Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dan moet je de context wel goed plaatsen. Wanneer ik het over tere zieltjes heb is dat in topics waarin iemand advies vraagt (over voeding, bepaalde schema's) en zodra je iets oppert dat de ts niet zint vallen ze daarover. Dat is echt wel van een heel andere categorie dan de voorbeelden hier.

2. Manque

Manque Niet meer actief

Nou, dat soort reacties zou ik ook niet accepteren als ik jou was. Beetje triest om iemand die iets zegt waar je aanstoot aan neemt, meteen geestesziek te noemen. Ook slecht voor het stigma van de GGZ overigens.

MyMiracle, Blijdorp en Paardenbloem vinden dit leuk.
  3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

4. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Nee, want handelingen vloeien voort uit gedachtes. Aan elke verkeerde handeling ligt een verkeerde gedachte ten grondslag.
    Je maakt me niet wijs dat:
    - ik niet jouw kind mag misbruiken,
    - ik wel mag denken dat ik jouw kind wil misbruiken.

En mocht je nou niet goed kunnen nadenken, of iets gaat per ongeluk verkeerd, dan heet dat ontoerekeningsvatbaar. Of doodslag ipv moord.

5. louan

louan Niet meer actief

#805 louan, 4 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2018
    En toch was er iemand die het niet fijn om vond om te lezen.

Ik kap er ook mee mn vingers doen echt pijn. Haha

paula1984 en Adrianna vinden dit leuk.
  6. Janna

Janna Fanatiek lid

Hee, dat is mijn handtekening! Hij blijft goed!

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik snap dat iemand zich door de IQ mening beledigt kan voelen.
    Het was ook niet mijn mening, maar iemand mag de mening toch wel hebben?

famofthree vindt dit leuk.
  8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113

Chocolat en lies276 vinden dit leuk.
  9. Adrianna

Ohnee ik ben wel van ‘wie de bal kaatst...’
    Dus wat dat betreft mag ik niet piepen en ik vind het ook niet erg hoor, maar blijkbaar wordt dat we weer door de beugel gezien.

10. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

En wat betreft meningen: daar ligt natuurlijk eenzelfde moraal aan ten grondslag.
    Net zoals jouw ouders hebben gezegd: "je mag niet stelen", hebben ze ook gezegd: "je mag niet zo maar zeggen dat die mevrouw dik en stom is, want dat is niet aardig."

En daar is geen wettelijke regel aan verbonden, maar algemene normen en waarden.
    Een ingebouwd gevoel van solidariteit.
    Zou wat zijn als iedereen over straat gaat schreeuwen: "zó wat ben jij dik! Rot toch op met je bakfiets! Val dood!"
    En weet je waarom we dat niet doen? Omdat dat pijn doet!!
    En de moraal is dat je andere mensen niet met opzet pijn mag doen.

En over het algemeen genomen kunnen mensen daarom heel goed hun mening voor zich houden. Mensen (de een beter dan de ander) kunnen heel goed bedenken: dit is niet aardig om te zeggen.

MyMiracle, Chocolat, jessy77 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Adrianna

Maar zo blijft er niks over.
    Als ik nu zeg dat ik paars de meest walgelijke kleur vind die er bestaat is er misschien wel iemand hier die haar opa/oma/moeder/kind heeft begraven met als thema paars, omdat dat de lievelingskleur was.

12. louan

louan Niet meer actief

Ff reageren nog anders zo onbeschoft :p.

Het gaat mij erom wat zo een opmerking met iemand kan doen. Ik vind het apart dat het één wel ongezout kan worden gezegd en het ander niet, of het nou maatschappelijk verantwoord is of niet. Wie bepaald wat je mag voelen bij zo een opmerking? Hier wordt gestrooid met trek het je niet persoonlijk aan.

Maar dan wordt er 1 of ander opmerking geplaatst wat ook gewoon echt niet kan en dan mogen mensen zich wel persoonlijk aangevallen voelen. Dus er wordt onderscheid gemaakt in welke mening mag en welke niet. En daar ben ik het niet mee eens. Niemand kan voor een ander bepalen hoe hij/zij zich moet voelen.

(Vingers doen nu echt pijn:$)

Manque, Adrianna en paula1984 vinden dit leuk.
  13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Als ze precies weten wat zn test inhoud natuurlijk.
    Een lager iq is niet per definitie gekoppeld aan een verstandelijke handicap.
    Mijn zoon scoort bijvoorbeeld op 1 onderdeel erg slecht. Het gemiddelde kelderde daardoor flink naar beneden. Dit onderdeel is 1 nog aan te leren en 2 nog volop in ontwikkeling. Hij zal ongetwijfeld een goede vader worden ooit. Maar gebaseerd op de mening van sommige hier zou dat verboden moeten worden?
    Ja dat vind ik kortzichtig.

Chocolat, Popidepi, pluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Adrianna

Ik snap je punt en daarom zei ik dus ook dat veel mensen aangaven dat ze het moeilijk vonden om hun mening te geven...ze zullen dat dus nooit openbaar schreeuwen.
    Maar hier werd erom gevraagd

15. Adrianna

Die mening deel ik met je, maar jij bent degene die weet hoe het echt zit.
    Een uit de lucht gegrepen mening stelt dan toch helemaal niks voor.
    Precies wat je zegt...’als ze precies weten wat zo’n test inhoudt’
    Blijkbaar weten ze het niet en is het hun mening gebaseerd op aannames, wat uiteindelijk ook gewoon een mening is natuurlijk.

suus1983 vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is veel te ver gezocht

Chocolat, Fuddey en suus1983 vinden dit leuk.
  17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Bij ons was het altijd zo dat je of paasmaandag werkte of de pinkstermaandag, beide maandagen vrij was er dus simpelweg niet bij.

18. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik krijg de indruk dat er heel wat mensen eigenlijk verschrikkelijke mensen zijn en we dat in het normale leven alleen niet doorhebben omdat zij zich druk maken of ze wel aardig gevonden worden.

MyMiracle, Fuddey en Paardenbloem vinden dit leuk.
  19. Adrianna

Eens maar het kan net zo kwetsend zijn als dat nu iemand tegen mij zegt ‘goh, wat ben jij dik!’

20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik ben het eens dat dat dan ook een mening is idd.
    Maar als je ergens geen verstand van heb, kun je beter of je mond houden of eerst jezelf verdiepen in een onderwerp ipv te gaan roeptoeteren.
    Of vraag de persoon in kwestie gewoon eens wat iets inhoud of waarom.

Chocolat, tuc, pluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina