Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nu wil ik eigenlijk toch wel weten wat je vooroordelen over “ons” zijn en waarom. :D

qwerty123, liefkleintje en Jessie80 vinden dit leuk.
  2. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Ik deel je mening hoor!!

3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Mijne is dat leerplicht vervangen moet worden door leerrecht, en dat het aan ouders is hoe dat in te vullen. Ik vind het Nederlandse schoolsysteem echt verschrikkelijk en achterhaald. Het sluit ook totaal niet aan bij wat we weten over de ontwikkeling van de hersenen.

Oja en verder vind ik dat we moeten stoppen met dieren gebruiken voor ons eigen gewin en onze smaakpapillen, dus de hele veehouderij mag voor mij afgeschaft worden.

baby90, Evanesco, cowgirl80 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Mee eens. Je moet inzien wat jouw stem voor consequenties heeft vind ik. Net als kinderen van 4 die dat niet kunnen overzien, zou iemand die dat, door bijvoorbeeld een heel laag IQ, niet kan overzien ook niet mogen stemmen inderdaad. Vooral om misbruik en beïnvloeding te voorkomen.

Jackie87 en Tuttebella vinden dit leuk.
  5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als iemand die van beneden de rivieren (Zeeland) komt, ben ik nu wel erg benieuwd wat de vooroordelen zijn :D

Mijn onpopulaire mening: ik vind genderneutraal dus geen onzin en ik ben blij dat we genderrollen steeds meer loslaten. Ik vind dat je zelf moeten kunnen definiëren wat het voor jou betekent om een man of een vrouw te zijn en in hoeverre je dat wel of niet wil uitdragen. En ik vind het dus ook heel stom dat mensen andere mensen daar op aankijken of afrekenen.

conejita, fafa, Nescio en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik sluit aan bij de anti- zieke/misvormde platsnuithonden brigade. Van mij mag daar óf een drastische wijziging qua fokken in komen (weer de gezonde kant op dmv ander ras inkruisen), óf een algeheel fokverbod.
    (En dat vind ik eigenlijk van wel meer dierenrassen die lijden onder hun uiterlijk...)

BliksemSter, Tord en Blijdorp vinden dit leuk.
  7. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Daarover gesproken, nog een impopulaire mening van mij is dat ik niet in het democratische systeem geloof dat we nu hebben.

Riene, Mythique, iMoeder en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn onpopulaire mening: iets met borstvoeding. Zitten veel nuances aan hoor maar over het algemeen... :D
    En ik heb een uitgesproken mening over mensen die zonder reden thuis zitten en uitkeringen en toeslagen trekken.

Popidepi, DastyQueen en Tika86 vinden dit leuk.
  9. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Mijn oma moest dus wel met examinator de weg op. En mocht al vrij snel terug omdat wel duidelijk was dat ze een gevaar op de weg is. Ze was daar zelf erg boos en teleurgesteld over. Ik snap dat ze baalt dat ze een stukje vrijheid in moet leveren maar als het risico is dat je daardoor een ongeluk krijgt of veroorzaakt, snap ik niet dat je dan boos op zo’n instructeur wordt..

10. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Zoo, gisteren nog! Ik heb nog niet zolang mn rijbewijs, naar kan me behoorlijk opfokken dan hoor....
    rijdt er verdikkie een bejaarde tante voor me, op een 80km weg... 50km!! En waar ze 50 mocht reedt ze 30.
    Er waren er een aantal voor me die in gingen halen, maar op zo’n 2baans weg vind ik dat doodeng. Gebeuren vaak zat dodelijke ongelukken door, dus ben er mMaar achter blijven hangen. Maar serieus; die moeten ze echt van de weg halen!!

Kleintjuh85 en baby90 vinden dit leuk.
  11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eens!

Wij zijn nou eenmaal de grootste bedreiger voor al het leven op aarde.

Zara75 en Katja77 vinden dit leuk.
  12. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Koopzondagen vind ik nergens voor nodig. Tegenwoordig kun je de hele week door van 8.00 tot 20.00/21.00 boodschappen doen. Tijd genoeg lijkt mij dus.

Evanesco, Mindy26, Liefje91 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ja graag alleen mensen met een iq boven de 130:rolleyes:

Nee natuurlijk bedoel ik dat niet. Ik bedoel mensen met het verstand van een kleuter. Wat mij betreft prima als ze seks hebben, maar zichzelf voortplanten lijkt mij nou niet het beste idee, met name voor het kindje.

kikker1, Ctje1987, Popidepi en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nou, mijn dochter heeft een laag IQ (verstandelijke beperking) en ik zal er zo goed als alles aan doen om te zorgen dat zij later geen kinderen krijgt. Ze zal er zelf niet (goed) voor kunnen zorgen zodat de opvoeding op de schouders van een ander (lees: onze schouders) terecht komt, waar wij echt niet op zitten te wachten, en ik denk dat je het als kind van verstandelijk beperkte ouders ook echt niet makkelijk zal hebben.

conejita, dds, Ctje1987 en 16 anderen vinden dit leuk.
  15. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Alleen op gelezen

Ik vind constant zeurende ouders verschrikkelijk
    Ik ben voor verplichte anticonceptie
    Veganisten vind ik zeer irritante mensen

Vast wel meer waar ik even niet op kom:roflmao:

conejita, Another, Popidepi en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #56 amdaa, 3 jun 2018
    Laatst bewerkt: 3 jun 2018
    Ik heb een nogal uitgesproken (en niet populaire) mening over de absolute eigendomsrechten voor mensen over dieren. Deze levende wezens worden gezien als objecten waar mensen mee mogen doen wat ze maar willen.

Het ergste vind ik dat uit naam van 'liefde voor huisdier'
    dieren opgesloten worden in huizen en kooien, hun dierlijke hormonen worden platgelegd, hun instict wordt onderdrukt, hun reproductieorganen uitgeschakeld, ze mogen geen vledsel op natuurlijke wijze vangen en eten enz enz

Totdat ze veranderen in passieve accessoires puur voor de plezier van de mens.
    Ik zou die mensen het liefst hetzelfde laten ondergaan en dan kijken hoe 'liefdevol' dat is.

dds, Nescio, fanona en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Niet leuk dat jullie dochter een verstandelijke beperking heeft. Maar wat goed dat jullie er al over nagedacht hebben en er zo instaan!

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ben ik het ook mee eens. Die hele rashonden/raspoezen beweging moet echt terug gefloten worden. Als dieren niet meer normaal kunnen ademen, eten, voortplanten, dan is dat gewoon dierenmishandeling en moet verboden worden.

19. Manque

Manque Niet meer actief

Hier hetzelfde...

20. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Inmiddels is ze 8 en maakt die verstandelijke beperking ons helemaal niks meer uit. Maar dingen als zelfstandig wonen, relaties en kinderen krijgen zijn wel dingen waar we nu al over nadenken ondanks haar nog jonge leeftijd.

Popidepi en Tuttebella vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina