hallo, wij zijn eigenlijk uitgekeken op onze stoelhoezen (ikea- lang model) . Indertijd hadden ze 2 kleuren. Donkerrood en zandkleurig met een licht bloemmotief. Wij hebben die laatste gekozen, met het idee van: We kunnen als we het zat zijn, die andere nog halen ter afwisseling. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en hebben ze alleen nog maar witte en zandkleurig hoezen. Dus ik zat er aan te denken deze te gaan verven in een donkere kleur. Maar is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik stond net bij de Etos te kijken en zag daar van het merk Dylon, verschillende dingen. Zowel handwas als voor in de wasmachine. Mijn voorkeur gaat uit naar de wasmachine.. maar hoe goed werkt dat? En zou het niet afgeven naderhand omdat het om stoelhoezen gaat? En is de (donkere) kleur snel weer uit je wasmachine ? Mensen die het al eens gedaan hebben? groetjes athina
Dylon is op zich volgens mij wel het merk. Ik heb het ooit eens gedaan met een broek, die had ik zwart geverfd. De naden bleven rose (van de foute broeken periode ) en mijn wasmachine is nooit weer vlekvrij geweest. Het is altijd in de rubberrand blijven zitten, ik kreeg het er niet meer af. Zo nu en dan liet het dan ook weer los op de witte was, dus moest ik voor elke wasbeurt schrobben op die rand, en dan nog kwamen die vlekken in de kleren. Uiteindelijk heb ik dus een nieuwe wasmachine moeten kopen Ik doe het dan ook noooooit weer in de wasmachine. Dan had ik voor 500,- (voor de wasmachine) heel wat leuke zwarte broeken kunnen kopen!
In principe werken de verven van Dylon goed, als het maar een geschikte stof is. Katoen gaat heel goed, maar synthetische stoffen zijn een ramp. Het ligt dus aan de soort stof waarvan je hoezen zijn gemaakt. Ik heb het zelf alleen voor kleding gebruikt, maar mijn zusje heeft er ook haar gympen mee geverfd en ook dat werkte prima. De kleding heeft bij mij nooit afgegeven, dus ik denk niet dat de stoelhoezen dat zullen doen.
Ik heb dat zelfde een keer gedaan, maar het werd er niet heel mooi van. Hij kleurde wel, maar niet compleet egaal.. Omdat zon hoes best groot is blijft het gevouwen in de trommel en dat zie je na het wassen met allerlei donkere vouwen... Het principe is heel makkelijk met die Dylon, je moet er zout bij doen en je hebt daarna geen nasleep met kleur inde machine omdat hij alles weg spoelt... Ik zou het niet nog eens doen in elk geval...
Hoi! Een aantal jaren geleden heb ik het gedaan. Onze stoelen (Trendhopper, geen losse verkoop van hoezen)waren beige en waren bij de armleuningen smerig geworden. Ik vond dit niet echt fijn en heb ik het maar geprobeerd. Het was een hele klus. Ik heb de hoezen met de wasmachine en de dylon verf en zout gewassen. Ik heb elke hoes apart geverfd om een goede dekking te krijgen en geen kreukels te krijgen. Het was wel een heel gedoe want mijn hoezen konden eigenlijk niet in de wasmachine, de stof aan de binnenkant liet los :xdus ik heb alle naden nog een keer genaaid. Maar volgens mij zijn de meeste hoezen van Ikea wel wasbaar. Het is ook belangrijk om te weten dat de verf meestal de garen niet kleurt en je die dus blijft zien. Zou storend kunnen zijn. Het resultaat was beter dan verwacht maar heeft wel veel tijd gekost. Ik heb trouwens geen resten verf in mijn wasmachine gehad. Was goed schoon te krijgen. Nu is het eigenlijk voor mij ook weer tijd om de hoezen te verven want ze zijn weer behoorlijk smerig, ach ja kinderen. Twijfel of ik ze weer ga verven of misschien nieuwe hoezen laat maken. Kreeg toevallig een folder van een bedrijfje hier in de buurt. Succes!
Een tante van mij heeft ook hoezen van de ikea geverfd! Ging geweldig goed koraalrood zijn ze nu waren eerst cremekleurig. Ze heeft na het kleuren de wasmachine een keer leeg gedraaid en voor de rest nergens geen last van gehad.
Wij hebben de hoezen van onze bank begin dit jaar geverfd omdat er bij Ikea geen hoezen meer te krijgen waren. De bank was wit, is nu donkergrijs. Werkt prima, gewoon 1 hoes per keer doen. Wel de pakjes van dylon gebruiken (niet die kleine tinnetjes). Kleur zit er nog steeds goed op, er is ook geen kleurverschil tussen de hoezen.