dag lieve dames op het forum, Zelf ben ik een jaar geleden gediagnosticeerd met een baarmoeder afwijking genaamd uterus unicornis, wat zoveel betekent als dat ik slechts een halve baarmoeder heb en een werkende eileider. Deze afwijking geeft vergrote risico's op miskramen, vroeggeboorte en keizersnede. Nu ik 12 weken zwanger ben, begin ik iets minder benauwd te worden over het miskraam gebeuren, omdat het in ieder geval tot nu goed lijkt te zijn gegaan. Maar tegelijkertijd komen er weer heel veel angsten bij, omdat met iedere stap vooruit nieuwe gevaren om de hoek lijken te liggen. Ik vind het daardoor erg moeilijk om blij te zijn met mijn zwangerschap en daar voel ik me erg schuldig over (naar de baby toe, naar mijn man toe, naar mijn familie toe). Iedereen zegt dat ik er maar gewoon heel blij mee moet zijn, maar ik ben zo bang dit kleine gelukje te verliezen! Het is een erg zeldzame afwijking dus ik verwacht niet dat er nog iemand hier op het forum dit heeft, maar misschien hebben jullie advies om hoe ik al die onzekerheid los kan laten? tnx!