Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar zoals ik al eerder postte in dit topic is dat vaak niet de reden, maar het excuus wat gegeven word. Zoals ik al zei; nu valt de VS landen aan onder het mom van 'vrijheid en democratie' verspreiden. Betekend dat dan dat er iets mis is met vrijheid en democratie? Nee. Het is gewoon een slap excuus om je duistere motieven mee goed te praten. En dat is in de naam van God dus ook.

Lenaroos, lies276, cowgirl80 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Eens, voor sommigen. Voor velen toch ook echt een grond. Kruistochten schetsen bijvoorbeeld een heel ander beeld. Net als jihad trouwens.

Daarnaast is het niet alleen oorlog. Discriminatie van bijvoorbeeld homoseksuelen is ook iets.

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik denk dat de neiging tot geweld, egoïsme, het uitsluiten van mensen die 'anders' zijn, gewoon iets is wat in ons mensen zit. En daarom ook overal op de wereld voor komt. Ook in landen waar ze andere dingen geloven, niet geloven, of in heilige bomen geloven ipv goden etc.

Aan de kruistochten lagen ook heel andere motieven ten grondslag dan religieuze, en voor de jihad geld dat ook. Homoseksuelen worden in Rusland ook vervolgd, terwijl het communisme in principe anti-religieus is. Dus denk dat het gewoon allemaal niet zo zwart-wit is als dat religie de bron van het kwaad en alle oorlogen is. En op plekken waar geen religie is, zoals bijv Noord-Korea gebeuren ook weer verschrikkelijke dingen, alleen dan weer voor een andere hoogdravende reden.

Nataly1972, Treez en lies276 vinden dit leuk.
  4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zowel kruistochten als isis zijn gericht op het veroveren van territorium en 'colonisatie' van andere volkeren. Geloof wordt hierin gebruikt als excuus/motivatie, maar is nooit het daadwerkelijke doel geweest.

Kruistochten hebben geleid tot de grootste bezettingen rond de wereld. Alsof ze 'in naam van God' Britse koninkrijk moesten uitbreiden..

En de huidige terreuraanslagen worden 9/10keer gepleegd door kansloze jongeren die makkelijk te porren zijn voor zinloos geweld. Die jongens waren meestal absoluut niet zwaar gelovig oid. Anderen rollen vanuit dezelfde achtergrond in drugs- en criminaliteitsbendes

lies276 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. Blijdorp

I
    Ik zeg ook nergens dat religie de bron van alle kwaad is. Geloof net als jij dat het voornamelijk uit mensen zelf voortkomt. Alleen ga ik niet ontkennen dat ook heel wat gruwelijkheden uit naam van een god gepleegd worden. Zolang mensen dat doen, wil ik dus niet in die god geloven, welke dat dan ook is.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  6. Blijdorp

Ja, maar zoals ik tegen iMoeder ook al zeg. Zo lang mensen beweren het in naam van een god te doen en basis ervoor vinden in hun heilige teksten wil ik niet in die god geloven. Ik zeg nergens dat sommigen/de meesten geen andere reden hebben.

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat begrijp ik, mee eens

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja ik vind dat dus omgekeerd. Net alsof het over mij als moeder iets zou zeggen, wanneer mijn kind allemaal dingen doet, waarvan ik hem geleerd heb dat dat fout is.

Ik bedoel 'die god', welke is dat dan?

Overigens voor mensen die het een interessant onderwerp vinden, wil ik graag dit boek aanraden. Echt heel veel inzicht geeft het. En veel dingen die ik niet wist. Ik ben sowieso een fan van Karen Armstron.

lies276 vindt dit leuk.
  9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Hier valt de psz ook onder de kdv regeling maar mijn dochter gaat vanaf volgende maand wel gewoon naar de psz ondanks dat ik tbm ben.

10. Blijdorp

Maar het punt is dus dat in heilige teksten niet alleen wordt geleerd dat zulke dingen fout zijn. In sommige teksten wordt geweld en discriminatie wel degelijk goed gekeurd (ken de teksten niet uit mijn hoofd oid dus kan geen citaat bieden) en dat is (ga ik vanuit) toch anders dan jij als moeder aanleert.

Die god is de god waarin mensen geloven en die ze ge/misbruiken als verantwoording voor hun daden. Het zegt voor mij niet dat een god goed of slecht is. Maar het is mijn god niet als daarover getwijfeld kan worden.

Boek lijkt me interessant.

11. rums

rums Niet meer actief

#1551 rums, 5 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2018
    - dat ik het niet inenten van je kind echt dom vind.

- dat de ziektewet hier in nederland drastisch verkort moet worden.

- en dat mensen die bijvoorbeeld iemand overvallen en 1 niet gepakt word dat degene die gepakt is de straf van de andere erbij moet krijgen.
    Prima als je je handlanger niet wilt verlinken maar dan krijg je zijn straf erbij

nijn37, laurazoey en Blijdorp vinden dit leuk.
  12. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mensen die zijn ontworpen door een God....:rolleyes:

Lieke1989 vindt dit leuk.
  13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat heeft Amsterdam zelf geregeld, dat in de stad *alle* kinderen, arm en rijk, er een paar dagdelen gratis heen kunnen :) (was een leuke verrassing voor ons vorig jaar, omdat we voorheen altijd de hoofdprijs betaalden omdat ik niet werkte).

DastyQueen, Zonnestralen en Blijdorp vinden dit leuk.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.234
    28.228
    113
    Wat dacht je van gruwelijke ziektes? Ik kan daardoor moeilijk/niet geloven in een liefdevolle God.

Riverdale87, puzzelstukje en Blijdorp vinden dit leuk.
  15. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    #1555 Another, 5 jun 2018
    Laatst bewerkt: 5 jun 2018

Hahaha. Dit heb ik ook gedacht toen ik een paar meningen hier las. :roflmao: (niet zo zeer om de meningen zelf :rolleyes:)

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Klopt en toen wij nog allemaal dachten dat de aarde plat was, zei de bijbel al dat hij rond was, dus hoezo hebben geloof en wetenschap niks met elkaar te maken. En nu weerspreken we misschien wel meer dingen die in de bijbel staan (en maken we het belachelijk) en komen we er later met onze wetenschap achter dat wij ernaast zaten.

17. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Daar wist ik niets vanaf! Ik hou elke dag een beetje meer van Amsterdam.

18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Weet je het zeker? want je zou ze daarna nooit naar het kdv kunnen brengen :rolleyes:;)

Riverdale87 vindt dit leuk.
  19. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik ben ook tbm. En ik betaal ontzettend veel voor 1 ochtend psz. Ze blijft er ook op omdat ze het zo fantastisch leuk vind. En echt ik ben geen rascist, maar de buitenlandse kindjes die bij mijn dochter op de groep zitten hebben vve. En mogen dus op kosten van de gemeente 3!!! Ochtenden naar de peuterspeelzaal. Ik vind het jammer dat je kind dus een taal achterstand moet hebben om zo op de psz vergoedingen te krijgen.
    En dan zegt de leidster tegen me tijdens een gesprek, wij zijn zo blij met kindjes als L. Die hebben we echt nodig in de groep om dingen uit te leggen en goed te verwoorden naar de andere kinderen die nog veel moeten leren. En dit vind ik erg jammer, mijn dochter gaat voor haar plezier en voor het leren naar de peuterspeelzaal en niet om ‘voorbeeld’ te zijn voor andere kinderen...

20. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Is dat altijd nodig dan? :rolleyes:

Deel Deze Pagina