Maar soms zijn die verwachtingen nou eenmaal niet reeel... ik kan wel van mijn man verwachten een dag minder te gaan werken... maar dat betekent dat ik dan 2 dagen meer zou moeten werken om dat gat op te vullen... en zelfs dan lukt het niet want dan zou er kdv betaald moeten worden... Wij worden er dus alleen maar ‘slechter’ van als we zoiets zouden doen... Overigens als hij thuis is doet hij wel gewoon mee, ook in het huishouden
Ik ben chaotisch... en heel slecht met cijfers.. als ik dus van alles bij zou moeten houden van 2 of meer rekeningen dan word ik gek
Interesseert me niks. Als ze er om vragen wil ik best aangeven hoe ik er over denk. In dit geval kan de dreumes in kwestie nog niet lezen, maar ik ga geen rekening houden met wat ik plaats voor het geval dat er iemand nog in sinterklaas gelooft of een dubbelzinnige meme als choquerend beschouwd. Uiteindelijk zullen die ouders pissiger zijn wanneer ik hun heilige kroost onteer omdat ik me niet ga aanpassen aan kinderen die in mijn ogen sowieso niks te zoeken hebben op Facebook, dus het is ook voor hun bestwil
Mijn geld is ook echt mijn geld, ik werk maar 15 uur dus verdien lang niet zoveel als man. Man betaalt de vaste lasten en boodschappen. Het geld wat ik verdien mag ik uitgeven zoals ik wil, heerlijk! Dit werkt voor ons zo het beste en vinden wij het meest overzichtelijke.
Mijn man doet genoeg hoor, zorgt ook gewoon voor de kids na zijn werk, helpt gewoon mee in het huishouden alleen vind ik het logischer dat ik wat meer doe omdat ik meer thuis ben maar mijn man zal er absoluut niet moeilijk over doen als hij een keer moet stofzuigen ( bijvoorbeeld ). En ik verwacht niets van mijn man, alles gaat hier automatische en wij vullen elkaar daar aan waar nodig is. Hier hoeft alles echt niet 50/50 te zijn.
Voor dr mensen met aparte rekeningen, hoe doen jullie dat met sparen? Sparen jullie dan beiden op een aparte rekening en is dit dan alleen voor jezelf Of sparen jullie voor jezelf en gezamenlijk of alleen gezamenlijk?
Ik verwacht niet van mijn man dat hij minder gaat werken. Ik krijg echt de kriebels van het woord papadag. Ik ben minder gaan werken en vind dat geen probleem. Doordeweeks hou ik het huishouden bij , in het weekend helpt hij gewoon mee. Hij brengt de oudste naar bed savonds ( ik ook wel als het zo uitkomt ) en ik blijf op voor de laatste fles van de jongste zodat hij naar bed kan ivm vroeg opstaan voor werk. Als de kinderen beiden op school zitten ga ik wel weer meer werken.
Als er minder inkomen binnen komt, heb je ook meer recht op KOT, dus wie weet valt t dan wel mee. Maar goed, ik zei al, dat is mijn onpopulaire mening, haha. Ik ga gewoon niet voor de ouderwetse variant. Ik wilde gewoon niet dat er maar vanuit gegaan werd dat ik dan wel minder zou gaan werken. Dat ik voor het merendeel in het huishouden zou moeten zorgen. Ik vind die dag dat hij thuis is enorm waardevol voor onze dochter. Ik heb ook niet voor niks geen vriend met een zgn carriere waardoor ie weet ik het hoeveel weg is en veel uren maakt. Zo'n type wil ik niet. Ik ga niet mijn werk opzij zetten voor een partner. Maar ook daar is weer iedereen anders in, en dat is prima. Maar ik wil dat niet.
Mijn man spaart voor ons samen en ik spaar daarnaast ook nog voor mijzelf. Maar dat is meer voor grote uitgaves die ik zelf wil maken. Bijvoorbeeld voor een sieraad of een tas. Momenteel spaar ik voor een citytrip naar New York. Zo klinkt het trouwens allemaal wel heel sneu voor man alsof hij helemaal leeggezogen word omdat hij alles betaald. Is niet het geval want hij verdient minimaal 15x zoveel als dat ik verdien.
Maar hoe werkt dat dan? Als je een nieuwe vloer wiltmaar er niet genoeg geld voor is moeten jullie eerst nog gezamenlijk een jaar sparen, of pak je dan van je eigen rekening erbij?
Hier dus liever wel Nu is hij bakker en werkt 's nachts, dus van dinsdag tm vrijdag doe ik alles al alleen. Maar hij kookt dan bv, zodat ik het alleen nog maar hoef op te warmen als ik om 18 uur met dochter thuis kom. Doet de was. Wat huishouden. Ik ga dat echt niet allemaal zelf doen 's avonds of op mn vrije dag.