4 maanden en laat slapen + niet doorslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Linana, Jun 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje is echt een blije donder en is ontzettend nieuwsgierig naar de wereld om hem heen. Als ik alleen met hem ben is er niet veel aan de hand; hij valt in slaap rond 8 uur, wordt nog een keer wakker rond 12 dan geef ik hem zijn fles in het donker en dan valt hij weer in slaap. Rond een uur of 6 wordt hij dan weer wakker (fles) en valt daarna weer in slaap.
    MAAR.... als papa er is is het een heel ander verhaal ;) Meneer doet van 7 tot 8 een hazenslaapje en is vervolgens klaar wakker tot half 10. Dan weer een hazenslaapje tot 10 en dan weer klaar wakker. Soms slaapt hij rond 12 uur nog niet ;)

Ik heb echt het idee dat dit komt doordat papa thuis is en dat is natuurlijk super interessant; die is er de hele dag niet. Kan dit? Als hij ligt te slapen rond 4 uur in de middag en hij hoort zijn vader thuiskomen is hij ook weer klaar wakker.

Sinds een paar nachten wordt hij ook weer rond 3 uur 's snachts wakker voor een fles, terwijl hij net lekker "doorsliep"
    Ik snap er helemaal niks meer van :) Wie kan mij een verklaring geven voor zijn ritme en het niet meer doorslapen?

Ik probeer zoveel mogelijk structuur aan te brengen en een ritueel voor het slapengaan (baden, babymassage, nog een beetje spelen/kroelen, flesje, slapen).

2. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niets zo veranderlijk als een baby (kind). Van doorslapen naar steeds wakker worden, of van veel wakker naar iets minder wakker, etc. Alles is mogelijk. Niet te veel zorgen om maken en go with the flow :)

3. Linana

Linana Niet meer actief

Ja ik weet het:), jammer genoeg is die flow niet erg handig doordeweeks. Ach ja... wie weet slaapt hij vanavond weer gewoon "normaal"

4. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    jaa herkenbaar! mijn oudste ging altijd lief slapen als baby en werd dan als ze papa uit zn werk vandaan nog niet had gezien nog 1 keer wakker om even te knuffelen en ging daarna weer lekker slapen...

mijn jongste is een ander verhaal, als ik alleen ben zoals bij jou is er niets aan de hand en ligt ze er rond half 8 8 uur in, maar als papa in de buurt is??? ze vertikt het gewoon om te gaan slapen en zit constant te geiten haha wel schattig natuurlijk maar mijn man heb ik naar beneden/buiten verbannen zodra het slaaptijd is ;)

5. Linana

Linana Niet meer actief

Denk dat ik hem ook maar moet verbannen dan :D
    Het is niet anders haha

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is het juist andersom.. Als hij er niet is niet goed slapen en als hij er wel is is het hele huis meteen stil en ligt iedereen netjes op tijd in bed zonder gemekker.. laat het nou net zo zijn dat mijn man bijna nooit thuis is rond bedtijd.

Stuur je man maar hier heen en kan hij als 'papa' fungeren en is hij bij jou de deur uit haha.

7. Linana

Linana Niet meer actief

Haha Umm, dat is wel een goed idee, hebben we beide het "probleem" opgelost.
    Meneertje ligt nu al wel al sinds 8 uur ongeveer te slapen, dus ik hoop dat hij doorslaapt tot hij een flesje moet en dan weer lekker doorslaapt *begint met hopen*

Share This Page