaf aan dat haar vriend die kosten niet hoeft te maken... terwijl als haar geld op een gezamenlijke zou komrn dan maakt vriend toch geen kosten...