Kan iemand mij vertellen of het oké is als ik mijn ochtendtemperatuur meet met een oorthermometer? Ik hou nu anderhalve maand mijn temperatuurkaartjes bij, maar er lijkt niet echt een logica in te zitten. Misschien ligt het aan mijn thermometer? Groetjes en alvast bedankt voor jullie antwoorden, Josien
Hallo Josien, Voor je temp maakt het niet uit waar je het meet, als je het maar op dezelfde plek doet. Dus niet de ene ochtend in je oor en de volgende dag onder je oksel. Bij die oortermometers moet je er wel op letten dat je hem meet in het oor dat minimaal een half uur niet op het kussen heeft gelegen. Dus niet meten in het oor waar je net op hebt gelegen. Succes! Gr Droom (ben vpk)
Hallo, Sorry, moet helaas mede delen dat alleen rectaal eigenlijk de juiste manier is om te tempen. Alle andere manieren ( ook oor ) zijn minder betrouwbaar. Ik weet dat de ziekenhuizen het wel doen, maar dit is helaas vaak om het tijdgebrek. Ik zelf werk in de zorg en wij mogen een oorthermometer niet gebruiken. Dus als je echt een goed beeld wil krijgen: Iedere morgen, gelijk als je wakker bent, eerst tempen, rectaal. ( tip: schoonmaken met 70 % alcohol, dit vergeten veel mensen )
Ja idd tussen de billen geeft het beste resultaat. En net zoals droom zegt het oor waar je in meet mag je een poosje niet op het kussen hebben gelegen. Dat lijkt mij nog al moeilijk als je net wakker wordt.