Onpopulaire meningen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebella, 3 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

Oke... deze Limburger geeft je helemaal gelijk, heb zelf echt een hekel aan zo’n mensen, en idd hier om me heen stikt ‘t ervan, reden dat ik graag alleen ben en vrij introvert ben, kan dr verhalen van vertellen echt ... ik woon heerlijk hier hoor... maar ik geef je als Limburger wel gelijk

2. Pluk11

Pluk11 Actief lid

1 aug 2014
    206
    243
    43
    Voor mij geld eigenlijk beide. Ik zou best iets minder kunnen werken (werk nu 28u). Dan kunnen we wat minder sparen en wat minder leuke dingen doen. Stoppen gaat niet want ik verdien alsnog meer dan mn partner. Al zou ik niet hoeven werken voor het geld zou ik nog niet stoppen. Ik heb opleidingen gevolgd om dit werk te doen en ik blijf me ontwikkelen. Ik zou het zonde vinden om dat allemaal aan de kant te gooien. En ik zou zelf tegen de muren omhoog lopen als ik elke dag thuis was. De peuter pubertijd van mijn zoon kan ik veel beter aan als ik soms ook even weg kan. Dat men kiest voor tbm kan ik me dat ook voorstellen. Het zou alleen echt niks voor mij zijn.

paula1984 vindt dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Want?

4. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.163
    3.806
    113
    Ik heb niet alles bijgelezen over de geloofsdiscussie, maar als het gaat over of geloof een keuze is dan heb ik ooit een heel interessant artikel gelezen (kan het natuurlijk nooit meer terugvinden, echt al jaren geleden...) over dat er ergens in je genen lijkt te zitten of je in God gelooft of niet. Dan zou je eigenlijk vier opties krijgen:

1. Je hebt niet het 'religieuze gen' (het zal ongetwijfeld gecompliceerder zijn dan dat, maar enfin) en je bent seculair/atheïstisch/agnostisch opgevoed --> je gelooft niet
    2. Je hebt wel het religieuze gen en bent gelovig opgevoed --> je gelooft wel en bent ook religieus (in de zin van dat je deel uitmaakt van een religieuze gemeenschap)
    3. Je hebt niet het religieuze gen maar bent wel gelovig opgevoed --> hangt natuurlijk van de samenleving af, maar ofwel je gelooft niet, ofwel je maakt wel deel uit van de religieuze gemeenschap omdat je nu eenmaal zo bent opgevoed, maar zonder dat je echt actief in God gelooft/spiritueel bent
    4. Je hebt wel het religieuze gen maar bent niet gelovig opgevoed --> je gelooft wel maar bent niet religieus (tenzij je je later alsnog aansluit bij een kerk).

En dan natuurlijk nog álle opties die daartussen liggen, uiteraard. Dat zou wel maken dat of je gelooft/religieus bent of niet, niet echt een keuze is, maar dat het besloten ligt in je genen en opvoeding. Maar dat geldt eigenlijk voor alles. Ik vind het zelf een prettige theorie omdat het zou verklaren waarom ik mijn hele leven lang al wel in God gelooft terwijl mijn zusje overtuigd atheïstisch is, terwijl we allebei dezelfde seculiere opvoeding gehad hebben. Natuurlijk is het aan jou de keus wat je met je geloof dóét, maar óf je gelooft, is volgens mij geen keuze.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ben ik niet met je eens, een afspraak is een afspraak! Je spreekt met je baas af dat je op een bepaalde tijd begint dus ben je er, je spreekt met de school van je kinderen af dat ze er op een bepaalde tijd zijn dus horen ze er te zijn.
    Maar ook bij de voetbal of welke sport dan ook maak je een afspraak om op een bepaalde tijd te trainen dus ook daar hoor je dan te zijn! De trainer komt ook niet voor jan doedel op die tijd opdraven. daar mag je naar mijn idee best rekening mee houden.
    Mijn broer vind het geen probleem op op een afspraak met mij of andere familie te laat te komen, en dan heb ik het niet over 5 minuten, hij zegt dan doodleuk "ach jullie zijn familie" :eek:
    Ik trek dat echt niet!!! En ik geef mijn dochter graag mee dat je je aan je afspraken hoort te houden.

Pipo30, Chocolat, pluk en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Na 6wkn zomervakantie snák ik naar het starten van de scholen hoor :D

7. Triangel

Triangel Niet meer actief

Hier niet. Ik ben lang tbm geweest, maar het was op een gegeven moment te krap, financieel gezien. Toen gaan werken en man, wat bevalt me dat goed. Maar het is nog steeds geen enorme vetpot verder hoor. Ik werk 16 uur en verdien minimumloon. En de lasten zijn gestegen, want tweede auto en kdv kosten. Natuurlijk houden we er wel iets aan over, maar het doet me vooral heel erg goed om aan de slag te zijn. Maar werken doe ik absoluut niet voor een tweede of derde vakantie naar één of ander luxe resort, want een gewone simpele vakantie zit er al jaren niet in en ook dit jaar niet.
    Vind ik echt absoluut niet. Ik ben dus tbm geweest, toen mijn jongste twee werden geboren, had ik drie kids onder de 2 jaar, dat is natuurlijk ook wel een wat zeldzamere situatie want de meeste mensen krijgen dat niet zo snel voor elkaar, maar man, ik was en ben na een hele dag thuis met de kinderen af en toe compleet afgedraaid.

paula1984 vindt dit leuk.
  8. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ben ik mee eens. Ik vind het zelf heel vervelend om te laat te komen, omdat ik daarmee het gevoel kan geven aan mensen dat ik ze niet belangrijk vind. Zelf vind ik het ook prettig als mensen op tijd komen.

puzzelstukje en huggybird vinden dit leuk.
  9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik niet :D vind het heerlijk wakker te worden zonder wekker haha.

Ik ben tbm. En ik vind het heerlijk. Financieel kan het ook. Ik heb een eigen zaak vanuit huis en de tijden deel ik zelf in. Ik werk dus vaak s avonds. En ik zou niet anders willen.

Tot 2 jaar geleden werkte is zo’n 24 uur buitenshuis, maar met 3 kinderen en een man die er niet is doordeweeks redde ik het niet. Of tenminste, ik redde het wel, maar ik was doodop na een dag werken (horeca) en dan moest het huishouden ook nog gebeuren. Aan het eind van de week kwam mijn man thuis en was een hele dag bezig met het huishouden. Toen kwam de beslissing om te stoppen en ik voelde me gelijk 10 kilo lichter.

Mijn impopulaire mening van vandaag; ik vind de discussie tussen werkende moeders en tbm stom.

famofthree, Chocolat, kleinepien en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    O ja. Als tbm heb ik nog steeds verplichtingen. De oudste traint 2x per week en zwemt op zaterdag een wedstrijd. Twee van de drie gaan naar school en de middelste danst 1x per week.

En ze moeten toch echt op tijd komen. Niet alleen op school, maar ook op de trainingen. Ik wil ze niet leren dat te laat komen altijd maar kan. Je maakt een afspraak en daar hou je je aan. En natuurlijk kan het voorkomen dat je eens te laat bent en daar valt niemand over. Maar structureel te laat komen vind ik absoluut geen optie. Al helemaal niet omdat ik toevallig tbm ben en dus geen verplichtingen heb.

Nu gaat hier alles op tijd ivm de oudste. Die vaart daar het beste bij. We hebben zoveel mogelijk structuur in huis ivm vermoeden van adhd. Om 6.45 gaat zijn wekker en om 7.00 uur is het ontbijten. Als hij om 6.30 wakker wordt, ontbijt hij alsnog om 7.00 uur pas. Dat is de afspraak en daar doet hij het beste op

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dat snap ik ook wel. Natuurlijk moeten de kinderen dan ook op tijd op school zijn. Het ging mij erom dat er gezegd wordt dat te laat op je werk komen veel erger is dan op de voetbal training etc. En natuurlijk is dat ook eigenlijk wel zo, al is er natuurlijk ook wel weer wat voor te zeggen als je kindje op hoog niveau speelt, maar icm uitspraken over tbm's die aan vakantie toe zijn vind ik het behoorlijk denigrerend. De tbm heeft net als ieder ander zich gewoon aan afspraken en tijden te houden al loop ik natuurlijk geen risico op ontslag. Ik heb zelf altijd met plezier gewerkt tot we ontdekten dat het voor de jongste beter was dat ik thuis zou blijven anders was ik niet gestopt. Iedereen doet wat voor hun werkt, of dat nou beide fulltime/ parttime werken is of dat er 1 van de 2 thuis blijft.

maliro en Blijdorp vinden dit leuk.
  12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ben ook opgevoed met afspraak is afspraak en tijd is tijd. Ik kan er dus ook heel slecht tegen als afspraken niet nagekomen worden of verandert en het te laat komen. 1 van de weinige dingen waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja hoor, ben ik met je eens. En ook eens wat betreft te laat komen op voetbaltraining. De oudste speelt op redelijk niveau en te laat komen kan echt niet haha.

Sterker nog, denk dat ik liever te laat op school kom, dat is bij onze school op de een of andwre manier toch normaal...

cactusje vindt dit leuk.
  14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Oh oh oh, ik heb er nog 1.... ik vond (en vind) De gouden kooi een fantastisch programma! Mis het nog steeds af en toe. ;:oops::)

Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    In het kader van tv programma’s schiet mij er nog 1 te binnen.

Ik vind boer zoekt vrouw een verschrikkelijk programma

dds, HvO, Leo85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik ook.. snap ook echt niet waarom het zo populair is.

Blijdorp en Luuz vinden dit leuk.
  17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Oh, ik The Voice! En Wie is de mol kan me ook niet boeien.

Luuz vindt dit leuk.
  18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hoe zou jij vinden als je je eigen naam Googled en iemand heeft 'Adrianna XXX moet dood' ergens op een willekeurig forum neergezet?
    Zou jij daar geen problemen mee hebben? Ik wel namelijk.

Chocolat, Evanesco, Uuz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    te laat komen op je werk of te laat komen op je gymdag zijn wel 2 totaal verschillende dingen natuurlijk :rolleyes:

20. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Daar maak je een goed punt. Misschien moeten we @Beheer vragen die post en de gequote posts te verwijderen. ik weet niet hoe vaak deze beste man zichzelf googled maar lijkt me geen fijn ontdekking.

Chocolat, Betsy en Whysteria vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina