Tot op zekere hoogte mee eens... Ik vind dat er zeker consequenties moeten zijn voor ouders die hun kinderen niet laten vaccineren, maar niet de door jou genoemde consequentie. Ik denk namelijk dat je de echte fanatiekelingen er met deze maatregel niet van kunt weerhouden om hun kinderen ongevaccineerd te laten en door hen ook nog eens financiële ondersteuning te ontzeggen kunnen de kinderen daar dus dubbelop de dupe van worden. Ik vind dat de overheid een zorgplicht houdt over kinderen, hoe stupide hun ouders ook zijn. Of juist voorál wanneer de ouders zeer onverstandige beslissingen nemen.
Eentje van mij: De privacy wet is zó overdreven, hierdoor gaan we veel mooie en leuke momenten van onze kinderen missen. Ik wel tenminste... omdat foto's niet meer gedeeld mogen worden... Net zoals ik het overdreven vind hoe moeilijk sommigen (velen) doen over foto's van hun kind online. Zolang een willekeurige voorbijganger mijn kind op het schoolplein kan zien of buiten kan zien spelen etc en ook een foto van hen kan maken voor zichzelf - zie ik niet in wat die foto van mijn kind online uitmaakt (en dan heb ik het niet over foto's van mijn kinderen in prive situatie -badkamer, kleedhokje, toilet etc) -tijdens sport, schoolactiviteiten etc .
Dat dacht ik dus ook. Dan doe je dus dat de Mac een tussendoortje is. Nou nee dan maar als avondeten, zeker omdat het bij ons maar zelden voorkomt.
Ik denk ook inderdaad niet dat je de echte die-hard-anti-vaxxers hiermee bereikt, die emigreren zelfs als het moet, maar je bereikt hiermee wel de hele grote groep ik-heb-iets-op-fb-gelezen-en-nu-vertrouw-ik-de-overheid-niet-meer-anti-vaxxers. Hiermee zal de vaccinatiegraad in elk geval hoog genoeg blijven.
Rokers die klagen dat ze te weinig geld hebben om fatsoenlijk te leven. Daar snap ik nou helemaal niks van! Stop met roken en je houdt bakken met geld over. Natuurlijk afhankelijk van hoeveel diegene rookt. En inderdaad: het niet laten vaccineren van je kind. Laat daar een consequentie tegenover staan. Ouders die hun kind als prinsje en prinsesje behandelen, in een bubbel laten leven en zelf niks laten ontdekken. Helicoperouders! Hahah
En nog een riskante om neer te zetten, ik vind eigenlijk dat mensen die uit principe geen orgaandonor willen zijn, zelf ook geen recht hebben op organen als ze ziek worden en iets nodig hebben. Organen willen ontvangen= als donor laten registreren. Wel met de nadruk op WILLEN, voor mensen die dat niet kunnen of mogen geldt dat natuurlijk niet. Ik loop vaak tegen een muur van onbegrip op als ik dit zeg dus dat doe ik ook eigenlijk nooit meer.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat dit het geval zou zijn maar ik vind dat je het niet zo kunt zeggen. Maar gelukkig heb je inderdaad geen moordneigingen.
Ik ben het wel met je eens, al moet ik zeggen mijn opa, van 81 jaar rijd geweldig. Echt super is een vlotte rijder, let goed op en beseft ook echt dat hij onderdeel uitmaakt van het verkeer. Mijn oma, rijd geen meter meer is ook echt beter. En mijn moeder was een gevaar op de weg, zij heeft zelf besloten niet meer te rijden, maar ik zie er ook vele die echt nog de weg op gaan, van de week werd mijn dochter in een 30 km zone bijna van de fiets gereden door een auto die aankwam scheuren met dik 60 en een mobiel achter het stuur op de verkeerde weghelft rijdend. Ik heb deze dame helemaal verrot gescholden ja sorry ik reed wat hard en moest even op mijn mobiel kijken was haar excuus nou die mogen er ook af van mij.
Ik kan helaas niet altijd binnen de lijntjes kleuren. Ik ga ook niet de post aanpassen of iets rechtbreien...
Zo te lezen mijn meest gehate mening: ik zou mijn kinderen niet laten vaccineren. Slacht me maar af nu. Ik ben niet uit op een discussie trouwens, loop dit ook nooit rond te bazuinen en hoef ook geen anderen te overtuigen, maar aangezien sommige van jullie zo uitgesproken zijn kan ik moeilijk mijn mening voor me houden
Of juist niet, iedereen is gewoon zijn eigen gal aan het spuien, er wordt amper gereageerd op anderen haha
Dit kan echt dikke ruzie worden maar ik vind het eigenlijk wel heel leuk dat iedereen zijn mening kan roepen hier. Het zou jammer zijn als mensen er toch om veroordeeld worden. Ik denk maar zo: op een forum met zoveel leden weet je gewoon dat er heel veel zijn met wie je het absoluut oneens bent over veel onderwerpen. Dus dat is dan maar zo, we kunnen nog wel normaal tegen elkaar blijven doen denk ik .
Ik wordt er gek van dat je mening moet verantwoorden en of moet aanpassen om niet al die tedere popjes te kwetsen. JAK, leer er mee leven dat niet iedereen het met elkaar eens MOET zijn. De hele "ik ben een betere moeder omdat" discussies en WIE boeit het nou wat de buurvrouw over mijn niet gestreken, alle kleuren in 1 wasmachine en niet matchende kinder kleding vind.