Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

zoals ik het lees zitten jullie nog in de onderzoeken (eindoverleg) is er nog geen echt duidelijk plan etc. Hoe kun je dan zeggen dat het nog niets doet? Je bent toch nog bezig? Zo lees ik dit stukje tenminste.

En ja, dat knokken herken ik, al merk ik dat na bijna 22 jaar voor hem knokken het me soms wel eens te veel wordt hoor. Pas weer een half jaar hele toestanden gehad met hem en dat kost me enórm veel energie (en bergen vakantieuren )

Daar lijdt de rest van het gezin ook onder, want ik ben dan moe en gestressed wat echt niet altijd heel fijn is omdat ik dat op de anderen afreageer :cry::(

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    #1302 Adje, 5 jun 2018
    Laatst bewerkt: 5 jun 2018
    Bij ons was het ook al voor een officiële diagnose vrij duidelijk. En toen was het toch een soort van opluchting dat de diagnose er uit kwam. Niet omdat we zo blij zijn dat er iets is met ons kind, maar omdat we nu weten waar een groot deel van haar gedrag vandaan komt en daar wat mee kunnen. Het opent uiteindelijk toch wel wat deuren mbt begeleiding en/of medicatie.

Luuz en Ffion vinden dit leuk.
  3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Je bent niet de enige, ik heb ook nog een paar impopulaire meningen. Mijn mening is dat:
    - oorlog vaak ontstaat vanuit geloof en ik daarom niet geloof dat God goed is;
    - de wereld beter zou worden als we allemaal veganistisch zouden worden, maar dat we daar te gemakzuchtig voor zijn (ja, ik ook);
    - pedofielen kunnen niks doen aan hun geaardheid, pedoseksuelen moeten (chemisch) gecastreerd worden https://stopitnow.nl/wat-is-pedofilie/;
    - it takes a village to raise a child en we onze villages kwijt zijn;
    - zwarte Piet afgeschaft moet worden;
    - als je als ouders allebei 40(+) uur per week werkt je te weinig meemaakt van je kind;
    - het motto "je moedergevoel volgen" ongeveer 50% van de tijd fout is;
    - je rekening moet houden met je buren mbt overlast (geluid/geur etc);
    - alle forumleden evenveel mogen zeggen, maar sommige doen dat uitgesprokener en vallen daardoor meer op;
    - @Adrianna voor niks werd aangevallen op haar opmerking, want het was duidelijk geen serieuze doodswens, maar ben wel benieuwd waarom je 'm niet leuk vindt.

Ik heb er denk ik nog 100 maar houd het ff hierbij.

Zara75, Kipsate, Adrianna en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Treez

Treez Niet meer actief

Mag ik jou vragen waarom je het dan zelf ook doet? Jouw opmerking richting ouders die moeilijk kinderen kunnen krijgen en kiezen voor drie dagen kdv is heel erg pijnlijk voor sommigen. Ik neem aan dat je dat ook weet voordat je dat verstuurt en toch stuur je het. Ik vraag mij dan af wat je motivatie is? Ik pik nu jouw reactie eruit, maar ik heb het nog een aantal keer van anderen gelezen. Ik ben oprecht benieuwd waarom je iemand bewust pijn zou willen doen? Ik bedoel dit overigens niet als een aanval, maar ik ben nieuwsgierig waarom iemand hier dan toch voor kiest en welk voordeel het jou dan oplevert? Ik merk dat ik heel veel moeite heb om dit gedrag te begrijpen.

Riverdale87, Ansji, jessy77 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Niet meer actief

heel sneu :(

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb ook nooit gezegd dat je alles maar mag zeggen ;):roflmao: Ik ben echt geen slechtere moeder dan jij omdat ik het anders doe. En met zo'n woord als belachelijk insinueer je dat wel. Natuurlijk vat iemand dat dan persoonlijk op.
    En ik snoer je dan toch niet de mond? Jij mag het fijn vinden om lekker thuis te zijn hoor. Mijn onpopulaire mening is dan in deze waarom dat bijna altijd geldt voor vrouwen en niet voor mannen? Waarom werken jullie niet allebei parttime?

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Het is het 3e eindoverwinning in 2 jaar. Elk jaar hebben we 1 tussentijds met alle partijen en 1 groot eind overleg.
    Nieuwe juf erbij 2 ib ers oude juf de psycholoog van de schoolorganisatie en wij.
    Onderzoeken zijn al jaren aan de gang. Hij geeft officiële diagnose ass sinds half vorig jaar. En 1 op 1 begeleiding in de groep. Het is niet genoeg.
    En volgend jaar is er blijkbaar nog maar ruimte voor 1 uur per dag van die begeleiding.
    Hij moet starten in groep 3.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

weet je wat ik met name grappig vind? Ik ben het vaak in de andere topics met je eens, maar met je bovenstaande rij ben ik het met heel veel niet eens :roflmao: Probeer eens die andere 100? Misschien vind ik je dan weer terug.:thumup:

Beertje8, Chocolat, DastyQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Dan is er altijd iemand thuis....maar ben je nooit als gezin thuis. Dan kies ik voor aantal uurtjes kdv en tijd als gezin samen. En daarbij moet het ook financieel nog kunnen om beide partime te werken. Ik begrijp niet zo goed waarom het zo slecht zou zijn om kinderen naar een kdv te brengen. Vanaf 4 jaar gaan ze full time naar school. Dat is toch ook geen probleem. Wij hebben het zo geregeld dat ze maar een paar uurtjes per week gaan. Dat vind ik fijn. In sommige gezinnen gaan kinderen meer dagen. Ook prima toch. Zolang er genoeg liefde en aandacht is is er roch niks mis mee..

Kleintjuh85, Strijkkraal en Liekje81 vinden dit leuk.
  10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zoom even uit. Hoe leer jij je kinderen communiceren? Wat verwacht je van hen qua fatsoen? Waarom zou je jezelf dan niet aan diezelfde regels houden?

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Jij (En meer hier) legt de nadruk zo op "mag niet". Er is hier niemand die zegt dat je woorden als "belachelijk" niet MAG gebruiken. Maar waarom zou je dat WILLEN als je weet dat je daarmee mensen tegen de schenen schopt? Ik begrijp dat echt niet, waarom niet zo formuleren dat je je punt overbrengt zónder neerbuigend of kwetsend over te komen? Dat is toch helemaal niet zo moeilijk?
    Daarbij komt dat wanneer je je punt dik aanzet door dat soort woorden te gebruiken (belachelijk, walgelijk, dom, profiteurs etc.) je over het algemeen al minder serieus genomen wordt door mensen en gaat dat wat je eigenlijk wil zeggen verloren doordat mensen zich aangevallen voelen. Je zit jezelf daar eigenlijk mee in de weg.

Ctje1987, Nescio, Treez en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

#1312 Lieke1989, 5 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2018
    Op dit moment hebben we hiervoor gekozen omdat mijn man een baan kon vinden tijdens de crisis na 6 maanden werkeloos te zijn en een paar 100 solicitaties verder en we al blij waren dat er weer geld binnen kwam terwijl ik hoogzwanger was van de eerste en wij er nu tevreden over de verdeling zijn. Net zoals vrienden tevreden zijn over de verdeling zij fultime werken en hij thuis. Verder comleet mee eens dat er vaker naar gekeken mag worden naar meer vaders thuis al dan niet parttime.

Blijdorp en Liekje81 vinden dit leuk.
  13. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Juist!! Precies dit.
    Morgen gaat mijn jongste dochter van 2,5 maand oud oefenen op het kinderdagverblijf. Er zullen hier vast en zeker ook meningen over zijn dat het erg vroeg is om zo’n klein hummeltje weg te brengen. Vanaf volgende week ga ik weer 3,5 dag per week werken. Jazekers, jullie lezen het goed!! 28 uur per week. Onze kinderen gaan gemiddeld 2,5 dag per week naar de opvang. De ene week wat meer dan de andere week. Ben ik nu een slechte moeder? Ik vind van niet. Ik ben gelukkig als ik werk,en wordt juist ongelukkig van het thuis zitten. Ik kies er dus voor dat mijn kinderen een blije en gelukkige moeder hebben.

Chocolat, Tuttebella, jessy77 en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. mamabri

mamabri Niet meer actief

pff, dat is heel lastig inderdaad. Een uur is echt heel weinig.

15. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Hahaha ze zijn niet voor niks impopulair ;)

Maareh nog een paar dan, misschien zit hier wel iets tussen:
    - dik zijn is vaak eigen schuld net als dun zijn;
    - mannen en vrouwen zijn niet gelijk;
    - ik snap dat werkgevers liever een man aannemen in een bepaalde leeftijdscategorie;
    - vrouwen zijn betere leidinggevenden;
    - ik ben voor een basisinkomen;
    - studiefinanciering moet weer ingesteld worden;
    - PVV en DENK menen niet wat ze roepen, maar trekken wel lekker veel aandacht;
    - Israël is een kunstmatige staat en moet de oorlog met Palestijnen staken.

Kipsate, Riene, Tuttebella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik werk er zelfs 34 :roflmao: Maar vriend is vrij op maandag, dus dat scheelt weer, haha. We hebben maar 2 dagen kdv nodig.

Kleintjuh85, Blijdorp en Pluk11 vinden dit leuk.
  17. Treez

Treez Niet meer actief

Ik wilde ook nog even reageren op de opmerking van @Adrianna In mijn studententijd was dit een veel gebruikte opmerking ‘die en die mag dood’. Het was (en ik snap in vele ogen misplaatst) een uitdrukking en had werkelijk niks te maken met iemand doodwensen. Het was synoniem voor het feit dat je iemand echt niet mocht. Ik snap best dat heel veel erover vallen, maar ik heb hier meningen gelezen die ik vele malen kwetsender vind.

Kipsate, Adrianna, Ffion en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mmmhhh behalve die laatste ben ik het volledig met je eens.
    Pff zo blijft er ook geen ruimte voor discussie :D

Chocolat en Blijdorp vinden dit leuk.
  19. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Ik ben nu echt oprecht nieuwsgierig waarom sommige leden vinden dat het dan zo slecht is om je kind naar het kdv te brengen.

Kleintjuh85 en Riverdale87 vinden dit leuk.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    #1320 Ysabella, 5 jun 2018
    Laatst bewerkt: 5 jun 2018
    Dat wilde ik ook, toen ik op een gegeven moment zag dat ik dat niet gedaan had, maar kon mijn bericht niet meer aanpassen.

Ik dacht dat je wel tegen deze humor kon. Blijkbaar verkeerd ingeschat. :thumup: Jammer.

lloorrtt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina