Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik zeg ook niet dat je nooit je mening mag geven, maar bij voorkeur dus bij iemand die daar voor open staat, op een fatsoenlijke manier en onderbouwd.

En hoezo had betrekking op het stellig beweren dat iedereen een hekel aan bakfietsen heeft.

lies276 vindt dit leuk.
  2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nee, in principe niet. Maar er bestaan fatsoensnormen. Die liggen wel anders per persoon. Iemand dood wensen is voor mij ver voorbij die fatsoensnormen. Maar het is niet bij wet verboden ofzo (tenzij je echt gaat bedreigen maar dat zal wel niet). Je moet er alleen niet van staan te kijken als mensen je daarna niet zo leuk meer vinden want echt sympathiek is het niet. En de doodgewenste in kwestie zou zich behoorlijk gekwetst kunnen voelen en zich afvragen wat hij jou in hemelsnaam heeft aangedaan dat je hem (en zijn gezin) zowat het allerergste toewenst.

En zeggen dat je iets of iemand walgelijk vindt (om wat voor reden dan ook) is ook behoorlijk kwetsend maar dat vind ik wel wat anders dan iemand doodwensen. Als iemand mij walgelijk zou vinden zou ik dat makkelijker van me af kunnen zetten dan wanneer iemand me dood wenst. Voor dat laatste moet je iemand wel echt haten, lijkt me.

Chocolat vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ja en zo gaat het hier altijd op het forum. En dat weten jullie allemaal donders goed. En dat is mijn ongenuanceerde mening. :D

Another en lloorrtt vinden dit leuk.
  4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik snap niet wat kinderen met dit onderwerp te maken hebben.
    Of ben je er soms op uit om mij te kwetsen.
    In dat geval ben je dus even slecht ;)

5. louan

louan Niet meer actief

Ik denk dat je vooral als persoon bij jezelf moet nagaan wat voor een toegevoegde waarde een kwetsende mening heeft. Waarom zou je iemand bewust kwetsen. Betekent niet dat je maar je mond moet houden. Maar iemand die goed kan debatteren, kan een standpunt met alle respect duidelijk maken.

lies276 en suus1983 vinden dit leuk.
  6. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Haha inderdaad:D.

Ysabella vindt dit leuk.
  7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik vind het irritant als werkende ouders zeggen dat ik als thuismoeder maar 1 "baan" heb of zelfs helemaal geen baan heb en een profiteur ben van mijn man en vervolgens aangeven dat ze 2 (voltijd)banen hebben .1 op het werk en 1 als moeder. Dat klopt gewoon niet. De uren dat je buitenshuis aan het werk bent, heeft iemand anders jou kinderen onder zijn of haar hoede. Of dat nou opa/ oma is, kdv, bso of school. Jij moet op dat moment niks doen voor je kinderen. Dat start pas weer als je je kinderen op haald.
    En over het profiteur stuk. Hoeveel geld zou mijn man mij moeten betalen als ik gastouder was? Dat zou met zijn onregelmatige uren die buiten de reguliere opvangtijden vallen aardig in de kosten lopen. ( 6 uur smorgens beginnen of juist pas tussen 12 en 2 uur snachts ergens klaar zijn en dan heb ik het nog niet over de weekenden)

GailH90, masami, Kukido en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb al eens op jou geantwoord

9. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    HOE DURF JE?!:cry:

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee hoor haha het is niet zo hard.

Ysabella vindt dit leuk.
  11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

OK, ik heb zelf niet het idee dat ik een harde mening heb, maar ik zal er voortaan op letten. :thumup:

Ik vind trouwens wel dat het vaak gewoon van de algemene toon en de situatie afhangt of iets kwetsend of pesten is of niet. Dat hangt niet altijd zozeer van een bepaald persoon af, maar meer de manier waarop iets gebracht wordt.
    En sommigen zijn nou eenmaal aanweziger dan anderen...:roflmao:

Blijdorp en lies276 vinden dit leuk.
  12. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Ik heb ook geen voorbeelden en zei al misschien zit ik fout. Maarja, valt mij gewoon op dat het wel zo lijkt. Kan uiteraard ook aan mij liggen:o:.

13. Manque

Manque Niet meer actief

...misschien is het niet dezelfde humor? Ik moet zeggen dat ik @Whysteria écht erg grappig vind en dat ze een verfijnd gevoel voor humor heeft dat ik niet vaak bij anderen zie.

Maar als je denkt dat het werkelijk zo is dat opmerkingen van @Ysabella minder worden gewaardeerd omdat ze van haar afkomstig zijn, zou je dat kunnen uittesten. Maak in overleg met beheer een extra account aan en kijk of die wel grappig gevonden wordt. Nu is het alleen een soort onderbuikgevoel, maar misschien kun je de proef op de som nemen.

Whysteria, Nescio en paula1984 vinden dit leuk.
  14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dus... Nu wordt er gejankt door de mensen die er impopulaire meningen (Hee, zal ik je iets verklappen? Die zijn impopulair met een reden) uitbraken dat mensen die dingen niet graag horen? Want ze mogen dat zeggen? Wat een omgekeerde wereld.

Als je iets zegt dan moet je ook de gevolgen dragen: dat mensen dat niet leuk vinden.

Nellie4, Chocolat, Champetter en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat is een typisch voorbeeld van iedereen over één kan scheren en een vooroordeel. Zoiets kun je pas zeggen als je iedereen beneden de rivieren kent en dat kan niet. Ik vond de opmerking niet leuk omdat ik van mezelf weet dat ik niet simpel ben (zou mezelf eerder gecompliceerd noemen :D) maar omdat andere mensen blijkbaar denken te weten dat ik wel simpel ben. Wie is er dan dom bezig?

cowgirl80 vindt dit leuk.
  16. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Sommige zijn gewoon echt heel geniepig, vind ik. De ontvanger zal het ten alle tijden kwetstend vinden, terwijl iedereen op dat moment zou zeggen dat ze niet moet zeuren.

En als ik mijzelf dan even als voorbeeld neem, nee ik ben niet geniepig, ja ik zeg soms dingen die niet zo verpakt zijn als anderen dat zouden doen om een steek onder water te geven. En dan kunnen sommige mensen dat van mij hard vinden, maar wat ben ik blij dat ik het niet zo schijnheilig verpak. Zo dat was ook even een frustratie van mij. Of moest die naar het ergenis topic?:roflmao:

Another, lloorrtt en Tuttebella vinden dit leuk.
  17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    C'est le ton qui fait la musique. Misschien hebben die anderen dan net een andere toon, of zetten het wat genuanceerder neer?

Nellie4, Fuddey, lies276 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik denk idd dat het type humor wel afhankelijk is idd.
    En wat ik voor mezelf vind is dat dames als @Whysteria en @tuc hier ook al zolang zittende ik ze ondertussen wel "ken"
    Ben het met beide absoluut niet altijd eens maar de manier van schrijven en humor (zoals de foto van Zwitserse klederdracht zojuist) ja dat kan ik als persoon wel waarderen.

lies276 en Whysteria vinden dit leuk.
  19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Heel leuk idee, mijn manier van schrijven is zo overduidelijk dat dat dus niet gaat. :|

lloorrtt vindt dit leuk.
  20. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Wat ik daarmee wil zeggen -en waarom ik er kinderen bij betrek- is dat ik me afvraag bij dingen die ik zelf te ver vind gaan, wat zou ik er van vinden als mijn moeder/vader dit zou doen, of zou ik me schamen als mijn kind zou weten dat ik dat doe? En ja, ik zou me schamen als mijn kind zou weten dat ik op een (anoniem) forum iemand dood wens. En dat is gewoon een overweging die ik sinds ik moeder ben wel vaker maak.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat jij slecht bent.

Chocolat vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina