Onredelijk?

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Aug 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Je bent niet onredelijk maar ik vind het ook 2 kanten hebben. Mijn mannetje is accountant en doet nu nog een CB studie. Hij heeft het heel druk en ik werk 24 uur en zorg voor het huishouden e.d. Dadelijk zal de zorg voor de kleine ook grotendeels op mij komen.
    In het begin had ik er ook grote moeite mee en we hadden niet eens kids. Toch zal je hem ook zijn eigen dingetjes moeten gunnen waar hij even zijn ei in kwijt kan, bijv door te gaan voetballen maar van de andere kant moet hij ook niet vergeten dat hij een gezin heeft en vooral ook een relatie met jou. Ik heb niet alles gelezen maar zag wel al iets van een avondje weg met z'n 2en of 1 dag in de week/maand familie-dagje ofzo? Ik neem aan dat hij ook 'savonds werkt? Anders zou hij misschien de kids naar bed kunnen brengen o.i.d. Of juist ontbijten of voorleesuurtje?

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Het is gewoon dubbel.
    Hij heeft het ontzettend druk en het is niet de bedoeling dat ie zichzelf voorbij loopt. Is ie niet met co-schappen bezig moet ie werken of studeren of bezig met zijn onderzoek.
    En heeft ie vrije tijd dan begrijp ik ook wel dat ie wil rusten en ontspannen.
    Maar ik heb ook geen vrije tijd omdat ik alles op me neem.
    Vind dat hij dat ook moet begrijpen dat die behoefte er bij mij ook is. Dat ik ook wel eens lekker wil doen wat ik wil of eens een avondje met vriendinnen weg.
    En die begrip is er gewoon niet, het is allemaal zo vanzelfsprekend dat ik alles doe en wel thuis ben voor de kids.
    Als hij nou eens overlegd over dat ie weg gaat of vraagt of ik misschien plannen had, maar dat gebeurd niet.
    De communicatie is gewoon helemaal weg.

Het voelt dubbel aan de ene kant voel ik me een zeur, maar aan de andere kant heb ik ook recht op tijd voor mezelf.

3. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Ik vind ook dat jullie allebei een punt hebben. Hij heeft het heel erg druk en jij natuurlijk ook.
    Misschien is het een idee om een schoonmaakster te zoeken. Dan heb je in ieder geval wat tijd voor jezelf.
    Het is belangrijk dat jullie elkaar begrijpen. Ik vraag me af of hij jou ook begrijpt. Het is natuurlijk niet zo dat jij geen recht van spreken hebt, omdat hij 50 uur per week werkt. Dat is ten eerste zijn eigen keus en ten tweede is dat niet te vergelijken.
    Als hij jou niet wil/kan begrijpen dan moet jij voor jezelf zorgen. Dus je eigen grenzen aangeven en dingen regelen die het jou gemakkelijker maken. Bijvoorbeeld een schoonmaakster of een keertje vragen of iemand op wil passen. De kinderen hebben er ook niets aan als jij overspannen wordt.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Bedankt hier heb ik veel aan.
    Ik moet mijn grenzen ook aangeven. Want ik ben zelf degene die het zover laat komen en toe laat.
    Zoals ik eerder zei zeg ik meestal gewoon "ja en amen" in plaats van echt te zeggen wat ik wil of hoe ik het zie.
    Een schoonmaakste inschakelen ga ik echt doen. Dan hou ik ook meer tijd over en hoef ik niet op mijn vrije dagen altijd met het huishouden bezig te zijn.

Een tijdje terug ben ik op zoek geweest naar een oppas, heb toen veel reacties van spw studentes enz gehad. Misschien moet ik er maar eens een paar op gesprek laten komen. Zodat ik ook weer wat voor mezelf kan gaan doen, heb nog veel dingen die ik wil doen en leren zoals een naaicursus een vaste oppas aan huis zou dan fijn zijn.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Mamaliset noem jezelf alsjeblieft geen zeur. Los gezien van het feit dat je vriend het ook heel druk hebt, heb jij het ook heel druk en kom je niet aan jezelf toe. Af en toe een adempauze is heel erg belangrijk. En dat je vriend en jij niet op één lijn zitten maakt het er ook niet gemakkelijker op.

Ik vind dat af en toe even je gal spuwen en tijd voor jezelf onderhand een eerste levensbehoefte zijn. Het lucht zo lekker op om even je gevoelens te spuien. En eventjes eruit zijn zonder dat je je aandacht bij de kinderen moet houden of dat je voor de zoveelste keer een enkele sok in de wasmand hebt is echt broodnodig!

Omdat jullie het beiden zo druk hebben zou ik inderdaad ook de oplossing deels 'buitenshuis' zoeken. Een schoonmaakster is echt geen slecht idee. Kun je haar/hem gelijk de klusjes laten opknappen waar je zelf een hekel aan hebt. En het is geven en nemen dus je vriend zal er mee in het reine moeten komen dat je kleinste best een keertje kan logeren of een dagje uit kan gaan met de grootouder(s). Zo kunnen jullie weer eens een keer lekker samen iets doen of kun je alleen de hort op. (of de bijpassende sok gaan zoeken ;) )

veel succes!

Share This Page