Mensen die ongevraagd hun mening rond lopen te spuiten zijn gelukkig dun gezaaid. Meestal komt een onderwerp er sprake, en dan reageer ik er bijvoorbeeld gewoon op. Of diegene open staat voor een andere zienswijze weet ik op zo'n moment niet, maar ik ben sowieso meestal niet degene die erover begint. Qua bakfietsen, elke bakfietsmoeder die ik hier in de stad spreek beaamt dat ze niet fijn fietsen. Ze zijn minder wendbaar, loodzwaar, moeilijk te parkeren, worden vaak gejat. Maar als je 2 of 3 kinderen hebt en geen auto dan is het praktisch. of als je een speelafspraakje mee wil nemen. Die mensen die klagen obver bakfietsen moeten zich maar voorstellemn dat er op dxe plek van 1 bakfietsmoeder ook 2 moeders met losse fietsen met overvolle fietstassen, of een auto had kunnen staan. Dat had weinig gescheeld qua ergernis, gok ik zo.
Ik vraag waarom je daar zo een sterke mening over hebt? Daarna de vraag of jij je prettiger voelt in kleding waar geen "man/vrouw" label aan is gehangen nav het kleding topic en nav jouw laatste bericht voel je je ook prettiger op een toilet waar geen man/vrouw bordje op hangt? Ik vermoed dat je wel een genderidentiteit hebt maar als dat niet zo is en jij gelukkig bent, helemaal prima! Genderfluid, dat vermoed ik een beetje nav je reacties over dit onderwerp en je kleding (plus reacties). Klopt mijn vermoeden?
High five! Helemaal mee eens. En ook die zwangerschapsfoto’s waren geen porum! Ze is een over het paard getilde madam.
Ik aan van die jurkjes met het accent net onder de borsten ipv de taille. En jumpsuits idd ook. Hoe irritant met naar de wc gaan, net mijn skibroek
Bij mijn dochters vind ik het nog wel leuk staan maar zelf zou ik het nooit dragen muv een fout feest Ik zie het ook zelden tot nooit in mijn nabije omgeving.
Ja vind ik er ook niet uitzien zo’n jurkje. Ik had er eens een voor op het strand maar ik voelde me net alsof ik 7 maanden zwanger was, echt niet fraai
Maar dat vind ik het gekke: iedereen ziet er dan uit alsof ze maanden zwanger zijn, hoe slank ze ook zijn...??
Ja het maakt idd niet uit of je nu slank of iets voller bent maar het past gewoon niet op de een of ander manier, gewoon een raar model
Ik draag een dergelijk model ook prima. Sommigen zitten heel mooi. Het ligt aan je figuur en aan het jurkje.
Ik ben niet genderfluïde. Ik identificeer mezelf als vrouw en heb een kind gebaard, dus ook qua geslachtskenmerken lijkt dat in de lijn der verwachtingen te zijn. Waar mijn sterke gevoelens over dit onderwerp vandaan komen, ga ik nu niet nader toelichten. Maar ze zijn er en ik voel me prettiger in een maatschappij die is ingericht op een genderspectrum, in plaats van genderbinairiteit. Edit// Wat betreft die laatste zin: of ik me er prettig in voel of niet heeft vooral te maken met wat mij betreft ethisch juist is. Zoals ik het ook belangrijk vindt dat vrouwen abortus kunnen plegen (ook al zou ik dat hoogst waarschijnlijk niet doen) en dat mensen ook hun impopulaire mening kunnen verkondigen, hun geloof kunnen belijden (ook al geloof ikzelf niet) etc etc.
Bedankt voor je uitleg, ik wou het niet zomaar wegklikken. Alleen ik lig momenteel hondsberoerd op bed dus even geen puf om inhoudelijk te reageren.
Bedankt voor je uitleg, ik wou het niet zomaar wegklikken. Alleen ik lig momenteel hondsberoerd op bed dus even geen puf om inhoudelijk te reageren.
Dan ben je dus niet met je werk bezig. Als ik zou werken zou ik alleen in geval van nood beschikbaar zijn. Dingen voor ze regelen of vragen stellen doen ze maar als ik ze kom ophalen en anders via diegene die oppast of via mij man. Die ze ook niet gaan lastig vallen op het werk. Werk is werk en de werkgevers tijd verdoen omdat je bezig bent voor je kind vind ik tenzij in je pauze een no-go.
Ik denk eerlijk gezegd dat verreweg de meeste mensen helemaal niet vinden dat mensen met een andere genderidentiteit zich moeten aanpassen aan de meerderheid en juist vooral moeten zijn wie ze zijn, MAAR dat er wel een een sterke weerstand bestaat tegen geluiden of signalen dat de meerderheid zich dan juist wel moet aanpassen aan die kleine minderheid (beste reizigers, genderneutrale kinderkleding, genderneutrale toiletten, enzv). Prima als je je anders voelt dan ‘het gemiddelde’, en alle vrijheid om te leven zoals je wilt, maar verwacht niet dat ‘het gemiddelde’ opeens anders gedefinieerd wordt, want dat klopt feitelijk nu eenmaal niet. De meeste mensen worden geboren als man of vrouw en voelen zich ook zo. Helemaal prima als dat voor iemand anders is, maar ga niet een soort fictie creëren dat gender vooral een keuze is.